تصميم هاي مهم دولتي و شنبه هايي که در راه اند

مدتي است دولت و برخي از مسئولان تصميم‌هايي را که بايد بگيرند يا محدوديت‌هايي راکه بايد اعمال کنند، يا خبرهايي را که بايد به سمع و نظر برسانند، به شنبه موکول مي‌کنند؛ همان شنبه‌اي که اغلب ما انجام بسياري از کاري‌هاي مان را به آمدن آن موکول مي‌کنيم.اين‌بارهم احتمال بازگشت بخشي از محدوديت‌هاي کرونايي به تهران به شنبه موکول شده است؛ آن‌هم در حالي‌که با بازگشايي‌هاي عجولانه، جان بسياري در اين مدت به خطرافتاد وکوويد۱۹ از مردم تلفات بسياري گرفت. هرچند برخي مسئولان معتقدند اين خود مردم بودند که در مجالس عروسي و عزا شرکت کردند و جان خود را به خطر انداختند. اما اين‌را هم داشته باشيم که به اذعان مسئولان بخش حمل‌ونقل، افزايش مسافران در واگن‌هاي مترو و اتوبوس‌ها و کيپ‌تاکيپ نشستن و ايستادن آنان براي رسيدن به محل کار و اجراي طرح ترافيک که توقف آن از بار وسايل حمل‌ونقل عمومي کاسته بود، نيز براين بحران دامن زد.


 

     مدتي است دولت و برخي از مسئولان تصميم‌هايي را که بايد بگيرند يا محدوديت‌هايي راکه بايد اعمال کنند، يا خبرهايي را که بايد به سمع و نظر برسانند، به شنبه موکول مي‌کنند؛ همان شنبه‌اي که اغلب ما انجام بسياري از کاري‌هاي مان را به آمدن آن موکول مي‌کنيم.اين‌بارهم احتمال بازگشت بخشي از محدوديت‌هاي کرونايي به تهران به شنبه موکول شده است؛ آن‌هم در حالي‌که با بازگشايي‌هاي عجولانه، جان بسياري در اين مدت به خطرافتاد وکوويد19 از مردم تلفات بسياري گرفت. هرچند برخي مسئولان معتقدند اين خود مردم بودند که در مجالس عروسي و عزا شرکت کردند و جان خود را به خطر انداختند. اما اين‌را هم داشته باشيم که به اذعان مسئولان بخش حمل‌ونقل، افزايش مسافران در واگن‌هاي مترو و اتوبوس‌ها و کيپ‌تاکيپ نشستن و ايستادن آنان براي رسيدن به محل کار و اجراي طرح ترافيک که توقف آن از بار وسايل حمل‌ونقل عمومي کاسته بود، نيز براين بحران دامن زد.

    معاون برنامه‌ريزي و نظارت ستاد فرماندهي مقابله با کرونا در تهران گفته است:«عدم رعايت پروتکل‌ها مهم‌ترين عامل افزايش آمار و بروز اين شرايط است. اگر پروتکل‌ها از سوي افراد جامعه و صاحبان اصناف رعايت مي‌شد، مطمئنا شاهد اين وضعيت نبوديم.» اما مسئله اين است که وقتي رستوران‌ها و کافي‌شاپ‌ها باز مي‌شوند، با ماسک نمي‌شود خورد و نوشيد؛ هر بازگشايي تبعات خاص خودش را دارد و مسئولان هستند که بايد پيش از هر تصميمي به نتايج آن بينديشند. وقتي اماکني از اين دست و سينماها و بوستان‌ها باز مي‌شوند؛ پيامي که مردم به‌صورت ناخودآگاه مي‌گيرند اين است که اوضاع عادي است. چون عملا در اين فضاها انجام پروتکل‌ها ناممکن با سخت است.