نقاط حادثه خیز راه های استان همدان برطرف می‏شوند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان:

صفرصادقی راد در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز حمل و نقل با اشاره به اینکه بیشتر از ۱۱۶ نقاط حادثه خیز در جاده های استان وجود دارد که از این تعداد ۵۳ نقطه اصلاح شده است و ۶۳ مورد هم شناسنامه دار هستند که قرار است در دو سال آینده از اعتبارات سفر رئیس جمهور رفع نقص شوند.

نقاط حادثه خیز راه های استان همدان برطرف می‏شوند

 


 


همدان-محبوبه یادگاری
صفرصادقی راد در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز حمل و نقل با اشاره به اینکه بیشتر از 116 نقاط حادثه خیز در جاده های استان وجود دارد که از این تعداد 53 نقطه اصلاح شده است و ۶۳ مورد هم شناسنامه دار هستند که قرار است در دو سال آینده از اعتبارات سفر رئیس جمهور رفع نقص شوند.
او افزود: اعتبارات ملی سازمان راهداری در دوسال گذشته رشد بسیار خوبی داشته به طوری که رشد بیش از ۱۰۰ درصد بوده و در سال ۱۴۰۰ هم نسبت به سال ۹۹ همین رشد بالای ۱۰۰ درصد را داشته ایم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان افزود:با پیگیری های استاندار و فرمانداران در سفر استانی رئیس جمهور به این استان اعتباری بالغ بر ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به حوزه راهداری اختصاص داده شد که از این میزان حدود
۳۰۰ میلیارد تومان برای ۶۳ نقاط حادثه خیز در نظر گرفته شده و  بلافاصله بعد از ابلاغ تخصیص و مبادله موافقت نامه برای رفع ۶۳ نقاط حادقه خیز شناسنامه دار اقدام خواهیم کرد.
صادقی راد در خصوص اعتبارات راه‌های روستایی استان همدان هم بیان کرد:اعتباراتی که در این حوزه اختصاص داده شده متأسفانه کفاف نمی‏دهد تا بتوایم اقدامات لازم و شایسته ای را انجام دهیم.
وی در خصوص منابع قیر یارانه ای هم گفت:نخستین سالی است از کمک خیران و ظرفیت مردم برای رفع مشکل راه‌های روستایی بهره مند شدیم.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان با بیان اینکه یکی از اقدامات خوبی که انجام شده در بحث سامانه های هوشمند است، گفت:رتبه اول را در اجرای طرح سامانه هوشمند در کشور کسب کردیم.
صادقی راد ادامه داد:ارزیابی‏ها از طرف سازمان راهداری انجام می‏شود و استان همدان جزو سه استان برتر در کشور است.
او با بیان اینکه امسال ۱۹ دستگاه ماشین آلات بازسازی شده و تعداد۱۷ دستگاه اسقاط شده است، تصریح کرد:یک دستگاه گریدر، یک دستگاه نمک پاش و ۱۵ دستگاه تیغه نمک پاشی خریداری شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان  با بیان اینکه آمادگی کامل برای زمستان داریم در همه گردنه ها و راهدارخانه ها نمک دپو شده و ماشین آلات در گردنه ها مستقر می‏شوند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد، ادامه داد:۳۷۲ دستگاه سبک و سنگین برای زمستان اختصاص داده شده و تعداد
 ۴۲ دستگاه هم در صورت ضرورت اجاره می‎کنیم.
به گفته صادقی راد امسال تعمیر راهدارخانه ها و پاسگاه‌های پلیس راه انجام شد همچنین نمازخانه بین راهی را در سوباشی صفر تا صد از سوی همکاران انجام شده است.
او افزود:برای پایانه بار همدان ۴ میلیارد تومان اعتبار تحقق یافته و پیمانکار در این رابطه درحال انجام باز سازی و نوسازی است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان اظهار داشت:۴۰ مجتمع خدماتی فعال داریم و۳ مجتمع تا پایان سال بهره برداری می شوند همچنین ۱۷ مجتمع در حال ساخت داریم.
صادقی راد ادامه داد:شانه سازی، ترانشه برداری، حفاظ میانی، حفاظ میانی در گردنه روستایی گردنه اسد آباد تا پایان هفته کامل می‏شود همچنین تعریض گردنه اسد آباد ایمن سازی انجام می‏شود.
او گفت:۱۲ هزار و ۳۶۸ ناوگان باری در استان همدان فعالیت می‌کنند و امسال ۲۱ کیلومتر روشنایی طولی در جاده های استان انجام شد.