برای ایجاد اشتغال جوانان عزیز و رفع بحران بیکاری هرچی در بساط دارم در سرزمین آبا اجدادی خود هزینه می‌کنم

دکتر خاکی سرمایه‌گذار و طراح مجتمع‌های گردشگری، تفریحی و تولیدی لاهیجان:

بحران بیکاری جوانان عزیز و تحصیل کرده ما را محاصره کرده است. این در حالیست که در دنیا ایجاد اشتغال و تأمین آینده جوانان به عهده دولت مردان است .

برای ایجاد اشتغال جوانان عزیز و رفع بحران بیکاری هرچی در بساط دارم در سرزمین  آبا اجدادی خود هزینه می‌کنم

 

 

بحران بیکاری جوانان عزیز و تحصیل کرده ما را محاصره کرده است. این در حالیست که در دنیا ایجاد اشتغال و تأمین آینده جوانان به عهده دولت مردان است .
متأسفانه در این زمینه بی‌توجهی بعضی از مسئولان ذیربط باعث گردیده که جوانان ما به علت بیکاری زانوی غم بغل کنند و در یأس و ناامیدی قرار بگیرند در این شرایط حساس انسانهای وطن‌پرست پیدا می‌شوند و آستین همت بالا می‌زنند و هرچی دارند به میدان می‌آورند تا اینکه بتوانند جوانان بیکار ما را از یاس و ناامیدی نجات دهند تا به آینده امیدوار کنند. جا دارد همه مدیران ذیربط از  سرمایه‌گذارانی که در بخش خصوصی حضور پیدا می‌کنند حمایت همه جانبه‌ای داشته باشند تا با این روش خون تازه‌ای در رگ‌های اقتصاد ما تزریق شود. آری اخیراً مطلع شدیم که شخصیتی خداپرست و کاردان به نام  
دکتر محمد ابراهیم منصور خاکی که چندین سال مدیرکل امور شهرستان‌ها و سرپرست معاونت وزارت اقتصاد و دارائی کشور و عضو هیأت مدیره چندین شرکت عظیم را در کارنامه به همراه دارند به تازگی به شهر زیبای لاهیجان در روستای بوجائیه حضور پیدا کردند تا با سرمایه‌ای نزدیک به 100 میلیارد تومان اقدام به احداث بزرگ‌ترین و مجهزترین مجتمع‌های گردشگری و تولیدی و تفریحی نموده است که این اقدام خداپسندانه در ایجاد نشاط و امید برای جوانان عزیز و از طرفی در جهت شکوفایی اقتصاد منطقه بسیار مثمرثمر می‌باشد که الحمدلله با پشتکار فراوان این مرد خدا و فرزندان عزیزشان خصوصاً با همراهی همسر گرامی خود توانسته‌اند نزدیک به 0 30 نفر جوان بیکار را مشغول کار کنند.
 آری باید اعتراف کرد و گفت دکتر خاکی با پشتکار خود توانسته است جان تازه‌ای به فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی و تفریحی منطقه ببخشد طوری که پویایی اقتصاد منطقه باعث گردیده تا صدها نفر جوان تحصیل کرده بیکار را جذب
کار کند.
مطمئناً این حرکت انساندوستانه دکتر خاکی هیچگاه از چشمان تیزبین مقامات مسئول خصوصاً مردم نجیب و حق‌شناس گیلان به دور نخواهد ماند تا جایی که دکتر براتی فرماندار مردمی و کاردان شهرستان لاهیجان ایشان را به عنوان کارآفرین نمونه معرفی کرده است و به همه مدیران دستگاه‌های تحت سرپرستی خود دستور داده‌اند که هیچگاه نباید سرمایه‌گذاران عزیز پشت درب مدیری در انتظار قرار بگیرند.
فرماندار لاهیجان همچنان اشاره کرده اند که  اگر احیاناً دستگاهی نتوانسته باشد در ایجاد تعامل و رضایتمندی مردم عزیز نمره قبولی بگیرند مطمئناً در آینده نمی‌توانند همراه ما باشند. دکتر براتی همچنان متذکر شدند که  اتاق من همیشه به روی سرمایه‌گذاران عزیز باز است. هر زمانی اراده کنند من و همه همکاران در دسترس قرار می‌گیریم تا هر گونه مشکلی در مسیر ایجاد اشتغال داشته باشند برطرف سازیم.
دکتر خاکی سرمایه‌گذار و طراح مجتمع‌های تفریحی، گردشگری و تولیدی لاهیجان گفت: استان گیلان بسیار خوش آب و هوا است متأسفانه محرومیت‌های موجود در پوشش سبز آن مخفی شده است که یکی از دلایل عقب‌ماندگی استان گیلان محسوب می‌شود.
