میز خبر

۰

مدیرکل امور روستایی استانداری قزوين:
۱۶۴ روستا فاقد شبکه آب شرب مکانیزه است
قزوين-خردمند
مدیر کل امور روستایی استانداری قزوين بیان داشت: ۱۶۴ روستا با جمعیتی معادل چهار هزار و ۱۲۴ نفر در استان قزوین خارج از شبکه  آب شرب مکانیزه به تامین آب بهداشتی اقدام می‌کنند.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین  اظهار داشت: این روستاها به دلیل پایین بودن سرانه خانوار ( کمتر از ۲۰ خانوار) از نظر قانونی قابلیت قرارگرفتن تحت پوشش دستگاه‌های خدمات رسان را ندارند.اکرم نجفی افزود: وجود تنها پنج تا ۱۰ خانوار در برخی از این روستاها که نشان می‌دهد بخش اعظم آنها مهاجرت کرده‌اند، شرایطی را ایجاد کرده که خدمات رسانی به این روستاها برای دولت صرفه اقتصادی نداشته باشد.
وی تصریح کرد: علاوه بر روستاهای زیر ۲۰ خانوار، ۱۳ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار به تعداد حدودی ۶۰ روستا نیز فاقد شبکه آب و فاضلاب هستند و ملزومات لازم مانند مخزن، محلول‌های کلرزنی و گندزدایی در اختیار شوراها و عوامل درون روستا قرار گرفته است.
نجفی تاکید کرد: اگرچه در حوزه روستاهای زیر ۲۰ خانوار تکلیف قانونی برای دستگاه‌های خدمات رسان وجود ندارد، اما در روستاهای بالای ۲۰ خانوار باید هرچه سریع‌تر شاهد پوشش شبکه آب شرب باشیم.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین خاطرنشان کرد: علت اینکه هنوز شرکت آب و فاضلاب نتوانسته شبکه آب شرب این روستاها را در اختیار بگیرد، مخالفت خود روستاییان است که معتقدند ما برای مخرن و تمام تجهیزات هزینه کرده ایم و اجازه نمی‌دهیم شرکت آب و فاضلاب امورات را در اختیار بگیرد.
نجفی یادآور شد:  مدیریت مصرف آب، حفظ و نگهداری شبکه  آب و فاضلاب و جلوگیری از انتشار بیماری از مهم‌ترین دلایل در اختیار قرار گرفتن شرکت آب و فاضلاب روستایی است که درسال جاری برای آن با روستاییان مذاکره خواهیم کرد.

مرکز فوریت‌های خدمات شهری شهرداری گرگان راه‌اندازی شد
گرگان-قهرمان
شهردار گرگان از راه‌اندازی مرکز فوریت‌های خدمات شهری شهرداری گرگان خبر داد و گفت: این مرکز به فوریت مشکلات و نیازهای خدماتی شهروندان را بررسی و اقدامات لازم را اجرا خواهد کرد.
عبدالرضا دادبود اظهار کرد: با توجه به نیازسنجی انجام شده و در راستای تکریم شهروندان و ارائه خدمت باکیفیت به مردم عزیز در گرگان، مرکز فوریت‌های خدمات شهری شهرداری گرگان راه‌اندازی شد.
وی ادامه داد: پیش از این سامانه تلفنی با شماره 137 در شهرداری گرگان فعال بود اما به دلیل لزوم پیگیری مداوم و شبانه‌روزی و نظارت بر حسن انجام کار و دریافت با کیفیت و چندجانبه مطالبات شهروندان در راستای ارائه خدمات شهری، این مرکز راه‌اندازی شد.
شهردار گرگان بیان کرد: شهروندان می‌توانند علاوه بر سامانه تلفنی 137، از طریق نرم‌افزار تلفن همراه «شهریار» نیز مشکلات و مطالبات خود را مطرح تا در سریعترین زمان ممکن رسیدگی شود.
دادبود بیان کرد: این نرم‌افزار برای سیستم عامل‌های اندروید و «IOS» قابل استفاده خواهد بود و شهروندان می‌توانند از طریق پایگاه اینترنتی www.gorgan.ir نیز این نرم افزار را دریافت کنند.
وی تاکید کرد: بلافاصله پس از حل مشکل، نتیجه نیز به شهروند گزارش داده خواهد شد.شهردار گرگان گفت: امیدواریم با این اقدام، درخواست‌های محله‌ای و خدماتی مردم به سرعت رسیدگی و اجرایی شود تا بتوانیم در کنار پروژه‌های بزرگ، خوسته‌های روزمره و محله‌ای شهروندان عزیز را با مشارکت مناطق شهرداری و سازمان‌های مربوطه به سرعت اجرایی کنیم.

