افزايش آمار مبتلايان به كوويد۱۹ و گران شدن پروتكل‌هاي بهداشتي!

خستگي و كلافگي مردم از وضعيت كرونايي و وضعيت نابسامان اقتصادي، بازگشايي‌هاي مختلف از كم‌خطر تا پرخطر و عادي‌پنداري وضعيت، موجب شد آمار مبتلايان و طبعا آمار تلفات كرونا، سير صعودي را طي كند.

 خستگي و كلافگي مردم از وضعيت كرونايي و وضعيت نابسامان اقتصادي، بازگشايي‌هاي مختلف از كم‌خطر تا پرخطر و عادي‌پنداري وضعيت، موجب شد آمار مبتلايان و طبعا آمار تلفات كرونا، سير صعودي را طي كند. به گفته عضو کمیته کشوری کرونا تا كنون ۱۸ میلیون ایرانی به کرونا مبتلا شده‎اند و اين يعني 15 تا 20 درصد ایرانیان؛  آن‌هم در حالي‌كه هم به دلايل اقتصادي و هم به دليل تحريم، توان چنداني براي خريد داروي كرونا و احتمالا واكسن آن نداريم. تعداد مرگ‌ومیر ناشی از ابتلا به کرونا پس از یک دوره کاهش باردیگر افزایش یافته و مدتی است سه رقمی شده.وضعيت برخي از استان‌ها قرمز است و در تهران شیوع بیماری کووید ۱۹ به قدري است که همه تخت‌های بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه
علوم پزشکی پر شده و وزارت بهداشت عمل‌های جراحی غير ضروري را مجدداً تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام کرده است.
  به اين ترتيب شبح كرونا بر فراز سر ما در پرواز است و گويا تنها چاره‌اي كه براي مردم مانده به گفته عضو کمیته کشوری کرونا رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری‌هاست برای «قطع زنجیره انتقال کرونا».
 در همین راستا رئیس‌جمهوری هم در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد که از یکشنبه ۱۵تير- وچرا از يكشنبه و نه از همان روز تشكيل جلسه؟!-  استفاده ماسک در همه مکان‌های سرپوشیده اجباری است. فاصله يك هفته‌اي تا اجباري شدن، تنها نتيجه مهمي كه داشت اين بود كه قيمت ماسك گران شد واز 1500 تومان، به 2500 تا 3700 تومان رسيد و اين یعنی یک خانواده 4 نفره باید ماهانه مبلغی معادل دو کیلو گوشت گوسفندی را – كه البته نمي‌توانست بخرد!- بايد صرف خرید ماسک کند. به هزينه ماسك اضافه كنيد هزینه الکل و ژل و دیگر مواد ضدعفونی کننده را كه در برخي نقاط ناگهان كمياب و يا گران شدند.