ربیعی: پرداخت تسهیلات حمایتی ضدکرونایی از اردیبهشت‌ آغاز می‌شود

سخنگوی دولت با اعلام خبر پرداخت تسهیلات حمایتی ضدکرونایی از اردیبهشت‌ماه، گفت: مسیر موفقیت ما این است که با افزایش سرمایه اجتماعی و اعتماد بهم بر ویروس کرونایی که بر ویروس تحریم نشسته است، غلبه کنیم.

ربیعی: پرداخت تسهیلات حمایتی ضدکرونایی از اردیبهشت‌ آغاز می‌شود

 سخنگوی دولت با اعلام خبر پرداخت تسهیلات حمایتی ضدکرونایی از اردیبهشت‌ماه، گفت: مسیر موفقیت ما این است که با افزایش سرمایه اجتماعی و اعتماد بهم بر ویروس کرونایی که بر ویروس تحریم نشسته است، غلبه کنیم.
«علی ربیعی»  در نخستین نشست خبری حضوری با خبرنگاران در سال ۹۹ در ساختمان ریاست جمهوری، گفت: تمامی سیاست‌های مقابله با کرونا با نظر وزارت بهداشت و کارشناسان سلامت دنبال می‌شود، هر گونه اتخاذ سیاست در بازگشایی‌ها، رفع محدودیت‌ها مبتنی بر دیدگاه کارشناسی و نظر نهایی مسوولان سلامت است.
ربیعی ادامه داد: همکاری کامل و رعایت شهروندان لازمه دنبال کردن سیاست حفظ جان و سلامت و در کنار آن حفظ جان و معیشت مردم است، ما برای حفظ سلامت و جان مردم برابر کرونا و عوارض و تبعات اقتصادی و اجتماعی آن،  از جان مردم مقابل کرونا و تبعات ناشی از فشار و سنگینی کرونا بر اقتصاد باید محافظت کنیم.
 باید بر ویروس کرونا و تحریم غلبه کنیم
ربیعی افزود:  در جامعه‌ای که نیازمند آن هستیم درخواست می کنیم در کنار هم باشیم و با افزایش سرمایه ‌اجتماعی و در کنار هم بتوانیم با ویروس کرونایی مقابله کنیم که بر ویروس تحریم نشسته و بحران مضاعفی را برای ما ایجاد کرده است، بر هر دو ویروس غلبه کنیم. این مسیر موفقیت ماست.  
 بخشی از منابع مالی آزاد شده ایران صرف دارو و اقلام مورد نیاز مردم می‌شود
ربیعی با بیان اینکه حمله ۱۱ سپتامبر ناشی از اقدام جریان‌های افراطی مورد حمایت آمریکا بود، یادآور شد: همان زمان نیز اعلام شد که القاعده این حمله را انجام داد. اینکه به آن بهانه بخواهد پول ایران را مصادر کنند، نشان‌دهنده سیاست و خوی استکباری دولت آمریکا است. همه تلاش خود را می‌کنیم این منابع را منتقل کرده یا تبدیل به داروی و کالای مورد نیاز مردم در شرایط فعلی کنیم.
دستیار ارتباطات اجتماعی رییس‌جمهوری افزود: آزاد شدن منابع و امکان عمل کردن بر برخی از منابع که تاکنون آمریکا با فشار بر آنها، اجازه عمل کردن به آنها را نمی‌داد، امیدواریم بتوانیم از آن منابع برای دارو و زندگی مردم به ویژه غذا، خوراک و نهاده‌های کشاورزی استفاده کنیم.
 پرداخت تسهیلات حمایتی ضدکرونایی از اردیبهشت‌ آغاز می‌شود
ربیعی گفت: امروز هم با تصمیماتی که اتخاذ کردیم خوشبختانه از اردیبهشت‌ماه، پرداخت تسهیلات حمایتی ضدکرونایی هم آغاز می‌شود، و در جلسه بعدی ستاد اقتصادی جمع‌بندی نهایی چگونگی پرداخت صورت خواهد گرفت.
وی در توضیح پرداخت وام یک تا دو میلیون تومانی به خانوارها اظهار داشت: پرداخت این وام از اردیبهشت‌ماه عملی خواهد شد. طرح حمایت معیشتی نیز آغاز شده و مرحله دوم این طرح نیز در حال اجرا است.سخنگوی دولت ادامه داد: تمهیداتی هم برای اعتباراتی که امروز به‌دست آورده‌ایم، اندیشیده‌ایم و به نظرم‌ حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان آن را برای افزایش قدرت خرید جامعه به‌کار خواهیم گرفت.