مدیرکل گمرک بوشهر: افزایش ۵۳ درصدی بازرسی کانتینرها از مبادی گمرک بوشهر توسط دستگاه‌های ایکس ری

مدیرکل گمرک بوشهر: افزایش ۵۳ درصدی بازرسی کانتینرها از مبادی گمرک بوشهر توسط دستگاه‌های ایکس ری

بوشهر - عباس بحرانی
مدیرکل گمرک بوشهر گفت:اسکن و بازرسی کانتینرهای وارداتی صادراتی و ترانزیتی در ۱۰ ماهه سال جاری توسط دستگاه‌های ایکس ری مستقر در گمرک بوشهر ۵۳ درصد افزایش یافت.
به گزارش خبرنگار آفرینش ، علی سلیمانی در جمع خبرنگاران در بوشهر از افزایش صادرات کالا در گمرکات 11گانه استان در 10 ماه امسال خبر داد و اظهار داشت: صادرات کالا در 10 ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزشی 53 درصد و حجمی 8 درصد افزایش یافته
است.
وی از افزایش واردات کالا در 10 ماه امسال خبر داد و بیان کرد: در این مدت 516 هزار تن کالا به ارزش 1.6 میلیارد دلار وارد گمرکات استان بوشهر و ترخیص شده است.
مدیرکل گمرک بوشهر با اشاره به افزایش اسکن و بازرسی کانتینرهای وارداتی صادراتی و ترانزیتی در 10 ماهه سال جاری خاطرنشان کرد:میزان اسکن و بازرسی کانتینر توسط دستگاه‌های ایکس ری مستقر در گمرک بوشهر 45 درصد افزایش یافته است.
سلیمانی با بیان اینکه در 10 ماه امسال 17 هزار 935 کامیون حامل کالاها مورد اسکن و بازرسی قرار گرفته است اضافه کرد:این میزان اسکن و بازرسی نسبت به مدت مشابه سال گذشته شش هزار و
200 دستگاه کامیون افزایش داشته است.
وی دستگاه ایکس ری کانتینری گمرک بوشهر را از نوع پرسرعت دانست و تصریح کرد: دستگاه ایکس ری کانتینری گمرک بوشهر قادر است در یک دقیقه حداقل 3 کامیون را اسکن و اطلاعات آنها را به اپراتور منتقل کند.
مدیرکل گمرک بوشهر با اشاره به اینکه این گمرک به دستگاه کنترلی الکترونیکی تجهیز است گفت:این امر سبب افزایش سرعت و دقت در عملیات گمرکی و تسهیل تردد کامیون‌های وارداتی، صادراتی و ترانزیتی از مبادی گمرکی شده است.