در اجرای حکم قانون نباید اسیر فضاسازی‌ها شد

آیت الله رئیسی:

رئیس قوه قضائیه گفت: امتیاز نظام ما این است که حدود الهی و احکام اسلامی را اجرا می کند و در رسیدگی به پرونده‎ها دقت می‌شود تا حق کسی تضییع نشود و به اقتضای حق و عدل عمل شود.

در اجرای حکم قانون نباید اسیر فضاسازی‌ها شد

رئیس قوه قضائیه گفت: امتیاز نظام ما این است که حدود الهی و احکام اسلامی را اجرا می کند و در رسیدگی به پرونده‎ها دقت می‌شود تا حق کسی تضییع نشود و به اقتضای حق و عدل عمل شود.
به گزارش  مهر آیت الله سید ابراهیم رئیسی، در جلسه شورای عالی قوه قضائیه با تبریک ولادت با سعادت حضرت زینب کبری (س) اظهار داشت: نام حضرت زینب (س) به عنوان پیام آور عاشورا با صبر و بردباری و ایستادگی عجین شده و وجود مبارک‌شان الگویی برای مجاهدان راه خدا و کسانی است که در مقابل ظلم و ستم ایستاده و راه مقاومت را پیشه کرده‌اند.
وی با اشاره به نامگذاری روز ولادت آن حضرت به عنوان روز پرستار، از تلاش‌ها و خدمات مدافعان سلامت به ویژه در ایام شیوع کرونا تقدیر کرد و گفت: امروز همه ما وظیفه داریم از زحمات ارزشمند و ماندگار پرستاران که به تعبیر بلند مقام معظم رهبری «فرشتگان رحمت» هستند، تجلیل کنیم.
 یک ساعت تاخیر در خنثی سازی تحریم‌ها خلاف عقل و شرع است
رئیس قوه قضائیه با اشاره به ظلم و ستم غربی‌ها به ملت ایران گفت: راه مقابله با تهدیدات و باطل السّحر تحریم‌ها قوی شدن ایران اسلامی در همه عرصه هاست و نباید یک‎ساعت نیز در خنثی سازی تهدیدها و تحریم‌ها تعلل کرد.
آیت ‎الله رئیسی تأکید کرد: حتی یک‎ساعت تأخیر در خنثی سازی تحریم‌ها هم خلاف عقل است، هم خلاف شرع و مسئولان برنامه ریزی و اجرایی نباید یک‎ لحظه را هم برای بی اثرکردن تحریم‌ها و قوی شدن ایران از دست بدهند و این راهبرد اساسی نظام باید با جدیت دنبال شود.
رئیس قوه قضاییه شکل گیری ایران قدرتمند را در گرو ایستادگی و بی اثر کردن تحریم‌های دشمن دانست و خطاب به غربی‌ها گفت: تحریم‌ها نمی‌تواند حرکت ملت ایران را متوقف کند و ما از هر امکانی برای دورزدن تحریم‌ها استفاده خواهیم کرد.
 در اجرای حکم قانون نباید اسیر فضاسازی‌ها شد
رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اجرای احکام اسلامی و قانون از سوی دستگاه قضا، اظهار داشت: رسیدگی به پرونده‌ها دارای یک فرایند و ضوابط شرعی و قانونی است که همه قضات خود را متعهد به دادرسی عادلانه در چارچوب این فرایند می‌دانند.
آیت ‎الله رئیسی با بیان اینکه فرایند دادرسی در دستگاه عدلیه نظام اسلامی تضمین کننده حقوق اصحاب دعوا، متهم و همه مردم است، افزود: ما
۴۰ سال است که اعلام کرده‌ایم امتیاز نظام ما این است که حدود الهی و احکام اسلامی را اجرا می‌کند و در رسیدگی به پرونده‌ها دقت می‌شود تا حق کسی تضییع نشود و به اقتضای حق و عدل عمل شود.
 به عوامل وابسته به بیگانه اجازه
بر هم زدن امنیت کشور را ندهید
رئیس قوه قضائیه بر لزوم صیانت و حراست از «امنیت ملی» تأکید کرد و اظهار داشت: حفظ امنیت بسیار مهم است و همه باید پاسدار امنیت ملی باشند و این مساله محوری نباید با هیچ حرکت احساسی
خدشه دار شود.
آیت ‎الله رئیسی با بیان اینکه جامعه باید امن باشد، به دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی و واحدهای قضایی تذکر داد که به عناصر دشمن و عوامل سرویس‌های بیگانه مطلقاً اجازه خودنمایی و توطئه و فتنه
ندهند.