یکی از دستاوردهای شهرستان شهریار طی سال جاری تحقق بیش از ۱۵۶ درصدی تعهد اشتغالزایی است

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان شهریار:

یکی از دستاوردهای شهرستان طی سال جاری تحقق بیش از ۱۵۶ درصدی تعهد اشتغالزایی است که منجر به کسب رتبه نخست استان تهران در این زمینه شد.

یکی از دستاوردهای شهرستان شهریار طی سال جاری تحقق بیش از ۱۵۶ درصدی تعهد اشتغالزایی است



 


شهریار-برزگر
یکی از دستاوردهای شهرستان طی سال جاری تحقق بیش از ۱۵۶ درصدی تعهد اشتغالزایی است که منجر به کسب رتبه نخست استان تهران در این زمینه شد.
احمدی رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت شهرستان شهریار ضمن بیان مطالب فوق گفت:شهرستان شهریار دارای ۲۶۷ واحد صنعتی
مجوز دار است  و ۱۳ واحد دانش بنیان در این شهرستان فعالیت دارد که با توجه به فعالیت واحدهای صنعتی قابل توجهی در حوزه ظروف یکبار مصرف، اکنون یکی از این شرکت‏های دانش بنیان با فناوری نوین قادر به تولید ظروف با استفاده از نی شکر شده است که برای محیط زیست به مراتب سودمندتر از ظروف یکبار مصرف قابل بازیافت در طبیعت است.
وی با اشاره به شناسایی ۳ هزار واحد صنفی غیرمجاز و ضایعاتی در شهرستان شهریار افزود:۳لکه صنعتی در شهریار فعال است که بحث شناسایی، انتقال و توسعه لکه‌های صنعتی انجام شده و زیرنظر شرکت شهرک‌های صنعتی است و زیرساخت‌های شهرک صنعتی شهید سلیمانی تا یک سال آینده تکمیل خواهد شد و اداره صمت در صدور مجوزها اقدام خواهد کرد. اتحادیه‌های کم‌کار ادغام می‌شوند.
احمدی با بیان اینکه هیات‌مدیره لکه‌های صنعتی به‌زودی تعیین تکلیف می‌شود گفت:وضعیت اشتغال در واحدهای تولیدی شهرستان شهریار مطلوب است و با جدیت به دنبال رونق تولید در حوزه‌های مختلف و صنایع هستیم.
رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان شهریار با بیان اینکه واحدهای صنفی در هر صورت ملزم
به دریافت مجوزهای لازم برای ادامه فعالیت اقتصادی خود هستند افزود:باید روند صدور این جوازها و دریافت استعلام ها اصلاح شود تا با سرعت بخشی به این روند، واحدهای صنفی جدید و فاقد جواز کسب نسبت به دریافت آن تشویق شوند.
 مشکلی در تأمین و توزیع اقلام ضروری نداریم
وی در خصوص تنظیم بازار گفت:حوزه تنظیم بازار با توجه به اینکه مسئولیت اصلی آن به عهده
جهاد کشاورزی است، با حضور مستمر بازرسان رصد و نظارت می‏شود و اکنون مشکلی در تامین و توزیع اقلام ضروری نداریم و برای شب یلدا نیز اقدامات لازم به بازرسان و گشت‏های مشترک ابلاغ شده و نظارت‏ها در بخش توزیع، عرضه و فروش اقلامی مانند آجیل، گل، شیرینی و مواد غذایی از هم اکنون جریان دارد.
احمدی در پایان گفت:حمایت از تولید و اشتغال و رفع موانع و مشکلات تولید را با توجه به شعار سال به طور جدی پیگیری و دنبال می‎کنیم که ساماندهی و توسعه شهرک صنعتی سردار سلیمانی جهت انتقال و استقرار صنایع ، فعال کردن 18 واحد تولیدی راکد ،برگزاری 27 جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ،ارائه 544میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای صنعتی و ارتباط نزدیک با اتحادیه ها و اصناف از جمله اقدامات صمت در طول سال جاری در جهت تحقق شعار سال بود است.
رضا خلج رییس اتاق اصناف شهرستان شهریار در ادامه نشست درخصوص تخصصی کردن اتحادیه‌ها گفت: ۱۱ اتحادیه در معرض خطر و زیان‌دهی هستند و تاجایی که بتوانیم کمک کرده و در راستای تحقق شعار اتحادیه قوی برابر با اتاق قوی به مشکلات آنها و رونق گرفتن اتحادیه‌ها کمک می‎کنیم و بحث ادغام آنها در مرحله بعد انجام می‌شود.
وی افزود:عمده مشکل اتحادیه‌ها مالی و
 کم کاریست که با برنامه‌های درنظر گرفته شده یا باید این کم‌کاری را جبران کنند و یا ادغام خواهند شد.