خبر

۰

ظریف با بشار اسد و ولید معلم دیدار کرد
 وزیر امور خارجه  با رئیس‌جمهور و وزیر امورخارجه سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.
به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، «محمد جواد ظریف» که به منظور دیدار با مقامات سوریه به دمشق سفر کرده است، با «بشار الاسد» رئیس‌جمهور سوریه دیدار کرد.
همچنین وزیر امور خارجه با معاون نخست‌وزیر و همتای سوری خود، «ولید المعلم» دیدار کرد و درخصوص موضوعات مختلف به گفت‌وگو پرداخت.
 
آخرین آمار کرونا در ایران؛ تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به ۸۳۵۰۵ نفر افزایش یافت
تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به گفته سخنگوی وزارت بهداشت افزایش یافت.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا در ایران، اظهار کرد:  از دیروز تا روز اول اردیبهشت ۹۹ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی ۱۲۹۴ بیمار جدید مبتلا به کووید در کشور شناسایی شد.
او افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۸۳۵۰۵ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۱ بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.
مجموع جان باختگان به بیش از ۵ هزار نفر رسید

محموله کمک‌های هند برای مقابله با کرونا تحویل وزارت بهداشت شد
محموله کمک‌های امدادی هند شامل اقلام پزشکی تحویل مقامات کشورمان شد.
به گزارش ایسنا، کمک‌های امدادی هند شامل اقلام پزشکی  به وزارت  بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران تحویل داده شد.
سفارت هند در تهران اعلام کرد، هدف از اهدای این تجهیزات کمک به کادر درمان ایران در فائق آمدن بر بیماری کووید-19 است.
این اقلام شامل تجهیزات آزمایشگاهی و همچنین محافظت شخصی نظیر دستکش، ماسک و  گان است.
 
آمار کرونا در اسپانیا از مرز ۲۰۰ هزار نفر گذشت
تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در اسپانیا از مرز ۲۰۰ هزار نفر عبور کرد و رکوردی تازه را بر جای گذاشته است.
به گزارش مهر به نقل از رویترز، وزیر بهداشت اسپانیا  اعلام کرد که تعداد بیماران شناسایی شده به ویروس کرونا در این کشور از مرز  ۲۰۰ هزار نفر گذشت.
بر اساس اعلام این مقام بهداشتی اسپانیا، در حال حاضر تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور ۲۰۰ هزار و ۲۱۰ نفر است.
مبتلایان به کرونا در اسپانیا ۱۹۵ هزار و ۹۴۴ نفر اعلام شده بود.
اسپانیا دومین کشور جهان است که بیشترین آمار ابتلا به کرونا را دارد. آمریکا در این ارتباط در جایگاه نخست مبتلابان به کرونا قرار دارد.

  رژیم صهیونیستی در ادعایی مطرح کرد؛
افشای هویت فرد اسرائیلی متهم به ارتباط با ایران

اسرائیل هویت یک فرد را که مدعی است وی متهم به همکاری با ایران است، فاش کرد. به گزارش ایلنا به نقل از اسرائیل تایمز، دادگاه رژیم صهیونیستی هویت یک اسرائیلی که متهم به جاسوسی برای ایران است را فاش کرد.
بر این اساس دادگاهی در رژیم صهیونیستی مدعی شد که یحیی که یک فرد اسرائیلی ۵۰ ساله اهل شهر طیبه است، به رابطه با ماموران خارجی ایران و برای خیانت به اهداف اسرائیل محکوم شد.
 
 هزار ماهیگیر هندی هنوز در ایران به سر می‌برند
هنوز تعداد زیادی از ماهی‌گیران هندی در ایران به سرمی‌برند دولت ایالت تامیل نادو این کشور درخواست کرده که زمینه ارسال غذا برای آنها  و بازگشتشان به هند فراهم شود.
به گزارش ایلنا به نقل از دی اچ، دولت ایالت تامیل نادو هند از وزارت خارجه این کشور خواست تا از سفارت هند در ایران درخواست کند، زمینه ارسال غذا و سایر مایحتاج اصلی برای حدود هزار ماهیگیر هندی که کماکان در ایران به سر می‌برند را فراهم و امکان بازگشت هر چه سریعتر آن‌ها به هند را میسر کند.
 
روزنامه بیلد گزارش داد:
چین باید در پی شیوع کرونا به آلمان خسارت بپردازد

روزنامه بیلد آلمان محاسبه کرده که چین در پی ضررهای شیوع ویروس کرونا باید حدود ۱۶۲ میلیارد دلار به برلین خسارت بپردازد.
به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه ایندیا تودی، روزنامه بیلد آلمان محاسبه کرده که چین در پی ضررهای شیوع ویروس کرونا باید حدود ۱۶۲ میلیارد دلار به برلین خسارت بپردازد. این  روزنامه محاسبه کرده است که در پی کاهش تولید ناخالص داخلی آلمان در اثر شیوع کرونا، برلین می‌تواند از پکن درخواست غرامت و جبران خسارت کند. این در حالی است که این مقاله روزنامه بیلد با واکنش شدید دولت چین مواجه شده است. سفارت چین در آلمان این مقاله را «دیگرهراسانه و ناسیونالیستی» خوانده است.

 سیرین آبزرور بررسی کرد؛
احتمال دارد ایران در آینده‌ای نزدیک از موشک‌های اسرائیلی علیه تل آویو استفاده کند

سیرین آبزرور در مقاله‌ای به تحولات موشکی ایران پرداخت و نوشت: کارشناسان این احتمال را رد نمی‌کنند که در آینده‌ای نزدیک ایران سعی کند از موشک‌های اسرائیلی علیه خود تل آویو استفاده کند.
به گزارش ایلنا، سیریا آبزرور مدعی شد که ایران ممکن است از موشک‌هایی مانند اسرائیل در سوریه استفاده کند.
در ادامه این گزارش ادعایی آمده است که ارتش ایران آزمایش موشک ضدتانک جدیدی را انجام داده است که ظاهراً شبیه یکی از موشک‌های اسرائیلی است که در سوریه شلیک شده است.
نویسنده این گزارش ادعا کرد: «شما می‌توانید شباهت‌های موجود بین نسخه ایرانی موشک اسرائیل را مشاهده کنید. صحت برخورد موشک با هدف، بسیار چشمگیر است.