اولین مرکز نیکوکاری اصناف کشاورزی کشور

نظام صنفی کشاورزی استان البرز افتتاح کرد؛

اولین مرکز نیکوکاری اصناف کشاورزی کشور با محوریت زکات افتتاح شد.


اولین مرکز نیکوکاری اصناف کشاورزی کشور با محوریت زکات افتتاح شد.
 به گزارش خبرنگار آفرینش به نقل از  روابط عمومی اصناف کشاورزی استان البرز،اولین مرکز نیکوکاری اصناف کشاورزی کشور با محوریت زکات، به ریاست سید علی اصغر نجفیان رئیس اصناف کشاورزی استان البرز افتتاح شد.
در این جلسه که با حضور مهندس موسوی رئیس سازمان جهاد کشاورزی، محمد محمدي فر،مدیر کل کمیته امداد امام (ره)، رئیس اصناف کشاورزی و جمعی از تولیدکنندگان و خیرین استان البرز برگزار شد، سید علی اصغر نجفیان وظیفه اصلی این مرکز  ترویج و فرهنگ‌سازی پرداخت زکات واجب و مستحبی تولید کنندگان بخش کشاورزی می‌باشد.
نجفیان خاطرنشان کرد:کشاورزان استان البرز همیشه در بخش نیکوکاری پیشقدم هستند.
وی با اشاره به سیل سال گذشته نیز اظهار داشت :کشاورزان این استان در جهت کمک رسانی به سیل زدگان خوزستان پیشقدم بودند.
رئیس اصناف کشاورزی استان البرز تصریح کرد با جمع‌آوری کمک‌های تولیدکنندگان ،قدم موثری برای اقشار نیازمند جامعه برداشته خواهد
شد
در ادامه محمد محمدی فرد مدیرکل کمیته امداد امام (ره) البرز با اشاره به لزوم تقویت حس مسئولیت‌پذیری اجتماعی در بین اقشار مختلف جامعه گفت: این مرکز نیکوکاری باهدف استفاده از ظرفیت‌های خیر و احسان در بین جامعه کشاورزان، دامداران، باغداران و ایثارگران در امور خیر و احسان و ترویج زکات در تعامل و هم‌افزایی با کمیته امداد امام (ره) استان البرز افتتاح شد.
وی بابیان اینکه اهتمام در امر اشتغال‌زایی و توجه به رفع مشکلات مددجویان از جمله اهداف راه‌اندازی این مراکز است افزود: امیدواریم با توسعه کمی و کیفی مراکز نیکوکاری در استان البرز گام‌های مؤثرتری در جهت کاهش فقر و محرومیت در استان برداریم.
در ادامه مهندس موسوی ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت:حمایت از مرکز نیکوکاری اصناف کشاورزی در جهت جمع آوری زکات از سیاست‌های این سازمان بوده و تمامی توان را در این جهت بکار میبریم.
در پایان حجت الاسلام والمسلمین علی ارجمند عین الدین مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان البرز خاطرنشان کرد:نوع کار کشاورزان اقتضا می‌کند که
بخشنده تر باشند.
گفتنی‌است؛ در این مراسم همچنین سید علی اصغر نجفیان به عنوان رئیس هیئت عامل مرکز نیکوکاری اصناف کشاورزی به مدت یک سال منصوب شد.