اکوپارک یزد تا پایان سال بهره‌برداری می‌شود

عضو شورای شهر یزد:

عضو شورای شهر یزد گفت: فاز اول پروژه عظیم اکوپارک یزد تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

اکوپارک یزد تا پایان سال بهره‌برداری می‌شود


 


عضو شورای شهر یزد گفت: فاز اول پروژه عظیم اکوپارک یزد تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.
محسن ابوترابی در گفتگو با مهر با اشاره به نزدیک شدن مراحل پایانی احداث اکوپارک یزد اظهار داشت: این پروژه بیش از ۱۵۰ هکتار وسعت دارد و برای ساخت آن تاکنون حدود ۱۵ میلیارد اعتبار اختصاص یافته و امسال نیز ۱۰ میلیارد اعتبار تخصیص داده شده و امید است تا پایان سال جاری فاز اول آن به اتمام برسد.
وی عنوان کرد: به دلیل وسعت پارک نیاز است برای ساخت با بخش خصوصی نیز مشارکت شود به همین دلیل قرار است طی فراخوانی برای سرمایه گذاران این موضوع اعلام شود.
ابوترابی بیان کرد: تاکنون ساخت ۹۰ سکو، سرویس بهداشتی، بخشی از لوله کشی، خاکبرداری معبر، احداث مخزن ۵۰۰ متر مکعبی برای توسعه فضای سبز و حدود ۲۰ هکتار درختکاری انجام شده است.
نماینده شورای اسلامی شهر یزد در منطقه یک شهرداری در مورد خانواده محور بودن اکو پارک گفت: این پارک بر محور خانواده محور آماده سازی خواهد شد تا خانواده ها با آرامش از خدمات پارک کویری استفاده کنند.
وی در مورد طرح‌ها و برنامه های این پارک بیان کرد: پارک وحوش، محیط فرهنگی، محیط ورزشی مانند اسب سواری، بازی های مناسب نونهالان، نجوم شناسی و رصد ستاره ها از مجموعه برنامه های این پروژه عظیم است.
ابوترابی تأکید کرد: اکو پارک در آینده درآمدهای مالی و اقتصادی فراوانی می‌تواند داشته باشد و گردشگران زیادی را به خود جذب خواهد کرد.
عضو شورای اسلامی شهر یزد بیان کرد: امیدواریم بزرگترین اکو پارک کشور این روزها را زودتر سپری کند و به روزهای اوج بهره‌وری از امکانات تفریحی و سرگرمی در یک مکان دنج کویری برسد.