در مهرماه ؛ برترین‌های مسابقه دانش‌آموزی نانو معرفی می‌شوند

مدیر بخش ترویج دانش‌آموزی ستاد نانو از معرفی برترین‌های دانش آموزی در سیزدهمین نمایشگاه نانو خبر داد و گفت: علاوه بر آن مرحله نهایی مسابقه توانمند با هدف فعال‌سازی آزمایشگاه‌های نانو و افزایش مهارت دانش‌آموزان در غرفه باشگاه برگزار می‌شود.



مدیر بخش ترویج دانش‌آموزی ستاد نانو از معرفی برترین‌های دانش آموزی در سیزدهمین نمایشگاه نانو خبر داد و گفت: علاوه بر آن مرحله نهایی مسابقه توانمند با هدف فعال‌سازی آزمایشگاه‌های نانو و افزایش مهارت دانش‌آموزان در غرفه باشگاه برگزار می‌شود.
به گزارش ایسنا، مهیار خادم، معرفی برترین‌های دانش‌آموزی در رویدادهای رقابتی، اجرای مرحله نهایی مسابقه توانمند و ارائه توانمندی‌ها، برنامه‌ها و خروجی‌های آزمایشگاهاه‌های نانوی آموزش و پرورش را از جمله برنامه‌های باشگاه نانو در نمایشگاه ایران نانو ۱۴۰۱ عنوان کرد و افزود: در نمایشگاه ایران نانو ۱۴۰۱ با دو غرفه باشگاه نانو و محصولات آموزشی نانو حضور داریم، ضمن آنکه در این رویداد خروجی مدرسه تابستانی نانوی این باشگاه ارائه خواهد شد و طی آن برترین‌های مدرسه، طرح‌های خود را در این غرفه ارائه می‌کنند.
وی با بیان اینکه برترین‌‏های مدرسه تابستانی در دو محور "طرح‌های پروژه‌‏محور" و "طرح‌های آزاد که توسط خود دانش‌آموزان تهیه شده است" ارائه می‌شود، ادامه داد: علاوه بر آن از برترین‌های جشنواره جوان خوارزمی برای ارائه طرح‏‌هایشان دعوت خواهد شد؛ این جشنواره یک محور نانو دارد که توسط سازمان ملی استعدادهای درخشان ارزیابی و معرفی می‌شود و برترین‌‏های این رقابت در غرفه باشگاه به بازدیدکنندگان معرفی می‌شوند. حضور برگزیدگان سومین مسابقه کشوری فناوری‌نانو از دیگر برنامه‌های ما در ایام برگزاری نمایشگاه است.
به گفته وی مسابقه کشوری نانو در ۷ محور از جمله مقاله، کارسازه توانا، پژوهش‌های نوآورانه و محصولات نوآورنه برگزار می‌شود؛ این مسابقه با مشارکت بخش ترویج دانش‌آموزی ستاد نانو اجرا می‌‏شود که برترین‌های این مسابقه نیز به غرفه باشگاه دعوت خواهند شد.
به نقل از ستاد نانو، مدیر بخش ترویج دانش‌آموزی ستاد نانو ادامه داد: طبق برنامه، مرحله نهایی مسابقه توانمند نیز در غرفه باشگاه برگزار می‌شود. این مسابقه با هدف فعال‌سازی آزمایشگاه‌های نانو و افزایش مهارت دانش‌آموزان در کار با تجهیزات این آزمایشگاه‌ها برگزار شده است که در آن از دانش‌آموزان خواسته شده تا در کنار کسب اطلاعات نظری، به صورت عملی نیز درگیر مباحث فناوری‌ نانو شوند و در آزمایشگاه‌های نانو اقدام به تولید محصولاتی نظیر سطوح آبگریز و نانوالیاف کنند. ارزیابی عملکرد این محصولات با استفاده از تجهیزات طراحی شده، در غرفه باشگاه نانو در نمایشگاه ایران نانو ۱۴۰۱ انجام می‌شود که در واقع مرحله نهایی مسابقه توانمند است.
وی با اشاره به برپایی غرفه محصولات آموزشی به عنوان یکی از برنامه‏‌های ترویج دانش‌آموزی در نمایشگاه ایران نانو ۱۴۰۱ گفت: در این غرفه تلاش داریم تا محصولاتی را که تاییدیه آموزشی نانو را دریافت کرده‌اند، معرفی کنیم. همچنین به معرفی برخی از محصولات آموزش نانوی موجود در بازار می‌پردازیم و در کنار آن، طرح‌های منتخب در فراخوان ایده و محصولات آموزشی نانو موسوم به بازآتک را عرضه می‌کنیم.