التهاب بازار ارز و مسکن قابل پیش‌بینی بود

رئیس قوه قضائیه:

رئیس قوه قضائیه گفت: از قبل هم پیش‌بینی می‌شد اگر نقدینگی موجود در کشور به سمت تولید هدایت نشود در حوزه مسکن و ارز و طلا التهاب ایجاد خواهد کرد.

التهاب بازار ارز و مسکن قابل پیش‌بینی بود

رئیس قوه قضائیه گفت: از قبل هم پیش‌بینی می‌شد اگر نقدینگی موجود در کشور به سمت تولید هدایت نشود در حوزه مسکن و ارز و طلا التهاب ایجاد خواهد کرد.
به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، آیت‎ الله سید ابراهیم رئیسی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دستگاه قضائی را مبارزه بدون تبعیض با فساد عنوان کرد و گفت که در اولین جلسه سران قوا بعد از تصدی مسئولیت قوه قضائیه و در تشریح برنامه‌های خود تأکید کرده که هر مستندی که درباره فساد به دستگاه قضائی ارجاع شود و هر پرونده‎ای که در این زمینه تشکیل شود، قاطعانه و عادلانه مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.  هیچ پرونده ‎ای را زیر میز نمی‌گذاریم
رئیسی خاطر نشان کرد: هیچ پرونده‎ای را در دستگاه قضائی زیرمیز نمی‌گذاریم و همه پرونده‌ها روی میز قضات هستند و مورد رسیدگی قرار می‌گیرند و قوه قضائیه در مبارزه بدون تبعیض با فساد مصمم است و آن را با جدیت پیگیری می‌کنیم.
 دولت متولی قیمت‎گذاری و کنترل بازار است رئیسی در بخش دیگری از سخنانش به وضعیت بازار و قیمت‌ها اشاره کرد و گفت: تسعیر، قیمت‎گذاری و کنترل بازار وظیفه دولت‎هاست و مسئولان اجرایی باید با انجام وظایف خود در این زمینه، نگرانی مردم خصوصاً اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه را برطرف کنند.
رئیس قوه قضائیه با اشاره به گزارشات دریافتی درباره افزایش قیمت‌ها از شهرهای مختلف و گفتگوی خود با معاون اول رئیس جمهور در این زمینه، از مقامات دولتی خواست که برای ساماندهی قیمت‌ها و کنترل بازار اقدامی فوری و جدی انجام دهند و تأکید کرد هر جا لازم باشد، دستگاه قضائی نیز آماده همکاری با مسئولان اجرایی است.
 هجوم نقدینگی بازار مسکن را ملتهب کرده است
رئیس قوه قضائیه حرکت لجام گسیخته نقدینگی به سوی بازار مسکن را از عوامل بروز نابسامانی در این بازار عنوان کرد و گفت که اقتصاددانان پیش از این پیش بینی کرده و هشدار داده بودند که اگر نقدینگی به سمت تولید نرود، وارد بازار هر کالایی شود، موجب التهاب می‌شود.