تریبون

۰

تعریض معابر منطقه 2 شهرقدس با آزادسازی 1185 مترمربع املاك معارض
شهرستان قدس- مژگان عليقارداشي
شهرداری منطقه 2 شهرقدس در سال 98 با 95 هزار مترمربع لکه‌گیری و آسفالت، 18900 متر جدولگذاری، 11600مترمربع کفپوش و تعریض 1185 مترمربع از معابر، اقدام به ساماندهی و بهسازی گسترده معابر این منطقه نموده است.
شهرداری منطقه 2 شهرقدس یکی از مناطق دوگانه این شهرداری است که طبیعتا گستره‌ وسیعی از جغرافیای شهرقدس را شامل می‌شود و به عبارتی دربرگیرنده حدود نیمی از ظرفیت‌ها، بافت‌های مسکونی، فضاهای شهری و... است. در واقع این منطقه میزبان نیمی از مسائل و موضوعات شهری بوده و طبیعی است که اتفاقات مهمی در آن رخ دهد.
عملکرد منطقه 2 شهرداری قدس در سال 98 نشان می‌دهد در این سال اقدامات عمرانی و خدماتی متعددی در سطح منطقه انجام شده است که این منطقه در مدت یادشده در بخش‌های پیاده‌روسازی، آسفالت‌ریزی، زیرسازی و جدولگذاری نیز عملیات‌های موثری را به سرانجام رسانده است.
وضعیت مطلوب آسفالت معابر همواره یکی از مطالبات اصلی شهروندان است و بر همین اساس عملیات لکه‌گیری، زیرسازی و آسفالت معابر در طول سال در دستور کار شهرداری است. گزارش عملکرد منطقه 2 شهرداری قدس نشان می‌دهد در سال گذشته 95000 مترمربع از معابر منطقه 2 با استفاده 16900 تن آسفالت لکه‌گیری، زیرسازی و آسفالت شده است. این حجم از عملیات لکه‌گیری و آسفالت در معابر متعددی در منطقه 2 اجرایی شده است که از جمله آن می‌توان به بلوارهای شهید کلهر، 45 متری انقلاب، امامزاده، سی متری شهدا، جمهوری، تولیدگران، شهر ابریشم،
کوی فرزان و... اشاره نمود. همچنین در سال گذشته 18900 متر جدولگذاری و 11600مترمربع کفپوش در معابر منطقه 2 از جمله باغ ملی، سی‌متری شهدا، 45 متری کلهر، بلوار امامزاده و خیابان‌های نسترن و جانبازان انجام شده است. با توجه به اینکه شهرقدس در دهه‌های گذشته در برخی نقاط به شکل بی‌ظابطه و غیراصولی گسترش یافته است، سبب ایجاد معابر غیراستاندارد در این نقاط شده است، از این جهت شهرداری به صورت مستمر به دنبال تعریض و آزادسازی این معابر است. این سیاست در سال 98 در شهرداری منطقه 2 نیز دنبال شد که منجر به تملک و پاکسازی 1185 مترمربع از املاک معارض با هزینه 18 میلیارد ریال و تعریض این معابر گردید. همچنین در سال گذشته 2 دهنه واحد تجاری در طرح خیابان قدس تخریب شد و صدور اخطاریه و پیگیری جهت تخریب برای 16 پرونده توسط واحد تعریض منطقه 2 انجام شده که در هفته‌های آتی به سرانجام خواهد رسید. بر اساس گزارش عملکرد منطقه 2 شهرداری قدس، در واحد شهرسازی طی سال گذشته 409 مورد پروانه ساختمانی صادر شده که شامل 217 پروانه ساختمان، 65 مورد تمدید پروانه ساختمان، 41 مورد اضافه اشکوب، 62 مورد تخریب و نوسازی، 15 مورد توسعه بنا و 9 مورد تغییرات بوده است.
واحد اجرائیات منطقه 2 شهرداری قدس در سال گذشته 789 اخطاریه صادر کرده است که سهم اخطاریه‌های توزیع‌شده در ماده صد 673 عدد بوده است. این منطقه با پیگیری و اجرای آرای تخریب صادره از سوی کمیسیون ماده صد در یک مورد و قطع انشعابات مؤدیان بدهکار در  14 مورد نسبت به مقابله با تخلفات ساختمانی اقدام کرده است.
از دیگر اقدامات انجام شده توسط واحد اجرائیات منطقه 2 می‌توان به اجرای تخریب با هماهنگی واحد تعریض در 3 مورد، شناسایی 372 فقره پرونده‌ تسویه شده و ارسالی به شهرسازی جهت بررسی مجدد، شناسایی 167 فقره پرونده‌ راکد دارای رای کمیسیون ماده صد جهت وصول مطالبات شهرداری و توزیع 28 دعوتنامه تعریض اشاره کرد.