۳۰ درصد سهام عدالت آزاد شده، ۳۰ درصد در عيد غدير و ۳۰ درصد سهام هم براي ۲۲ بهمن آزاد مي شود

رئيس جمهور در جلسه هيات دولت:

رئيس جمهور، اعمال فشار، مايوس سازي، ايجاد تفرقه و جدايي ميان ملت و نظام و اختلاف ميان قوا را هدف اصلي آمريکا و رژيم صهيونيستي دانست و با تاکيد بر اينکه" خواست ملت، دست در دست هم قرار دادن سه قوه براي حل مشکلات کشور است"، اظهارداشت: دولت هميشه خواهان روابط صميمي و برادرانه در چارچوب قانون اساسي با ديگر قوا است و به اين سياست خود ادامه خواهد داد.

۳۰ درصد سهام عدالت آزاد شده، ۳۰ درصد در عيد غدير و ۳۰ درصد سهام هم براي ۲۲ بهمن آزاد مي شود

 

     رئيس جمهور، اعمال فشار، مايوس سازي، ايجاد تفرقه و جدايي ميان ملت و نظام و اختلاف ميان قوا را هدف اصلي آمريکا و رژيم صهيونيستي دانست و با تاکيد بر اينکه" خواست ملت، دست در دست هم قرار دادن سه قوه براي حل مشکلات کشور است"، اظهارداشت: دولت هميشه خواهان روابط صميمي و برادرانه در چارچوب قانون اساسي با ديگر قوا است و به اين سياست خود ادامه خواهد داد.

    به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت، حجت الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحاني در جلسه هيات دولت با بيان اينکه اکنون با فشارهاي گسترده تحريم دشمنان و بيماري کرونا، شرايط تنش و بگو مگو نيست" تصريح کرد: دولت صميمانه و تحت حمايت هاي رهبر معظم انقلاب اسلامي، دست همکاري خود را به سوي دو قوه ديگر و نيروهاي مسلح دراز مي کند.

    رئيس جمهور همچنين با اشاره به نزديک شدن به 23 تير ماه به عنوان روز تعامل سازنده با جهان، گفت: از ملت ايران در حمايتشان، از هدايت ها و حمايت هاي مقام معظم رهبري و کمک شوراي عالي امنيت ملي و مخصوصا از وزارت خارجه در پيشبرد سياست تعامل سازنده تشکر مي کنم.

    دکتر روحاني وزارت خارجه را سمبل قدرت سياسي کشور دانست و با بيان اينکه سمبل وزارت خارجه نيز شخص وزير خارجه است، به تشريح دستاوردهاي عظيم کشور در اين حوزه طي هفت سال گذشته پرداخت و تاکيد کرد: لغو قطعنامه هاي فصل هفتمي، کاري بي نظير در جهان و يک پيروزي سياسي دائمي در تاريخ ايران است.

    رئيس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود توسعه استان هاي محروم و بويژه سيستان و بلوچستان را پيوسته از اهداف دولت تدبير و اميد دانست و گفت: رساندن ظرفيت بندر چابهار از 2.5 ميليون تن به 8.5 ميليون تن، تحولي بزرگ براي خط ترانزيتي جنوب و شمال است.

    دکتر روحاني با بيان اينکه بيش از 2 هزار ميليارد تومان براي راه آهن زاهدان - چابهار سرمايه گذاري شده و اميدوارم تا پايان امسال وزارت راه، اين خط راه آهن را از جنوب به ايرانشهر و از زاهدان به خاش برساند، گفت: در کنار اين طرح ها 46 هزار هکتار از اراضي کشاورزي سيستان و بلوچستان نيز به سيستم هاي نوين آبياري تجهيز شده که مي تواند تحولي در عرصه کشاورزي منطقه ايجاد کند.

    رئيس جمهور در ادامه به موضوع بورس و ضرورت تقويت آن اشاره کرد و با تاکيد بر اينکه بورس بايد با استحکام به راه خودش ادامه دهد و همه مسئوليم که از اموال مردم به خوبي حراست کنيم، گفت: همچنين در اين دوره زماني 30 درصد سهام عدالت آزاد شده، 30 درصد در عيد غدير و 30 درصد سهام هم براي 22 بهمن آزاد مي شود.

