واقعاً مبلغ ۴۰۰ هزارتومان برای هر نفر سخت است

رئیس جمهوری در اظهارات اخیر در مورد طرح آزادسازی قیمت ها و ضرورت کنترل عرضه و تقاضا و جلوگیری از فشار بر مردم بیان داشت که "پرداخت ماهانه ۴۰۰ هزارتومان به هر نفرکار بسیار سختی است اما این همه عدالت نیست و بخشی از آن است و..."

واقعاً مبلغ ۴۰۰ هزارتومان برای هر نفر سخت است

 


رئیس جمهوری در اظهارات اخیر در مورد طرح آزادسازی قیمت ها و ضرورت کنترل عرضه و تقاضا و جلوگیری از فشار بر مردم بیان داشت که "پرداخت ماهانه 400 هزارتومان به هر نفرکار بسیار سختی است اما این همه عدالت نیست و بخشی از آن است و..."
درهمین راستا باید به روی دیگر سخن اظهارات رئیس جمهوری ، اما از جانب مردم هم اشاره داشت. اگر پرداخت یارانه 400 هزارتومانی برای دولت باری سنگین و تعهدی گران است، از سوی دیگر برای مردم نیز دریافت 400 هزارتومان در ازای گران شدن چند برابری قیمت ها و عدم مطابقت درآمدها با هزینه ها موضوعی است که دولت آن را درک کند.
این طرح آزادسازی قیمت ها موضوعی است که جز با تفاهم و تعامل و درک دوجانه ملت و دولت به سرانجام نخواهد رسید. ضرورت درک دولت از سوی مردم این است که بازهم مدارا کنند و تحمل کنند تا برنامه دولت روی ریل قرار گیرد. اما درک مردم از سوی دولت نیز ضرورتی است که غیرقابل کتمان است. چرا که تا پیش از این نیز مردم چه در این دولت و چه در دولت های قبلی برای معاش خود با سختی شدید و با مرام مدارا رفتار می کردند.
امروز شرایط از دیروز بسیار سخت تر شده است، اگر اکنون که دست دولت در حوزه ارزی باز شده است باید هرچه سریعتر برنامه های خود را اجرایی کند تا از بار فشار اقتصادی بر مردم کاسته شود و جامعه بتواند نفسی تازه کند و نتیجه این همه مقاومت و صبر و تحمل را بچشد.