آيا قهوه بدون کافئين موجب کاهش وزن مي‌شود؟

قهوه فوايد زيادي دارد به جز اينکه شما را سر حال مي‌کند. شواهدي وجود دارد که نشان مي‌دهد قهوه مي‌تواند به کاهش وزن نيز کمک کند.

 


قهوه فوايد زيادي دارد به جز اينکه شما را سر حال مي‌کند. شواهدي وجود دارد که نشان مي‌دهد قهوه مي‌تواند به کاهش وزن نيز کمک کند.
به گزارش ايسنا به نقل از هلث نيوز، اعتقاد بر اين است که علت کاهش وزن ناشي از نوشيدن قهوه عمدتا به دليل محتواي کافئين آن است اما محرک‌هاي ديگري نيز در قهوه يافت مي‌شود که مي‌تواند بر متابوليسم انسان تاثير بگذارد که شامل تئوبرومين، تئوفيلين و اسيد کلروژنيک است.
اين محرک‌ها دليلي بود که محققان کلينيک مايو ايالات متحده ارتباط بين نوشيدن قهوه بدون کافئين و کاهش وزن متوسط را بررسي کنند. با اين حال شواهد بيشتري براي يافتن يک ارتباط واضح مورد نياز است.
به نظر مي‌رسد هم قهوه بدون کافئين و هم قهوه با کافئين ممکن است به کاهش وزن کمک کند. اگر قهوه بدون کافئين را ترجيح مي‌دهيد يا دوست نداريد روزانه کافئين زيادي مصرف کنيد، همچنان مي‌توانيد با موفقيت وزن خود را با نوشيدن قهوه بدون کافئين کاهش دهيد.
پيروي از يک رژيم غذايي متعادل و ورزش منظم 2 عامل مهم در کاهش وزن است.
به هر حال قهوه را بنوشيد چون فوايد بسياري براي سلامتي دارد. اين نوشيدني مي‌تواند تمرکز و عملکرد فيزيکي شما را بهبود بخشد، به چربي‌سوزي کمک کند و خطر ابتلا به ديابت نوع 2 را کاهش دهد؛ حتي مي‌تواند از کبد شما محافظت و به شما در جلوگيري از ابتلا به برخي از انواع سرطان کمک کند.
از قهوه در رژيم غذايي بيماري نقرس به‌ عنوان يک نوشيدني قابل قبول ياد شده است؛ بنابراين اين نوشيدني يک گزينه عالي براي افراد مبتلا به نقرس است زيرا مي‌تواند خطر حملات نقرس را کاهش دهد.
نوشيدن يک يا چند فنجان قهوه در روز مي‌تواند طول عمر شما را افزايش دهد که اين موضوع به دليل وجود آنتي‌اکسيدان‌ها، کافئين و ساير ترکيبات طبيعي موجود در اين نوشيدني است.
قهوه همچنين مي‌تواند به‌ عنوان يک تقويت‌کننده خلق‌وخوي عمل کند و فوايد عصبي مانند محافظت از شما در برابر بيماري آلزايمر ارائه دهد.
معايب قهوه عمدتا به دليل کافئين آن است اما هميشه مي‌توان قهوه بدون کافئين نوشيد.