بانیان وضع فعلی نمی‌توانند تغییر دهنده وضع موجود باشند

آیت‌الله رئیسی در نشست خبری:

داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه بانیان وضع موجود نمی‌توانند تغییر دهنده وضع موجود باشند، گفت: من خود را رقیب فساد و ناکارآمدی و اشرافی گری می‌دانم.

بانیان وضع فعلی نمی‌توانند تغییر دهنده وضع موجود باشند

داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه بانیان وضع موجود نمی‌توانند تغییر دهنده وضع موجود باشند، گفت: من خود را رقیب فساد و ناکارآمدی و اشرافی گری می‌دانم.
به گزارش مهر، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی پس از ثبت‌نام در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: از مردم ایران که از جای جای کشور از من برای حضور در انتخابات دعوت کردند تشکر می‌کنم.
به گزارش مهر سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه پس از ثبت نام در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نشست خبری حضور یافت.
وی گفت: ابتدا لازم می دانم از دست اندرکاران امر انتخابات نظارت و اجرایی تقدیر کنم و در ثانی از شما اصحاب رسانه و خبرنگاران محترم تشکر می‌کنم و خسته نباشید عرض می نمایم .
رئیس قوه قضائیه ادامه داد: از گروه‌ها و تشکل‌های مردمی، روحانی، اساتید دانشگاه، کشاورزان، سرمایه‌گذاران و کارآفرینان ،تولیدکنندگان، تشکل‌های روحانی و زنان و مردان کشورم که برای اجابت دعوت آنها و به اشکال مختلف این دعوت را تکرار کردند تشکر می‌کنم و برای اجابت دعوت ان ها به صحنه آمدم.
 حضور من در این عرصه مستقل است
داوطلب انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: بعضی از عزیزان و دغدغه مندان به خاطر حساسیت قوه قضاییه تاکید می‌کردند که باید کار تحول در قوه قضاییه ادامه پیدا کند و امر مبارزه با فساد و اجرای عدالت تداوم یابد و دغدغه داشتند که وضعیت دستگاه قضایی چه خواهد شد. از دغدغه همه این افراد تشکر کرد و گفت: این دغدغه درست است در کنار مهم بودن امر قوه قضاییه با امر دارای اولویتی مواجه هستیم، آن مسئله قوه مجریه است. مسئله معیشت و مشکلات مردم، بیکاری، گرانی، سفره مردم و وضعیت اقتصادی، معیشت مردم، دغدغه جدی برای بنده ایجاد کرد.
 خود را رقیب فساد و اشرافی گری می‌دانم
رئیس قوه قضائیه با تاکید بر اینکه می‌خواهم تحول در مسائل اجرایی را پیگیری کنم گفت: این تحول ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است، به حضور و مشارکت مردم برای این تحول نیازمندیم. به همه مردم تاکید می‌کنم که در انتخابات شرکت کنند.
وی اظهار داشت: خود را رقیب فساد و اشرافی گری می‌دانم، من رقیب جناح های سیاسی و این گروه آن گروه نیستم، من رقیب ناکارآمدی هستم. در دستگاه قضایی از همکاری حوزه ها، دانشگاهها و مردم بهره مند بودم، در این عرصه نیز بهره‌مند خواهم شد.
 هیچ بن بستی برای اداره امور در کشور وجود ندارد
رئیس قوه قضائیه اظهار داشت: حضور بنده باید منجر به انسجام گروه های مختلف و همه کسانی که دغدغه مردم و دین را دارند، شود. معتقدم هیچ بن بستی برای اداره امور در کشور وجود ندارد. همه امکانات در کشور وجود دارد باید مدیریتی کارآمد و جهادی وجود داشته باشد تا مشکلات حل شود .
 شرکای وضع موجود نمی‌توانند تغییر دهنده وضع موجود باشند
وی تصریح کرد: باور دارم که بانیان و شرکای وضع موجود نمی‌توانند تغییر دهنده وضع موجود باشند. باید افردی در این میدان وارد شوند که حقیقتاً به تحول و تغییر عقیده داشته باشند.