    دکتر روحاني در ادامه با تقدير از مواضع روساي دو قوه در حمايت از برخورد با صادرکنندگان متخلفي که ارز حاصل از صادرات را به رغم گذشت سه ماه هنوز بازنگردانده اند، گفت: تخلف و فشار برخي صادرکنندگان به مردم قابل تحمل نيست وصادرکننده کالا و خدمات موظف است ظرف سه ماه پولش را برگرداند.

    رئيس جمهور گفت: هر فردي کالايي را به خارج صادر مي‌کند، موظف است ظرف 3 ماه پول را برگرداند. اگر ظرف 3 ماه برگرداند طبق معمول آن ارز را در سامانه نيما مي فروشد ولي اگر عرضه نکرد و به تأخير افتاد، بانک مرکزي ارز او را به قيمت روز پايان مهلت‌ سه ماهه اش خواهد خريد و او حق ندارد ديگر ارز خود را در بازار نيما به قيمت روز عرضه کند.

    دکتر روحاني افزود: بانک مرکزي ارز اين گروه از صادرکنندگان را اگر قيمت ارز پايين بيايد به قيمت پايين‌تر خواهد خريد ولي اگر بالا برود به قيمت بالاتر از او خريداري نخواهد شد چرا که متأسفانه برخي از صادرکنندگان ارز خود را با هدف بالا رفتن قيمت ارز ارائه نمي کنند و حتي خود اينها در فضاي رواني جامعه با هدف بالا رفتن نرخ ارز مي دمند تا به اين ترتيب ارز خود را گرانتر بفروشند که اين کار، خيانت به ملت ايران و اقتصاد کشور است.

    رئيس جمهور در بخش ديگري از اين سخنان نيز به موضوع مسکن و اقدامات گسترده دولت در حوزه تامين مسکن اشاره کرد و با بيان اينکه مردم تا پايان اين دولت شاهد تحول خوب و مثبت در زمينه مسکن خواهند بود، گفت: 250 هزار هکتار زمين اطراف شهرها و روستاها براي ساخت مسکن به وزارت راه و شهرسازي تخصيص داده شد و اين رقم بزودي به يک ميليون هکتار مي رسد.

    رئيس جمهور در ادامه با بيان اينکه دولت براي مقابله با شيوع بيماري کرونا چند تصميم مهم اتخاذ کرده و اجراي اين تصميمات بسيار حائز اهميت است، اظهار داشت: در اسفند و فروردين ماه با موج اول کرونا مواجه بوديم که با همکاري و هماهنگي توانستيم از آن عبور کنيم و در ارديبهشت ماه شاهد آرامش در کشور بوديم.

    دکتر روحاني اضافه کرد: متاسفانه در نيمه دوم خرداد ماه با موج جديدي در استان‌هاي ديگري که در موج اول درگير ويروس نبودند، مواجه شديم و به فضل الهي از اين موج هم عبور خواهيم کرد و در اين راستا تصميماتي و مصوباتي نيز اتخاذ شده است. اولا به استان‌هايي که در شرايط قرمز قرار گرفتند، اختياراتي را تفويض کرديم که هر تصميم و محدوديتي را که بخواهند براي مقابله با شيوع کرونا اتخاذ کنند، پس از ارائه به کميته اجتماعي در تهران اعمال کنند.

    رئيس جمهور خاطرنشان کرد: همچنين به وزارت بهداشت و درمان اختيار داديم تا با اماکن پرجمعيتي که مي‌تواند مشکل زا و خطرآفرين باشد برخورد کند و تصميم گرفته شده است که تا اطلاع ثانوي مجالس عزا و شادماني تعطيل گردد. همچنين در تصميم ديگري استفاده از ماسک در اماکن شلوغ و سرپوشيده الزامي گرديد و در ادارات دولتي نيز استفاده از ماسک الزامي اعلام شده است.

    دکتر روحاني تصريح کرد: اجراي مصوباتي را که براي عبور از اين موج و مقابله با شيوع کرونا اتخاذ شده، ادامه خواهيم داد و انتظار داريم با همکاري يکديگر وارد مرداد ماه آرام‌تري بشويم.