ملاک درک وضعیت کشور و ملت است

متاسفانه طی چند وقت اخیر بحث انتخابات تبدیل به دغدغه اصلی برخی سیاسیون و مسئولان و نهادها قرار گرفته است در حالی که قرار بر این بود که معیشت و وضعیت زندگی مردم در اولویت کاری تمام کارگزاران باشد.

ملاک درک وضعیت کشور و ملت است

 

متاسفانه طی چند وقت اخیر بحث انتخابات تبدیل به دغدغه اصلی برخی سیاسیون و مسئولان و نهادها قرار گرفته است در حالی که قرار بر این بود که معیشت و وضعیت زندگی مردم در اولویت کاری تمام کارگزاران باشد.
اینکه وضعیت کشور به لحاظ اقتصادی و اجتماعی را رها کردیم و تمرکز و وقت امورات کشور را بر ملاک های کاندیداتوری انتخابات قرار داده ایم، نه تنها کمکی به تسهیل امور و مشکلات کشور نخواهد داشت بلکه موجب دلسردی و بی اعتمادی جامعه به اقدامات مسئولان می گردد.
اینکه اگر فلان شخص از فلان جریان کاندیدا شود و یا اصرار بی جهت و حمایت از جریان سیاسی خاصی داشته باشیم، مصداق رویه سنتی انتخابات های مختلف است که منسوخ شده و مردم دیگر وقعی به این اظهارات نمی نهند.
باید توجه داشت که در وضعیت فعلی کشور انتظار اصلی مردم از مسئولان پرداختن به حل مشکلاتشان است اما اگر هم توجهی به انتخابات داشته باشند قطعا برای آنها اهمیتی ندارد که نامزد انتخابات از چه قشر و جناحی خواهد بود، بلکه خواست مردم کاندیدایی است که درک مناسبی از بحران های کشور داشته باشد و برنامه ای شفاف برای عبور از تنگناهای کنونی داشته باشد.
مسلما شخصی که عهده دار مسئولیت ریاست جمهوری شود بار سنگینی را باید به دوش بگیرد و نمی توان پذیرفت که این وظیفه خطیر دستمایه توزیع قدرت در بین جریان های سیاسی گردد و کرسی خدمت به ملت تبدیل به جایگاهی برای سیاسی کاری و تقابل جناحی گردد. باید درک کرد که وضعیت امروز ایران به گونه ای است که باید پا در رکاب خدمت کرد و مجالی برای کار سیاسی و حواشی قدرت نیست.
نباید با تفاسیر سلیقه ای و یا جریان سازی های جهت دار مانع از ورود و یا تعیین افراد و جریان های سیاسی برای انتخابات شد. چه بسا افرادی در خارج از مناصب سیاسی و حتی افرادی از نسل جدید بسیار قوی تر و مفیدتر از چهره هایی عمل کنند که هر دوره در انتخابات مختلف حضور دارند و اگر پیروز هم نشوند در منصب قبلی یا پستی جدید مشغول به کار می شوند.
امروز کشور نیاز به نیرو و تیمی عملگرا دارد تا از روز اول وارد میدان مشکلات کشور شود و اگر قرار به تکرار رویه های گذشته در انتخابات باشیم قطعا گرایش مردم به مشارکت کاهش چشمگیر خواهد داشت.
اما واقعا این نکته را نباید فراموش کرد که امروز مردم دغدغه های بسیار بزرگتری از جنس معیشت دارند که اهمیتی برای انتخابات آتی قائل نیستند اما گویا سیاسیون کشور کمی عجله دارند...