تدوین اطلس جامع ترافیک شهر اسلامشهر

شهردار اسلامشهر

شهردار اسلامشهر گفت: تدوین اطلس ترافیک شهراسلامشهر با نظر کارشناسان راهور و شورای ترافیک شهرستان اسلامشهردرحال انجام است.

تدوین اطلس جامع ترافیک شهر اسلامشهر

:
 


اسلامشهر-بهاره عشقی صابر
شهردار اسلامشهر گفت: تدوین اطلس ترافیک شهراسلامشهر با نظر کارشناسان راهور و شورای ترافیک شهرستان اسلامشهردرحال انجام  است.
به گزارش مرکز ارتباطات شهرداری،
محسن حمیدی شهردار اسلامشهر در جلسه شورای ترافیک شهرستان اسلامشهر که به ریاست فرماندار و با حضور رئیس پلیس راه غرب استان تهران، رئیس پلیس راهور اسلامشهر، بخشداران و اعضای این شورا در محل دفتر فرماندار اسلامشهربرگزار شد، اظهار کرد:یکی از مهمترین معضلات شهر اسلامشهر، بحث ترافیک و عبور و مرور خودروها از راههای ارتباطی این شهر  از جمله محور الغدیر (کمربندی جنوبی شهر ) است که برای حل  مشکل با نظر مشاور و کارشناسان طرحهایی تهیه و به اجرا در آمده است .
حمیدی با اشاره به شناسایی نقاط حادثه خیز شهر اسلامشهر و ضرورت  ایمن سازی آنها از تدوین سند چشم انداز چند ساله این کلانشهر خبر داد و گفت:
با تدوین اطلس جامع ترافیک شهر که با نظر کارشناسان راهور و شورای ترافیک شهرستان انجام می‎شود، با اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح و با تامین منابع مالی نسبت به رفع نواقص، اصلاح هندسی و تامین روشنایی راه ها و نصب دوربین‎های کنترل سرعت اقدام می‎شود.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی شهرداری اسلامشهر در جهت ایمن سازی محور های مواصلاتی شهر بیان کرد:شهرداری اسلامشهر با نگاه فرابخشی و در راستای خدمت به شهروندان برای تامین روشنایی محورهای احمدآباد مستوفی و بلوار حضرت معصومه (س)که در حوزه اداره راه قرار دارند تاکنون بالغ بر
۲۵۰  میلیارد ریال هزینه کرده، برای اصلاح هندسی بلوار الغدیر نیز اعتبارات لازم را پیش‌بینی کرده که عملیات اجرایی این طرح‏ها پس از اخذ مجوزهای لازم به زودی آغاز می‏شود.
شهردار اسلامشهر با اشاره به اقدامات انجام شده در بلوار الغدیر برای رفع معضلات ترافیکی شهر ،خاطر نشان کرد:عملیات اصلاح هندسی میدان نماز  در سال ۱۴۰۰ انجام شد و برای اصلاح میدان الغدیر نیز طرحی تهیه شده که با اخذ مجوزهای لازم و تامین منابع مالی به زودی به اجرا در می‏آید و اصلاح میدان قائم هم با توجه به اینکه بخشی از طرح در حوزه خارج از اسلامشهر قرار است اجرا شود، نیازمند تعامل و همکاری مجموعه مدیریت شهرستان بهارستان هستیم که درصورت توافق آمادگی لازم برای اصلاح این میدان وجود دارد.
قابل ذکر است که بلوار الغدیر (کمربندی جنوبی اسلامشهر) که در دهه ۷۰ با هدف کاهش بار ترافیکی داخل شهر اسلامشهر احداث شده، با توجه به افزایش ترددهای خودروها که عمدتا مربوط به شهرهای اطراف اسلامشهر است، در برخی نقاط نیازمند اصلاح و ایمنی سازی دارد که با رفع این معایب علاوه برکاهش تصادفات، راه دسترسی ایمن برای شهروندان ایجاد می‎شود.