حق اینترنت مردم همیشه ضایع شده است!

«وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به این سوال که با اعلام بسته جبرانی در ازای مدت قطعی اینترنت موبایل، آیا بسته جبرانی برای اینترنت ثابت هم ارائه خواهد شد؟ گفت: اینترنت ثابت هیچ گاه قطع نبوده است. در این مدت اینترنت ثابت همیشه بدون محدودیت باز بوده است؛ البته به غیر از محدودیتی که آن دو پلتفرم (واتس آپ و اینستاگرام) داشته اند».

حق اینترنت مردم همیشه ضایع شده است!

 


«وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به این سوال که با اعلام بسته جبرانی در ازای مدت قطعی اینترنت موبایل، آیا بسته جبرانی برای اینترنت ثابت هم ارائه خواهد شد؟ گفت: اینترنت ثابت هیچ گاه قطع نبوده است. در این مدت اینترنت ثابت همیشه بدون محدودیت باز بوده است؛ البته به غیر از محدودیتی که آن دو پلتفرم (واتس آپ و اینستاگرام) داشته اند».
این دست اظهارات به لحاظ خبری از شاکله درستی برخوردارند، اما در عرصه واقعیت هیچگاه از سوی کاربران و مخاطبان پذیرفته نیست. وضعیت اینترنت های ثابت کم از قطعی های اینترنت همراه نداشته اند و از قضا اگر قطعی مدام آنها بیش از اینترنت همراه نباشد، کمتر نیست.
میلیون ها کاربر خانگی از زمان اوج گیری کرونا طی سال های اخیر به اینترنت خانگی متصل شده اند، اما هیچگاه از سرعت و خدمات ارائه شده در این بستر رضایت نداشته اند. این درحالی است که در روند ثبت نام و خرید اعتبار و شارژ اینترنت خانگی تمام هزینه ها پیشاپیش از شما اخذ می شود، اما هیچ پاسخگویی درقبال قطعی های روزانه وجود ندارد.
براساس تجربیات چند باره نگارنده در تماس با مرکز خدمات اینترنت از میزان قطعی های مکرر و سرعت پایین به اپراتورهای پاسخگو انتقاد صورت گرفته است، اما آنها علناً بیان می کنند که سرعت های درج شده در بسته ها به هیچ وجه واقعی نیستند و امکان بهبود کیفیت بیش از حد فعلی وجود ندارد! درحالی که کاربران بالاترین سرعت و بیشترین حجم را خریداری می کنند تا اموراتشان را سریع تر مدیریت کنند.
اگر تاکنون در ازای این میزان ناکارآمدی در سرویس دهی بسته جبرانی به کاربران داده شده، از این پس نیز قطعی ها و تضییع حقوق مالی و خدماتی آنها جبران خواهد شد!.