میز خبر

۰

پلیس امنیت تهران بزرگ:
 سراها و پاساژهای مسقف بازار تهران و مگامال‌ها اجازه فعالیت ندارند

پلیس امنیت تهران بزرگ گفت: سراها و پاساژهای مسقف بازار تهران و مگامال‌ها اجازه فعالیت ندارندمعاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ با تشریح برخی از صنوف که فعالیت‌شان همچنان در پایتخت ممنوع است، اعلام کرد که واحدهای صنفی واقع در سراهای مسقف و پاساژهای بازار تهران نیز اجازه فعالیت ندارند.
سرهنگ نادر مرادی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره فعالیت مشاغل و صنوف کم خطر در تهران گفت: همانطور که قبلا هم اعلام شده شرط فعالیت صنوف کم خطر یا همان کم ریسک در پایتخت، ثبت نام در سامانه وزارت بهداشت و دریافت کد مجوز است. این کد هم حتما باید در ورودی واحدهای صنفی نصب شده و قابل رویت باشد. واحدهای صنفی مجاز نیز باید یکسری موارد و دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا را که در راستای فاصله‌گذاری اجتماعی ابلاغ شده، رعایت کنند.
وی با اشاره به مشاغل و صنوفی که فعالیت‌شان همچنان مجاز نیست، گفت: باشگاه‌های بدنسازی، سالن‌های ورزشی، تالارهای پذیرایی، مراکز همایش، آرایشگاه‌های مردانه و زنانه، سالن‌های تئاتر و سینما، پاساژهای مسقف، رستوران ها، قلیان‌سراها، کافی شاپ‌ها و ... جزو صنوفی هستند که همچنان فعالیت‌شان مجاز نیست. البته لیست کامل این مشاغل در سامانه وزارت بهداشت وجود دارد و به افراد اعلام می‌شود که آیا امکان فعالیت دارند یا خیر.
معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ تاکید کرد: در عین حال ممکن است واحدی صنفی جزو مشاغل کم ریسک باشد، اما مشخصاتش در سامانه وزارت بهداشت ثبت نشده و کد مربوطه را دریافت نکرده باشد که در این خصوص لازم است حتما نسبت به ثبت نام در سامانه اقدام شده و سپس واحد صنفی بازگشایی شود؛ چرا که در غیر اینصورت فعالیت واحد مذکور مجاز نیست.

 نانسی پلوسی:
ترامپ در زمینه کرونا عملکرد ضعیفی داشته است

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت که رئیس‌جمهوری ایالات متحده طی اپیدمی کرونا عملکرد «ضعیفی» داشته است.
به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی فاکس نیوز، «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، گفت که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری ایالات متحده طی اپیدمی کرونا عملکرد «ضعیفی» داشته است.
وی در ادامه گفت که به‌رغم مشکلات موجود، کنگره «به‌زودی» به توافقی در زمینه کمک مالی ۲۵۰ میلیارد دلاری به تجارت‌های کوچک خواهد رسید.
پلوسی در نخستین حضور خود در شبکه تلویزیونی فاکس از سال ۲۰۱۷، ترامپ به بی‌توجهی به توصیه‌های عملی در زمینه کرونا و برنامه‌ریزی برای برون‌رفت از آن متهم کرد.

اقدامات ضدکروناییِ شهردار پاریس؛
 تجهیز ایستگاه‌ها به ژل و احتمال اجباری شدنِ ماسک

شهردار پاریس اعلام کرد به محض رفع محدودیت‌های قرنطینه در این شهر ورودی‌های تمام ایستگاه‌های اتوبوس و مترو به ژل‌های ضدعفونی‌کننده مجهز شده و شهروندان نیز برای استفاده از خدمات حمل و نقل عمومی در پاریس ملزم به استفاده از ماسک خواهند بود.
به گزارش ایسنا، فرانسه قرار است از تاریخ ۱۱ مه شروع به رفع محدودیت‌های مقابله‌ای خود با کروناویروس کند و مدارس نیز از آن زمان بازگشایی خواهند شد اما هنوز در مورد زمان آغاز به کار مشاغلی مانند کافه‌ها و سینماها و میزان مجاز تردد مردم صحبتی نشده است.
شهردار پاریس اعلام کرده با توجه به تلاش پایتخت برای مهار شیوع کروناویروس، از زمان رفع محدودیت‌های تردد و قرنطینه خانگی، ژل ضدعفونی‌کننده به طور گسترده در تمامی استخرها، استادیوم‌های ورزشی، مراکز مراقبتی و همچنین خیابان‌ها و ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.