افتتاح نخستین هنرستان دخترانه کاردانش بهیاری هرمزگان

افتتاح نخستین هنرستان دخترانه کاردانش بهیاری هرمزگان



بندرعباس- شهین صادقی
با حضور معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش نخستین  هنرستان دخترانه کاردانش بهیاری حضرت زینب (س) هرمزگان در بندرعباس افتتاح شد.
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در آئین افتتاحیه این هنرستان گفت : با هماهنگی و همکاری دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در شورای آموزش و پرورش و حمایت استاندار هنرستان کاردانش بهیاری برای نخستین بار در استان راه اندازی شد؛  به دنبال راه اندازی هنرستان پسرانه در بندرعباس و همچنین گسترش این گونه فضاهای آموزشی سایر شهرستانهای استان هستیم.
محمد قویدل افزود : تجهیز این هنرستان با اعتباری بالغ بر
۱۰ میلیارد ریال با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل آموزش و پرورش استان انجام شده است.
وی افزود :در مرحله نخست دانش آموزان در آزمون کتبی و مصاحبه شرکت کردند و ۱۵ نفر در سال نخست جذب شدند و مشغول تحصیل هستند سعی داریم در سال آینده تعداد این دانش آموزان را افزایش دهیم.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت:آموزش های فنی و حرفه یک آموزش تقاضا محور است و بر اساس نیاز شغلی و نیروی انسانی متخصص توسعه پیدا می کند که قطعا پیشرفت و تحول کشور را به همراه خواهد داشت.
مهدی کاظمی بیان کرد : هنرستانهای کار و دانش و فنی و حرفه ای
 با نگاه جلب مشارکت دستگاه‌های مختلف و توسعه اشتغال و بازار کار تاسیس می‎شوند.لذا در این راستا نیازمند مشارکت صاحبان حرفه های شغلی برای آموزش و توسعه مجموعه های آموزشی است؛ یکی از دستگاه‌های پیشرو در این راستا وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی هستند.