میز خبر

۰

رئیس سازمان مدیریت آرامستان شهرداری بندرعباس:
خط انتقال آب غیر شرب به آرامستان بندرعباس احداث شد

بندرعباس- شهین صادقی
رئیس سازمان مدیریت آرامستان شهرداری بندرعباس از احداث خط انتقال آب غیر شرب به آرامستان بندرعباس خبر داد.
 علیرضا بهمن نژاد در این ارتباط اظهار کرد: راه اندازی خط انتقال برای گسترش فضای سبز و تامین نیازهای مردم جهت شستشوی قبور در آرامستان بندرعباس از آب غیر شرب استفاده می‌شود.
وی کاهش قابل توجه مصرف آب شرب و توسعه فضای سبز مجموعه را از مهمترین مزایای این طرح دانست.
رئیس سازمان مدیریت آرامستان شهرداری بندرعباس افزود: در راستای اهداف این سازمان جهت افزایش سرانه فضای سبز و ایجاد محیطی زیبا برای شهروندان و زائرین اهل قبور، خط انتقال آب غیر شرب به آرامستان بندرعباس اجرا شده است.
بهمن‌نژاد ادامه داد: تفاهم نامه انتقال آب غیر شرب میان آب منطقه‌ای هرمزگان و سازمان مدیریت آرامستان شهرداری بندرعباس در آبان ماه سال ۱۳۹۸ منعقد و بعد از آن اجرای عملیات حفاری، لوله گذاری و خاکریزی خط انتقال در سال جاری صورت گرفته است.
این مقام مسئول در پایان گفت: این طرح با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال از منابع درآمدی سازمان اجرا شده است.
 
مدیرکل امورعشایراستان اصفهان:
عشایر بختیاری و قشقایی رو به ییلاق در اصفهان

مدیرکل امور عشایر استان اصفهان گفت: جامعه عشایر قشقایی و بختیاری برای سپری ییلاق خود عازم استان اصفهان شده اند.
مختار اسفندیاری در گفت و گو با مهر اظهار داشت: جامعه عشایری استان اصفهان مشتمل بر ۲۴ هزار نفر از ایل بختیاری و ۲۷ هزار نفر هم از ایل قشقایی است که برای سپری ییلاق خود عازم استان اصفهان هستند.
وی افزود: با گرم شدن هوا و خشک شدن علوفه در استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و خوزستان عشایر ایلات بختیاری و قشقایی از دوازده گلوگاه که در شهرستان‌های فریدونشهر، سمیرم، چادگان، شهرضا و دهاقان در نظر گرفته شده، غربالگری می‌شوند.
مدیرکل امور عشایر استان اصفهان با اعلام اینکه تاکنون ۲۰ درصد از عشایر در مناطق عشایری استان اصفهان مستقر شدهاند، تصریح کرد: با مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا و کمک خیران، اقلام بهداشتی مورد نیاز در اختیار جامعه عشایر استان اصفهان قرار خواهد گرفت.
وی اضافه کرد: جمعیت عشایر با مستقر شدن در بالغ بر دو میلیون عرصه مراتع طبیعی استان اصفهان، با یک میلیون رأس دام و بالغ بر
 ۶۰۰ هزار رأس بره و بزغاله تا مهرماه در استان اصفهان ییلاق را سپری خواهند کرد.اسفندیاری با بیان تولیدات جمعیت عشایر در استان اصفهان تصریح کرد: عشایر در استان اصفهان با تولید ده هزار تن گوشت قرمز یک سوم گوشت اصفهان را تأمین می‌کند؛ ۴۰ هزار مترمربع صنایع دستی و ۴۰۰ تن عسل، ۶ هزار تن مواد لبنی و کشت گیاهان دارویی و کشاورزی و باغداری توسط همین عشایر در استان اصفهان تولید می‌شود.
وی افزود: اگرچه شیوع کرونا، تاکنون جمعیت عشایر را تهدید نکرده است، اما برای مبتلایان به کرونا، اقدامات درمانی و بهداشتی با ریاست فرماندار همان شهرستان انجام می‌شود.
مدیرکل امور عشایر استان اصفهان با اشاره به جمعیت سه الی
چهار هزار نفری عشایر عرب جرقویه استان اصفهان گفت: جامعه عشایر عرب جرقویه از پانزده روز دیرتر و از هفته آینده به استان چهارمحال و بختیاری و شهرستان سمیرم حرکت می‌کنند.
 
پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه آبرسانی شهر‌های نمین و عنبران
معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل از پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه آبرسانی شهر‌های نمین و عنبران خبر داد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بهروز پورمهر، معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در بازدید از فرایند بتن‌ریزی ایستگاه پمپاژ ۱۶۷ متر مکعبی و مخزن ذخیره ۵۰۰ مترمکعبی و مسیر خط انتقال آب شرب نمین و عنبران بر تسریع در اجرای باقیمانده عملیات اجرایی این پروژه تاکید کرد و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای نیرو‌های انسانی شاغل در کارگاه جهت جلوگیری از بیماری کرونا را ضروری دانست.
حسن کروبیان، نماینده مجری طرح آبرسانی نمین و عنبران هم بر اهمیت اجرای این پروژه تاکید کرد و گفت: به رغم شرایط کرونایی کشور و استان روند ادامه این پروژه با پیشرفت فیزیکی مناسب با جدیت تمام در حال انجام می‌باشد.او اظهارداشت:با اتمام ۶.۵ کیلومتر از خط انتقال آب بزودی مشکل کمبود آب آشامیدنی در شهر‌های نمین و عنبران حل آب شرب بهداشتی و صنعتی این شهر‌ها با نیاز آبی ۱۶۷ لیتر در ثانیه تا افق سال ۱۴۲۵ تامین خواهد شد.
کروبیان گفت:فاز اول پروژه آبرسانی نمین و عنبران با هدف تامین آب شرب و بهداشتی در سال گذشته به بهره‌برداری رسید و در صورت تامین اعتبار لازم در سال ۹۹ تکمیل به بهره‌برداری کامل خواهد رسید.
 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران:
خرید ۸۰ هزار تن گندم از کشاورزان دهلرانی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران گفت: از آغاز فصل برداشت تاکنون ۸۰ هزار تن گندم از کشاورزان دهلرانی خریداری شده است.
به گزارش مهر؛ عباس احمدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران گفت: امسال بیش از ۶۰ هزار هکتار از اراضی آبی و دیم در شهرستان به کشت گندم و جو اختصاص یافته که پیش بینی می‌شود از این میزان اراضی کشت شده ۱۵۰ هزار تن گندم خریداری شود.
او اظهار کرد: از آغاز فصل برداشت تاکنون ۸۰ هزار تن گندم از کشاورزان دهلرانی خریداری شده است.
احمدی بیان کرد: هشت مرکز خرید بخش خصوصی نیز کار خرید گندم از کشاورزان در سطح شهرستان به عهده دارند.
او افزود: بیش از ۱۰۰ دستگاه کمباین برای برداشت محصولات کشاورزی وارد شهرستان شده‌اند.مدیر جهاد کشاورزی دهلران عنوان کرد: همه هماهنگی‌ها و پیش بینی‌های لازم را برای زمان برداشت در سطح شهرستان دهلران اندیشیده شده و جای نگرانی و کمبودی در بحث کمباین و نبود سیلو برای خرید گندم در شهرستان احساس نمی‌شود.
او مطرح کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر کشت کلزا در سطح شهرستان دهلران افزایش داشته و امسال ۹ هزار هکتار از اراضی شهرستان به کشت کلزا اختصاص یافته است.احمدی عنوان کرد: تاکنون حدود
۱۲ هزار تن کلزا از کشاورزان شهرستان خریداری شده است.
او ادامه داد: چهار مرکز کار خرید کلزا از کشاورزان در سطح شهرستان به عهده دارند.