استفاده از روش بینابینی؛ سلامتی مردم و چرخش اقتصاد !

يك نكته از هزاران

در طی روزهای اخیر و عبور از فاصله‌گذاری ایمنی و به اصطلاح خروج از قرنطینه و حضور در محل کار به دستور دولت و اجرای طرح فاصله‎گذاری هوشمند، شهر دوباره با ازدحام مردم و تردد و ترافیک خودروها مواجه شده است.

استفاده از روش بینابینی؛ سلامتی مردم   و چرخش اقتصاد !

در طی روزهای اخیر و عبور از فاصله‌گذاری ایمنی و به اصطلاح خروج از قرنطینه و حضور در محل کار به دستور دولت و اجرای طرح فاصله‎گذاری هوشمند، شهر دوباره با ازدحام مردم و تردد و ترافیک خودروها مواجه شده است. نکته قابل تامل در مورد اجرای طرح فاصله‎گذاری هوشمند، لغو طرح ترافیک و ... این است که هنوز بسیاری از مردمی که در شهر تردد می‎کنند، از ماسک استفاده نمی‎کنند و دستکش در دست ندارند. برخی سوپرمارکت‎ها، غذاخوری‌ها و قنادی‌ها بر خلاف دستور باز هستند. برخی چایخانه‎ها و قلیان‎سراها با کرکره‎های نیمه‎بسته و نصب بنری که در آن اشاره شده این واحد به دلیل اختیاری بودن فعالیت، به‎طور نیمه‎وقت در حال ارائه خدمات است، مشتری می پذیرند و اگر سری به داخل این مکان‌ها بزنید، می‌بینید که مملو از مشتری هستند. برخی آرایشگاه‌ها نیز با تعیین وقت قبلی-روالی که قبلا هم وجود داشت- مشتری‌ها را مثلا با فاصله می‌پذیرند، اما عملا این‌طور نیست و فعالیت جسته و گریخته برخی باشگاه‌های ورزشی... همه این‌ها در حالی اتفاق می‌افتد که هیچ نظارت خاصی هم در مورد فعالیت‌هایی این‌چنینی وجود ندارد و در این مدت به تعداد چنین فعالیت‌های غیرمجاز افزوده شده.
دولت اعلام کرد که با فاصله‌گذاری هوشمند، یک روش بینابینی را انتخاب کرده است تا هم چرخ اقتصاد بچرخد و هم سلامتی مردم تضمین شود. اما چرخ اقتصادی که در آن اغلب تولیدکنندگان هنوز نتوانسته‌اند کارگاه‌ها و کارخانه‌های خود را باز کنند و تقریبا و عملا تولید خاصی وجود ندارد و بسیاری از کارگران فعلا در حالت تعلیق به سر می‌برند که شکلی از بیکاری است، خود به خود از کار ایستاده است و در این میان مشاغل دولتی و نیز برخی خرده مشاغل خصوصی مانند موارد گفته شده در بالا فعال هستند، که به هرحال مردم را به سطح شهر می‌کشانند، مردمی که باید در محل کار خود، در بانک‌ها، در برخی ادارات، در درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها حاضر باشند. به این جمعیت بیفزایید افرادی را که صرفا برای تفریح و روزگذرانی تردد می‌کنند و پنهان و آشکار در بوستان‌ها و پارک‌ها و تپه و ماهورهای اطراف شهر پراکنده‌اند و به هرحال برای رسیدن به چنین مکان‌هایی باید از میان مردم عبور کنند.