بازهم داستان اپراتورها !

با حساسيت‌ها و سختگيري وزير ارتباطات، قرارشده مشتركين در صورت تمايل بتوانند سرويس‌هايي را شامل ارزش‌افزوده مي‌شود را حذف كنند و براي اين كار بايد ابتدا با شماره‌گيري *۸۰۰*۱# مي‌توانستند از سرويس‌هاي شامل ارزش‌افزوده خبردار شده و در نهايت با شماره‌گيري *۸۰۰*۲# اين سرويس‌ها را حذف كنند. البته اپراتورها از قبل به مشتري‌ها خبر نداده بودند كه كدام سرويس‌ها شامل پرداخت ارزش ‌افزوده مي‌شود، به همين دليل وزير ارتباطات از اپراتورها خواست مبلغي را كه از اين طريق از مردم دريافت كرده بودند، به آنان بازگردانند. اما آن‌چه مدتي است اتفاق افتاده اين است كه دو اپراتور فعال در زمينه فروش بسته‌هاي اينترنتي، بسته‌هاي روزانه و بلندمدت خود را حذف كرده و تنها چند بسته شبانه و ساعتي محدود و يا بسته‌هاي رومينگ را ارائه مي‌دهند تا به گران‌فروشي خود ادامه دهند!

بازهم داستان اپراتورها !

با حساسيت‌ها و سختگيري وزير ارتباطات، قرارشده مشتركين در صورت تمايل بتوانند سرويس‌هايي را شامل ارزش‌افزوده مي‌شود را حذف كنند و براي اين كار بايد ابتدا با شماره‌گيري *800*1# مي‌توانستند از سرويس‌هاي شامل ارزش‌افزوده خبردار شده و در نهايت با شماره‌گيري *800*2# اين سرويس‌ها را حذف كنند. البته  اپراتورها از قبل به مشتري‌ها خبر نداده بودند كه كدام سرويس‌ها شامل پرداخت ارزش ‌افزوده مي‌شود، به همين دليل وزير ارتباطات از اپراتورها خواست مبلغي را كه از اين طريق از مردم دريافت كرده بودند، به آنان بازگردانند. اما آن‌چه مدتي است اتفاق افتاده اين است كه دو اپراتور فعال در زمينه فروش بسته‌هاي اينترنتي، بسته‌هاي روزانه و بلندمدت خود را حذف كرده و تنها چند بسته شبانه و ساعتي محدود و يا بسته‌هاي رومينگ را ارائه مي‌دهند تا به گران‌فروشي خود ادامه دهند!
چنين است كه بازهم دست مردم توسط اين دو اپراتور، در پوست گردو گذاشته شده و مصرف‌كننده‌هاي اينترنت، نمي‌توانند از بسته‌هاي طولاني مدت روزانه استفاده كنند چون اين بسته‌ها از دسترس خارج  يا گران شده‌اند. اين اپراتورها تعرفه اینترنت را حدود ۲۵۰ درصد گران کرده‌اند؛ احتمالا به جبران آن 100 گيگ اينترنت رايگاني كه وزير به مردم هديه داد!
گويا سيستم فروش چنين خدماتي، به هر طريقي كه هست بايد بتواند دستش را در جيب مردم كند و از هر در و پنجره‍اي كه جلوي آن‌ها گرفته
مي‌‍ شود، بازهم يك راه در رو پيدا مي‌كنند؛ متاسفانه اين روش تنها مختص اين دو اپراتور اينترنتي نمي‌شود و اغلب خدمات‌رساني‌هاي مختلف، با چنين وضعيتي به هر طريق ممكن به گران‌فروشي سيستمي خود ادامه مي‌دهند؛ نمونه‌هاي ديگري از اين شركت‌هاي دوگانه انحصاري گران‌فروش در كشور داريم و درباره آن‌ها بسيار نوشته‌ايم و گويا اين رشته سر دراز دارد!