تجهیز اتوبان تبریز – زنجان و تبریز – ارومیه به تکنولوژی 3G همراه اول
تبريز-توفيقي
مدیر مخابرات منطقه آذربایجان شرقی از اتمام عملیات توسعه و پوشش شبکه 3G(اینترنت پرسرعت )  اتوبان های تبریز – زنجان و تبریز – ارومیه خبر داد.
به گزارش روابط عمومی مخابرات منطقه آذربایجان شرقی ، مهندس شکوری گفت: با تلاش شبانه روزی کارشناسان شبکه ارتباطات سیار و انتقال مخابرات استان تجهیز و توسعه پوشش کامل اتوبان‌های مذکور به تکنولوژی3G  همراه اول در قالب طرح توسعه فاز 8 ارتباطات سیار به اتمام رسیده است و مشتریان همراه اول می‌توانند در طول این مسیرها از اینترنت پرسرعت استفاده نمایند.
مدير مخابرات منطقه آذربايجان شرقي افزودند:با نصب تجهیزات سه سایت در مسیر صوفیان - مرند که به زودی انجام می‌شود، پوشش 3G تبریز – مرند نیز کامل می‌گردد. گفتنی‌است؛ توسعه و تجهیز اتوبان‌های مذکور از محل اعتبارات همراه اول انجام گرفته و برای پوشش این جاده ها تعداد 36 سايت  BTS  تجهیز و راه اندازی شده‌اند.

مدیریت بحران قزوين درباره سرریز سد طالقان و رانش زمین در منطقه الموت هشدار داد
قزوين-خردمند
مدیرکل مدیریت بحران استان قزوين از احتمال سرریزشدن سد طالقان و رانش زمین و جاری شدن سیل در برخی از روستا‌های حاشیه شاهرود خبر داد .قدرت الله مهدیخانی  اظهار داشت: به دنبال انباشت آب در
سد طالقان و پر شدن ظرفیت گنجایش این سد، آب آن به احتمال زیاد طی روزهای آینده سرریز می‌شود و شاهد ورود آب در رودخانه شاهرود خواهیم بود.مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین افزود: با اعلام آماده باش به ساکنان روستاهای پایین دست سد طالقان از صاحبان تأسیسات، کارگاه‌های شن و ماسه و مراکز پرورش ماهی مستقر در حاشیه شاهرود خواسته شده تا تجهیزات خود را از مسیر رودخانه و سیل جمع آوری کنند.
مهدی خانی تصریح کرد: در پی بارندگی‌های اخیر، مناطق کوهستانی بویژه نواحی الموت شرقی و غربی و طارم سفلی مستعد رانش زمین هستند.وی ضمن اعلام هشدار تاکید کرد مردم منطقه لازم است از هرگونه تردد و یا استقرار در مسیر رودخانه‌ها حتی رودخانه‌های فاقد آب، کانال و حاشیه دریاچه‌ها به ویژه در مواقع بارندگی به طور جدی خود داری کنند.
مهدی خانی یادآور شد: ساکنان مناطق در معرض خطر باید موارد احتیاطی را رعایت کنند و در صورت مشاهده هرگونه رخداد از قبیل تغییر شکل شیب‌های خاکی و سنگی و ریزش کوه، موارد را سریعاً به مسئولان اطلاع دهند.