رئیس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان: ۲ درصد دانش‌آموزان در مدارس سمپاد تحصیل می‌کنند

مهاجرانی گفت: طبق آمار حدود ۲ درصد جامعه دانش آموزی معادل ۱۱۴ هزار دانش آموز در مدارس سمپاد تحصیل می‌کنند.


مهاجرانی گفت: طبق آمار حدود ۲ درصد جامعه دانش آموزی معادل ۱۱۴ هزار دانش آموز در مدارس سمپاد تحصیل می‌کنند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، فاطمه مهاجرانی، رئیس  سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان در جلسه ویدئو کنفرانسی با موضوع صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان در دوران پساکرونا اظهار کرد: توجه به نظام آموزشی در مدارس استعداد‌های درخشان ضرورت دارد.در شرایط فعلی حدود ۲ درصد جامعه دانش آموزی معادل ۱۱۴ هزار دانش آموز در مدارس سمپاد تحصیل می‌کنند که اگر روند آموزشی و پرورشی درست روی آن‌ها صورت گیرد، می‌توانند تاثیر مثبتی در جامعه داشته باشند.
او ادامه داد:صلاحیت حرفه‌ای معلمان در این مدارس هم حائز اهمیت است و یکی از ارکان موفقیت مدارس خواهد بود.
رئیس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان با اشاره به اینکه کار با دانش آموزان سمپاد به چند دلیل دشوار است، گفت: به دلیل تفکیکی که برای تحصیل این دانش آموزان ایجاد می‌شود و تیزهوشی آن‌ها باید نگاه ویژه‌ای به آن‌ها شود همچنین سعی کردیم به توانمندسازی دانش آموزان از نظر مهارت‌های زندگی بپردازیم.
او ادامه داد: معلمانی هم که باید این توانمندی‌ها را به دانش آموزان بیاموزند نیاز است تا توانایی‌هایی همچون اعتماد به نفس واقعی، تمرین پذیرش شکست و تمرین گفتگو را در حود تقویت کرده باشند و مجهز به این سلاح‌ها باشند.
مهاجرانی بیان کرد: دو دسته صلاحیت حرفه‌ای اعم از مهارت‌های نرم و مهارت‌های سخت یا همان مهارت‌های دانشی معلمان مورد توجه است.