پشنهاد افزايش تعطيلي عيد فطر و بلاتكليفي توليد و صنعت كشور!

يكي از تاثيرات ناگوار پاندمي كوويد۱۹، مختل و كنسل شدن سفرها و طبعا ضربه به صنعت گردشگري بود. صنعت گردشگري اگرچه در كشور ما، آن رونقي را كه انتظار مي‌رود ندارد، اما اين سازمان درحال تلاش براي رشد اين صنعت هم در داخل كشور و هم در سطح جهاني است و تسهيلاتي دراين زمينه به‌ويژه براي توريست‌هاي خارجي قائل شده است. اما متاسفانه هجوم كروناويروس موجب شد اين صنعت در كنار صنايع ديگر دراغلب كشورهاي جهان، دچار ركود و حتي ورشكستگي شود.

پشنهاد افزايش تعطيلي عيد فطر و بلاتكليفي توليد و صنعت كشور!

يكي از تاثيرات ناگوار پاندمي كوويد19، مختل و كنسل شدن سفرها و طبعا ضربه به صنعت گردشگري بود. صنعت گردشگري اگرچه در كشور ما، آن رونقي را كه انتظار مي‌رود ندارد، اما اين سازمان درحال تلاش براي رشد اين صنعت هم در داخل كشور و هم در سطح جهاني است و تسهيلاتي دراين زمينه به‌ويژه براي توريست‌هاي خارجي قائل شده است. اما متاسفانه هجوم كروناويروس موجب شد اين صنعت در كنار صنايع ديگر دراغلب كشورهاي جهان، دچار ركود و حتي ورشكستگي شود.
اكنون رئيس سازمان میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گفته:«افزایش تعطیلات عید فطر را پیگیری می‌کنیم تا در صورت مهار کرونا، از تعطیلات این عید فرخنده برای سفر هموطنان فرصتی فراهم شود. قطعاً بعد از کرونا جهش بی‌سابقه‌ای در سفر خواهیم داشت و بخش زیادی از خسارت‌هایی که وارد شده از طریق رونق جهش‌وار سفر برطرف خواهد شد؛ ازاین‌رو همه استان‌ها باید آماده جهش سفر و میزبانی شایسته از گردشگران برای دوران پساکرونا باشند.»
اين پيشنهاد سازمان گردشگري، براي افزايش تعطيلي عيد فطر، در حاليست كه كشور ما از سال گذشته تا به امروز، به دلايل مختلفي با تعطيلي‌هاي فراوان مواجه بوده و اين ميزان تعطيلات، عملا تاثير منفي بر توليد كشور مي‌گذارد؛ در حالي‌كه در شرايط فعلي كشور در زمينه توليد و صنعت نيازمند يك فشار حداكثري و همچنان كه توصيه شده جهش است، اما با شيوع بيماري، به خودي خود توليد و صنعت، تعطيل شده. حال آيا مي‌توان براي رونق صنعتي كه هرچند براي كشور مهم است اما درچنان جايگاه درآمدزايي قرار ندارد، توليد و صنعت را مجبور به تعطيلي طولاني‌مدت ديگري بكنيم؛ آن‌هم در حالي‌كه هنوز بسياري از شهرها درگير آسيب‌هاي جدي هستند و حتي در صورت پايان كرونا، براي بازيابي خود نيازمند تنفس هستند و نه بار مسافر.