تهران در شرایط بسیار سخت کرونایی است

زالی:

در تهران شرایط تلخی داریم و تعداد بیماران بستری ما به علت کرونا در تهران به ۸ هزار و ۳۰۰ تن رسیده است و برای اولین بار از شیوع کرونا تاکنون ظرف ۲۴ ساعت گذشته از مرز ۱۸۰۰ ابتلای جدید عبور کردیم.

تهران در شرایط بسیار سخت کرونایی است

در تهران شرایط تلخی داریم و تعداد بیماران بستری ما به علت کرونا در تهران به ۸ هزار و ۳۰۰ تن رسیده است و برای اولین بار از شیوع کرونا تاکنون ظرف ۲۴ ساعت گذشته از مرز ۱۸۰۰ ابتلای جدید عبور کردیم.
رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه در حال حاضر تهران روزهای بسیار سخت کرونایی را طی می‌کند،گفت: تا کنون بیش از ۹۳.۷ درصد بیماران کرونایی که به بیمارستان مراجعه کرده‌اند، درمان و ترخیص شده‌اند.
به گزارش فارس، علیرضا زالی،رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران در مراسم رونمایی از اسپری «کرونا سیف» که به سرپرستی جلال الدین غنوی متخصص ریه بیمارستان مسیح طراحی شده، در بیمارستان دکتر مسیح دانشوری اظهار کرد: بیمارستان مسیح دانشوری علاوه بر جایگاه ملی برنامه‌های علمی و پژوهشی متعددی را اجرا کرده است که جایگاه آن را به یک جایگاه فراملی تبدیل کرده است.
وی افزود: بیمارستان مسیح و پژوهشکده سل و بیماری‌های ریوی شاهد خیزش ارزنده در حوزه‌های پژوهشی و علمی بوده و این مرکز نقطه ممتاز و درخشان در خدمات علمی، پژوهشی و درمانی است که به عنوان یک نقطه مرجع در مبارزه با کرونا مطرح شده است.
وی با اشاره به شرایط این روزهای تهران، افزود: در حال حاضر تهران روزهای تراژیک و بسیار سخت کرونایی را طی می‌کند و بیمارستان دکتر مسیح دانشوری خدمات بسیار مطلوب و با کیفیتی را در این شرایط به مردم تهران ارایه می دهد و این تلاش‌های علمی و پژوهشی موجب شده که این مرکز به مرجعی برای پروتکل ها و روش‌های درمانی کووید تبدیل شود.
زالی افزود: امروز همچنان موضوع استفاده از ماسک و وسایل حفاظتی یک راه و استراتژی بسیار موثر و ارزان برای پیشگیری از ابتلا به کروناست.
وی ادامه داد: این در حالی است که استفاده از ماسک حتی بعد از واکسیناسیون و در شرایطی که ما با موتاسیون‌های‌ها و جهش‌های ویروس در سراسر دنیا رو به رو هستیم، می‌تواند همچنان کارآمد باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: اما با روشی که امروز از آن رونمایی کردیم، می‌توان ماسک‌های عادی را بسیار مقاوم کرده و به ماسک‌های مخصوص غیر فعال کننده ویروس کرونا تبدیل کنیم و می‌توانیم یک راه مقابله بسیار موثرتری را در پیش بگیریم.
زالی یادآور شد: با استفاده از این روش حد بالایی از فیلتراسیون را در ماسک ها شاهد خواهیم بود که این موضوع از طریق آزمایشگاه ها و به صورت بالینی تست‌های لازم را انجام داده است و اتصال ویروس به ماسک و نقش این اسپری برای زدودن ویروس در مطالعات آزمایشگاهی و بالینی و همچنین مطالعاتی که از میکروسکوپ‌های الکترونی انجام شده تایید شده است.