هزینه برق ۸۵ درصد تهرانی‌ها کمتر از ۶۰ هزار تومان است

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران گفت: حدود ۸۵ درصد مشترکان خانگی در شهر تهران به طور متوسط ماهیانه کمتر از ۶۰ هزار تومان هزینه قبض برق پرداخت می‌کنند.

هزینه برق ۸۵ درصد تهرانی‌ها کمتر از ۶۰ هزار تومان است

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران گفت: حدود ۸۵ درصد مشترکان خانگی در شهر تهران به طور متوسط ماهیانه کمتر از ۶۰ هزار تومان هزینه قبض برق پرداخت می‌کنند.
به گزارش ایسنا، حسین صبوری گفت: بیش از ۴.۵ میلیون مشترک در تهران وجود دارد که
 ۷۵ درصد مشترکان را بخش خانگی تشکیل داده‌اند و باید گفت که بیش از ۴۰ درصد انرژی شهر تهران توسط مشترکان خانگی مصرف می‌شود.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران با بیان این‌که سالانه بیش از ۱۰۰ هزار مشترک جدید به مشترکان تهران اضافه می‌شوند و معادل ۵۰۰ میلیارد تومان برای بهینه سازی شبکه برق تهران در هر سال به منظور توسعه بهینه سازی هزینه می‌شود اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن فصل گرما، پیک مصرف کشور به صورت جهشی افزایش می‌یابد و به همین دلیل تمام تاسیسات صنعت برق برای رفع نیاز وارد مدار هستند.
صبوری تاکید کرد: اوج پیک از ۱۵ خردادماه تا ۱۵ شهریورماه است و به عبارتی دیگر ۳۰۰ ساعت سال زمان بحرانی مصرف برق شناخته شده که برای پاسخ به این مساله دو راهکار وجود دارد؛ راهکار اول این است که سالانه پنج درصد به ظرفیت برق کشور اضافه شود که با توجه به هزینه بالای اجرای این کار چندان منطقی به نظر نمی‌رسد. یکی دیگر از راهکارها مدیریت مصرف شناخته شده که طی سال‌های اخیر نیز مورد توجه بوده است.
ساعت اوج بار ۱۲ تا ۱۶ و ۲۰ الی ۲۳
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران با اشاره به لزوم صرفه‌جویی در مصرف برق اظهار کرد: مدیریت مصرف به معنای کم مصرف کردن نیست بلکه باید صرفه‌جویی در مصرف صورت بگیرد و خواهش ما این است که مشترکان در ساعت اوج بار ۱۲ تا ۱۶ و ۲۰ الی ۲۳ از وسائل برقی پرمصرف استفاده نکنند و با توجه به این‌که ۵۰ درصد پیک شهر تهران مربوط به سیستم‌های سرمایشی است، لازم است تا مشترکان با قراردادن کولرهای گازی روی ۲۵ درجه سانتیگراد و کولر آبی روی تند ۲۰ درصد از میزان مصرف برق خود را کاهش دهند.صبوری با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه مدیریت مصرف برق در تهران اظهار کرد: با ۲۲ هزار مشترک بزرگ صنعتی، تجاری، مسکونی و اداری در قالب اجرای طرح‌های مدیریت مصرف قرار گذاشته‌ایم تا این واحدها مولدهای ۱۶۰ مگاوات را وارد مدار کنند و نسبت به کاهش مصرف اهتمام
 داشته باشند.