وام وديعه مسکن به مستاجران پرداخت مي شود

رئيس جمهور در جلسه هيات دولت:

رييس جمهوري گفت: افرادي که حقوق ثابت دارند و خانواده‌هاي تحت حمايت در تهران براي وديعه و اجاره مسکن مبلغ ۵۰ ميليون، در شهرهاي بزرگ ۳۰ ميليون و در شهرهاي کوچک ۱۵ ميليون تومان تسهيلات با سود ۱۳ درصد دريافت مي‌کنند.

وام وديعه مسکن به مستاجران پرداخت مي شود

     رييس جمهوري گفت: افرادي که حقوق ثابت دارند و خانواده‌هاي تحت حمايت در تهران براي وديعه و اجاره مسکن مبلغ 50 ميليون، در شهرهاي بزرگ 30 ميليون و در شهرهاي کوچک 15 ميليون تومان تسهيلات با سود 13 درصد دريافت مي‌کنند.

    به گزارش ايرنا ، حجت‌الاسلام‌والمسلمين حسن روحاني در جلسه هيات دولت با اشاره به فرارسيدن ماه ذي‌الحجه و ماه مرداد گفت: در اين ماه حوادث بسيار مهمي داشته‌ايم؛ از پايان جنگ و عمليات مرصاد که آخرين عمليات ما بود تا آزادي همه عزيزان ما که در عراق در بند اسارت بودند تا پيروزي مشروطيت در اواسط مرداد.

    روحاني با اشاره به اقدامات دولت‌ درباره اجاره‌نشين‌ها و مستاجرين خاطرنشان کرد: دولت براي کساني که در آغاز زندگي مشترک هستند؛ دو گام مهم براي مستاجران در هفته‌هاي اخير برداشته است. اقدام اول اضافه اجاره‌بها بود که روند صعودي و غيرمنطقي داشت که در ستاد ملي کرونا تصويب کرديم در تهران حداکثر 25 درصد و در شهرهاي بزرگ 20 درصد و در شهرهاي ديگر 15 درصد افزايش داشته باشند.

    رييس‌جمهوري با بيان اينکه اقدام ديگري که امروز اجرايي مي‌شود، دادن وديعه از طريق بانک به مستاجرين است، ابراز داشت: مستاجرين يک پولي براي اجاره مي‌دهند و يک پولي براي وديعه در نزد مالک مي‌سپارند. دولت تصميم گرفته براي آنهايي که داراي حقوق ثابت هستند، کارمند يا کارگر است و حقوق ثابتي دارد و همچنين خانواده‌هايي که تحت حمايت هستند، اين خانواده‌ها در تهران براي اجاره‌اي که مي‌کنند، 50 ميليون تومان بتوانند از بانک پول بگيرند.

    روحاني افزود: در شهرهاي بزرگ اين وام 30 ميليون تومان و در شهرهاي کوچک 15 ميليون تومان مي‌شود. سود و بهره اين وام، 13 درصد است که يک کمک بسيار خوبي براي مستاجرين ماست. اينها مي‌توانند تا 50 ميليون از بانک قرض بگيرند و سود را به بانک پرداخت کنند. پايان کار وقتي اجازه تمام مي‌شود اصل پول را به بانک بازگردانند.