بررسی احتمالات نحوه برگزاری مرحله برگشت لیگ برتر والیبال

دبیرکل فدراسیون والیبال با ابراز رضایت از برگزاری دور رفت مسابقات لیگ برتر گفت: این احتمال وجود دارد که دور برگشت رقابت‌ها نیز به میزبانی تهران برگزار شود.


دبیرکل فدراسیون والیبال با ابراز رضایت از برگزاری دور رفت مسابقات لیگ برتر گفت: این احتمال وجود دارد که دور برگشت رقابت‌ها نیز به میزبانی تهران برگزار شود.
 نیم‌فصل نخست رقابت‌های لیگ برتر والیبال با قهرمانی تیم سیرجان به پایان رسید. پس از شیوع ویروس کرونا، رقابت‌های لیگ برتر والیبال با وقفه‌ای یک ماهه مواجه شد، پس از آن از هفته هشتم تا پانزدهم مسابقات، رقابت‌ها به صورت متمرکز به میزبانی تهران برگزار شد.
طبق تصمیم گذشته کمیته رویدادها و مسابقات و موافقت تیم‌ها، قرار است دور برگشت رقابت‌ها به صورت VNL برگزار شود اما احتمال اینکه دور برگشت نیز به صورت متمرکز و به میزبانی تهران برگزار شود هم وجود دارد.
میلاد تقوی دبیرکل فدراسیون والیبال در گفتگو با مهر درباره ارزیابی‌اش از پایان دور رفت مسابقات لیگ برتر والیبال گفت: مرحله رفت با تمام سختی‌هایش به پایان رسید، چرا که نخستین سالی بود که رقابت‌ها با شرایط کرونایی همراه شد، چندین جلسه برگزار و در نهایت با موافقت تیم‌ها قرار شد رقابت‌های دور رفت به صورت متمرکز و به میزبانی تهران برگزار شود؛ همه در این زمینه همکاری کردند و خدا را شکر رقابت‌ها به خوبی به پایان رسید.
وی تاکید کرد: شرایط میزبانی در تهران علی‌رغم برخی مشکلات خوب بود و تیم‌ها راضی بودند، البته مشکلاتی در حین برگزاری وجود داشت که برخی از آنها نیز رفع شد.
دبیرکل فدراسیون والیبال در پاسخ به این سوال که آیا دور برگشت به صورت VNL برگزار خواهد شد یا خیر؟ گفت: قرار است دور برگشت به صورت VNL برگزار شود. با توجه به آنکه نقطه ضعف در دور رفت وجود داشت، دور برگشت از ویدئو چک استفاده خواهیم کرد چرا که کمک می‌کند در دور برگشت تیم‌ها امتیازات حساس خود را به دست آورند. به هر حال اشتباه داوری در همه جای دنیا وجود دارد و ویدئوچک می‌تواند به حواشی این‌چنینی پایان دهد.
تقوی ادامه داد: در دور برگشت می‌توانیم شاهد مسابقات کم‌اشتباه‌تری باشیم. به هر حال برگزاری مسابقات متمرکز برای نخستین‌بار انجام شد به همین دلیل تجربه کمی داشتیم؛ قطعاً در ادامه جلساتی برگزار خواهیم کرد تا نقاط قوت و ضعف دور رفت بررسی شود.
وی در پاسخ به این سوال که چه زمانی جلسات را برگزار خواهید کرد؟ گفت: منطقی این است که قبل از شروع دور برگشت و در اولین فرصت جلسه را برگزار کنیم. منتظر هستیم کمیته رویدادها و مسابقات و کمیته داوران گزارش خود را درباره دور رفت ارائه دهند و گزارش کمیته پزشکی را در اختیار داشته باشیم.
دبیرکل فدراسیون والیبال در پاسخ به این سوال که آیا این احتمال وجود دارد که تهران میزبان دور برگشت باشد یا خیر؟ اظهار داشت: این احتمال وجود دارد اما در حال حاضر مبنای ما بر اساس تصمیمی است که در جلسه هم‌اندیشی و با نظر تیم‌ها گرفته شد که دور برگشت به صورت VNL برگزار شود. در آن زمان هنوز ما رقابت‌های متمرکز را برگزار نکرده بودیم. حال که مسابقات به صورت متمرکز برگزار شده، این احتمال وجود دارد که در دور برگشت نیز تهران میزبان باشد ضمن اینکه اگر این اتفاق رخ دهد، ما برای تیم‌های شهرستانی حاضر در تهران تسهیلاتی لحاظ خواهیم کرد.