 از دکتر سوال کردم که چه انگیزه‌ای شما را واداشت تا به استان گیلان خصوصاً لاهیجان را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کردید؟ دکتر خاکی گفت اولاً باید عنوان کنم چون لاهیجان زادگاه همسرم که شریک زندگیم است می‌باشد و ایشان لاهیجانی هستند و مرتباً پیگیر بوده است. ثانیاً موقعیت‌های خوبی از جمله وجود فرودگاه بین‌المللی در شهر رشت و منطقه آزاد انزلی و راه‌آهن رشت – آستارا و قزوین نیز دیگر دلایل سرمایه‌گذاری من بوده است. از دکتر خاکی سوال کردم تا در خصوص صنعت گردشگری توضیحی ارائه دهند. دکتر خاکی افزود: صنعت گردشگری به عنوان متنوع‌ترین و بزرگترین صنایع در دنیا به حساب می‌آید و مهمترین منبع درآمد در جهان است حتی به عنوان موتور توسعه می‌توان از آن نام برد چون نقش بسیار ارزنده‌ای در شکوفایی اقتصاد دارد. دکتر خاکی در یک کلام گفت صنعت گردشگری یک صادرات نامرئی است. همچنان افزود در سال 1397 با پیش‌بینی کلیه مسایل به منطقه گیلان وارد شدم که الحمدلله با کمک خانواده‌ام و با تشویق و حمایت پسران عزیز و همسر گرامی پروژه‌های عظیمی در لاهیجان راه‌‌اندازی کردم که خوشبختانه در حال حاضر یکی از قطب‌های تولیدی محصولات گوشتی و لبنی و همچنان از کارآفرینان برتر در چندین حوزه از جمله گردشگری و کشاورزی و تجاری به عنوان برندی شناخته شده مطرح هستیم.
 دکتر خاکی همچنان اضافه کرد: من عاشق وطن خود هستم با یاری خدای سبحان و کمک خانواده‌ام انشاءالله بتوانیم با ایجاد اشتغال پایدار چهره زرد آلود بیکاری را در منطقه ریشه‌کن سازیم تا جوانان عزیز ما بتوانند با امید فراوان با شغلی آبرومندانه به زندگی غرورآفرین خود ادامه دهند.
آری وقتی وارد مجتمع‌های دکتر خاکی در لاهیجان می‌شوید انگار در یک دهکده  بزرگی وارد می‌شوید چون هرگونه امکانات لازم را پیش‌بینی شده است از جمله احداث رستوران مجهز و بزرگ به مساحت بیش از 255 متر، آلاچیق‌های متعدد به مساحت 420 متر و بازیکده و ساختمان‌های اداری بیش از 250 متر، آتلیه عکاسی 80 متر، غرفه‌های فراوان برای استراحت میهمانان به مساحت 115 متر و استخر شنا به مساحت
650 متر پالت‌کاری و آبنما و طاق نور 250 متر و انباری برای نگهداری کالا و تولیدات 118 متر و فضاسازی فرآوری لبنیات به مساحت
425 متر و فضای سبز نزدیک به 500 متر و با قصر بازی و سالن پذیرایی که لازم به ذکر است این مجتمع‌های مجلل نزدیک به 100 میلیارد تومان هزینه شده است که توسط دکتر عباسی استاندار گیلان افتتاح گردید.
قابل ذکرست دکتر عباسی  در مراسم افتتاح تأکید داشتند، همه ادارات از جمله بنیاد مسکن، جهاد کشاورزی و دامپزشکی از اجرای این پروژه‌های عظیم حمایت همه جانبه‌ای داشته باشند.
لازم به یاد آوری است  که برای  راه اندازی این دهکده بزرگ و مجلل تا کنون هیچ تسهیلاتی دولتی یا تبصره ای اخذ نگردیده است .
آری  دکتر خاکی اهل گله و شکایت نیست او کمتر حرف می‌زند امّا بیشتر کار می‌کند ولی وقتی کمی با ایشان خصوصی گپ می‌زنیم او از بعضی ناملایمات شکایت دارد مثلاً می‌گوید چندین سال است که بنیاد مسکن درخصوص طرح هادی همتی ندارد هر چقدر هم پیگیر می‌شویم متأسفانه نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود و هنوز هم طرح هادی روستای بوجائیه لاهیجان ابلاغ نشده و ما بلاتکلیف هستیم و جهت توسعه مجتمع‌های خود با مشکل روبرو هستیم و این بی‌توجهی سبب گردیده است تا
به جای پیشرفت در امور ترمزی باشد برای توسعه، انتظار داریم تا استاندار گیلان در این خصوص تأکیدی مجدد داشته باشند و در پایان از همه مدیران ذیربط علی‌الخصوص جناب دکتر براتی فرماندار مردمی و کاردان شهرستان لاهیجان، خصوصاً از نماینده پرتلاش مردم لاهیجان تقدیر و تشکر دارم.
زندگی صحنه یکتای هنرمندی ماست
                                      صحنه پیوسته بجاست خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد
رشت :سید اکبر خوشحال