در استان خوزستان؛ آیین گشایش اجرای دوره سوم طرح «هنر برای همه» برگزار شد

در استان خوزستان؛ آیین گشایش اجرای دوره سوم طرح «هنر برای همه» برگزار شد


اهواز-محمدي
آیین گشایش اجرای دوره سوم طرح ملی آموزش «هنر برای همه» در استان خوزستان و تجلیل از برگزیدگان دوره های قبل در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین رضا کلاه کج در آیین گشایش اجرای دوره سوم طرح ملی «آموزش هنر برای همه» اظهار کرد: این طرح با هدف گسترش عدالت و عدالت محوری در حوزه فرهنگ و هنر و آموزش های هنری در مناطق محروم و کم برخوردار کشور برگزار می‏شود.
وی افزود: خوزستان در طرح ملی هنر برای همه با ثبت نام ۱۰ هزار هنرجو رتبه نخست را در کشور کسب و با موافقت و نظر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امکان آموزش تا سقف ۱۰۰ هزار نفر در خوزستان فراهم شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان یادآور شد: امیدوارم این طرح خوب شروعی برای گسترش عدالت در مناطق محروم خوزستان باشد.
کلاه کج گفت:امسال دومین هنرستان هنرهای زیبا در خوزستان
راه اندازی شد و در سال 1402 نیز پنج هنرستان هنرهای زیبا در استان راه اندازی می شود.
وی با بیان این که این طرح مکمل طرح ملی آموزش هنر برای همه است، افزود: در بخش تأسیس هنرستان هنرهای زیبا ۲ هزار نفر متقاضی برای این کار وجود دارد و این به توسعه عدالت در شهرها کمک می‌کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ادامه داد: در طرح روستاهای دوستدار کتاب هم دو روستای دوستدار کتاب در شهرستان رامهرمز در بین ۳۷ هزار روستا در کشور به عنوان روستای دوستدار کتاب شناخته شدند.
سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز گفت: اجرای طرح ملی آموزش هنر برای همه باعث گسترش عدالت در حوزه هنر و رفع تبعیض می شود و این طرح از کارهای ارزشمند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و باید از فرصتی که دولت فراهم کرده نهایت استفاده را داشته باشیم.