خبر

۰

سفرهای استانی برای مردم از امروز دوشنبه آزاد است
هفت روز بعد از رفع محدودیت تردد میان شهرها، ترددهای بین استانی نیز از امروز دوشنبه اول اردیبهشت ماه  در سراسر کشور آزاد ‌شد.
به گزارش ایرنا؛ ستاد مبارزه با کرونا، روز ٢٤ فروردین ماه ترددهای بین شهری را آزاد کرد و همان زمان از سوی رییس جمهوری اعلام شد که از ابتدای اردیبهشت ماه ترددهای بین استانی نیز آزاد می‌شود.
بر این اساس از امروز علاوه بر رفع ممنوعیت‌ها در تردد بین شهرستان‌ها تردد بین استان‌ها هم آغاز می‌شود و امکان مسافرت هم فراهم است.
در شبانه روز گذشته تردد در جاده های برون شهری١٤ درصد افزایش یافته بود که سهم وسایل نقلیه سنگین به ١٧ درصد رسید که دلیل اصلی آن حمل کالاهای اساسی از بنادر کشور است.
بر اساس پیش بینی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای رفع محدودیت تردد بین استانی که تا پیش از این منجر به جریمه های  ٥٠٠ هزار تومانی می‌شد، باعث افزایش ٣٠ درصدی ترددها نسبت به روزهای گذشته خواهد بود.

 ولادیمیر پوتین:
کرونا در روسیه تحت کنترل درآمده است

رئیس‌جمهوری روسیه از تلاش‌های این کشور برای مبارزه با ویروس کرونا تقدیر کرد و گفت که کشورش توانسته این اپیدمی را کنترل کند.
به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهوری روسیه، از تلاش‌های این کشور برای مبارزه با ویروس کرونا تقدیر کرد و گفت که کشورش توانسته این اپیدمی را کنترل کند.
وی گفت که روسیه از تمامی چالش‌ها با خوش‌نامی خارج خواهد شد. او در ادامه افزود که روسیه با دقت تجربیات دیگر کشورها در زمینه مبارزه با کرونا را بررسی خواهد کرد.
پوتین گفت: «با دقت تجربه دیگر کشورها را بررسی می‌کنیم و با دوستان و همکاران خارجی‌مان در ارتباط هستیم. می‌دانیم که باید برای عبور از این وضعیت چه کرد. ما زودتر از برنامه جلو می‌رویم.»
وی در ادامه گفت که تمامی محدودیت‌های اعمال‌شده از سوی مقام‌ها برای مبارزه با کووید-۱۹ ضروری است.
 
از سوی اولیانوف اعلام شد؛
واکنش روسیه به درخواست پمپئو برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، به درخواست وزیر خارجه آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران واکنش نشان داد.
به گزارش  مهر، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، با انتشار پیامی در توئیتر در واکنش به درخواست مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا، نوشت: معمولاً مسابقه تسلیحاتی یکجانبه نیست. این یک تلاش جمعی است که در سطح قدرت‌های بزرگ و یا قدرت‌های منطقه‌ای و فرعی انجام می‌شود. خطر مسابقه تسلیحاتی را به سختی می‌توان از طریق تحریم تسلیحات علیه یک کشور از بین برد. این کار مستلزم تلاش جمعی از طریق مذاکرات است.
 «مایک پمپئو» در حساب توئیتری خود به تکرار اتهامات همیشگی علیه ایران پرداخت و با اشاره به برخی اتهامات ضد ایرانی خود، مدعی شد که نمی‌توان اجازه داد تا ایران بتواند تسلیحات بیشتری خریداری کند.
 
 پاکستان:
نباید در این شرایط با تحریم‌، جان انسان‌ها را تهدید کرد

وزارت خارجه پاکستان بر لغو تحریم‌ها تاکید کرد.
به گزارش ایلنا به نقل از داون نیوز، «عایشه فاروقی» سخنگوی وزارت خارجه پاکستان گفت: در بحران کرونا ما برای متقاعد کردن دولت آمریکا جهت لغو تحریم‌‌ها علیه ایران تلاش کردیم.
وی گفت: بحران کرونا یک چالش جدی است و نباید در این شرایط با تحریم‌ جان انسان‌ها را تهدید کرد.
سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در ادامه گفت: با آغاز کرونا و بسته شدن مرزها حدود ۷ هزار زائر پاکستانی در ایران بودند که بیشتر آنها به پاکستان برگشتند. همچنان ۳۰۰ زائر پاکستانی در ایران هستند و منتظر ارسال هواپیما هستند تا بازگردند.
 
 ارتش سوریه:
ترکیه یک پایگاه نظامی جدید در حومه «رقه» ایجاد کرده است
ارتش ترکیه اولین مرحله ساخت یک پایگاه نظامی بزرگ در حومه استان الرقه در شمال شرق سوریه را در چارچوب تقویت حضور خود در مناطق شمالی این کشور به پایان رساند.
به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی العربی الجدید، ارتش ترکیه اولین مرحله ساخت یک پایگاه نظامی بزرگ در حومه استان الرقه در شمال شرق سوریه را در چارچوب تقویت حضور خود در مناطق شمالی این کشور به پایان رساند.برخی منابع سوری اعلام کرده‌­اند که مرحله نخست تاسیس این پایگاه حفر خندق، ایجاد دیوارهای بلند، انتقال خودروهای زرهی و تجهیزات مهندسی برای ساخت پایگاه بوده است.به گفته این منابع، پایگاه مذکور در مسیر میان شهر رقه و تل ابیض در حومه شمالی استان رقه ایجاد شده است.
 
 مدیر صندوق نجات منطقه یورو:
اتحادیه اروپا برای نجات اقتصاد خود به  ۵۰۰ میلیارد یوروی دیگر نیاز دارد

مدیر صندوق نجات منطقه یورو ارزیابی کرد که اروپا دست کم به ۵۰۰ میلیارد یوروی دیگر برای تضمین بهبود مؤسسه‌های اتحادیه اروپا از پیامدهای منفی پاندمی کرونا نیاز دارد.
به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری روسیا الیوم، «کلاوس رگلینگ»، مدیر صندوق نجات منطقه یورو در گفت‌و‌گو با رروزنامه کوریه دلا سرا در ایتالیا ارزیابی کرد که اروپا به  دستکم ۵۰۰ میلیارد یوروی دیگر برای تضمین بهبود مؤسسه‌های این اتحادیه از پیامدهای منفی پاندمی کرونا نیاز دارد.این مبلغ علاوه بر بسته نیم تریلیون یورویی است که پیش از این به همین منظور مورد توافق قرار گرفته است.
رگلینگ که همزمان مدیر عامل سازمان مکانیزم ثبات اروپا نیز هست، در ادامه افزود: «ما در مرحله دوم به ۵۰۰ میلیارد یوروی دیگر و یا شاید بیشتر نیاز داریم.»