۱۱ کارخانه تولید آب معدنی در استان اردبیل احداث می‌شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل:

۱۱ کارخانه تولید آب معدنی در استان اردبیل احداث می‌شود


مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت:۱۱ کارخانه تولید  آب معدنی در این استان در دست احداث است که اغلب آنها بالای  ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
به گزارش ایرنا، عباس جنگی مرنی در بازدید از شهرک تخصصی آب شهرستان نیر افزود:آب لازم برای کارخانه‌های آب معدنی شهرک‌ تخصصی نیر، از چشمه گورگور در دامنه سبلان تامین می‌شود.
وی اظهارکرد: باتوجه به وجود امکانات زیرساختی تامین آب در این شهرک، شرکت آب منطقه‌ای اردبیل برای تامین آب کافی  واحدهای مستقر در شهرک بویژه در فصل غیر زراعی آمادگی دارد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با بیان اینکه  عملیات اجرایی اغلب پروژه‌های نیمه‌تمام وزارت نیرو در استان اردبیل شتاب گرفته و پیشرفت خوبی دارند، افزود: آبرسانی به شهر اردبیل، آبرسانی و تصفیه‌خانه شهر خلخال، تکمیل سد مخزنی گیوی و شبکه آبیاری پایاب آبرسانی به شهرهای نمین و عنبران، تکمیل شبکه آبیاری و زهکشی سبلان در شهرستان مشگین‌شهر، تکمیل ساختمان سد عمارت در شهرستان گرمی، احداث سد عنبران در شهرستان نمین، مرمت و بهسازی شبکه آبیاری مغان و احداث شبکه آبیاری و زهکشی سد خداآفرین در دشت مغان از جمله طرح‌ها و پروژه‌های در حال احداث بخش آب استان اردبیل است.
رضا غفاری ، مدیر آب‌های معدنی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل هم تسهیل در رونق تولید آب‌های معدنی در منطقه را یادآور شد و گفت: تعامل با واحدهای شهرک تخصصی بسته‌بندی آب شهرستان نیر برای پیشرفت کار ضروری است.
رضا سلیمی ، رئیس اداره منابع آب شهرستان نیر هم در این بازدید گفت:در این شهرستان که به شهر آب ایران معروف است، فعالیت ویژه‌ای در زمینه آب در بخش بسته‌بندی و آبگرم‌های معدنی شروع شده است که به افزایش اشتغال در این شهرستان کمک می‌کند.
وی افزود:آمادگی برای تامین آب شهرک تخصصی بسته‌بندی آب در این شهرستان وجود دارد و ضروری است عملیات اجرایی واحدهای در حال ساخت تسریع شود.