آغاز دور جدید ثبت‌نام‌ها از اول فروردین

توقف نوبت‌گیری سنجش سلامت نوآموزان؛

توقف نوبت‌گیری سنجش سلامت نوآموزان؛ آغاز دور جدید ثبت‌نام‌ها از اول فروردین

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه سامانه نوبت‌گیری سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان که از چندی پیش آغاز شده بود، از هشتم اسفندماه به این سو غیرفعال شده است گفت: به والدین اعلام کردیم که سامانه نوبت‌دهی از اول فروردین مجدد فعال می‌شود و تا پایان سال تحصیلی جاری ادامه دارد.
حمید طریفی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه سامانه نوبت‌گیری سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان که از چندی پیش آغاز شده بود، از هشتم اسفندماه به این سو غیرفعال شد اظهار کرد: این امر به علت مباحث مالی انتهای سال و امور باقی مانده داخلی سازمان انجام شد.
وی افزود: به والدین اعلام کردیم که سامانه نوبت‌دهی از اول فروردین مجدد فعال می‌شود و تا پایان سال تحصیلی جاری ادامه دارد. البته اگر کسی نتوانست در این تاریخ به پایگاه‌ها مراجعه کند در تابستان هم امکان سنجش اضطراری برای جاماندگان وجود دارد.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی درباره میزان استقبال خانواده‌ها از سنجش سلامت سال تحصیلی آتی در دو سه ماه گذشته گفت: اکنون در یک دوره گذار قرار داریم و بعد از سه دهه تمام فرایندهای سنجش، زمان اجرا، ابزارها، عوامل انسانی و محل اجرای آزمون‌ها را تغییر داده‌ایم. حتی متغیرهای سنجش هم تغییراتی کرده‌اند لذا ممکن است باز هم بخشی باقی بمانند که در تابستان مراجعه کنند.
طریفی افزود: هرچند با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام دادیم و تعداد نیروهایی که در پایگاه‌ها مستقر کردیم پیش‌بینی می‌کنیم تا اواخر خرداد کار سنجش به طور کامل انجام شود و تنها استثنائاتی برای تابستان باقی بمانند.
وی با بیان اینکه در مدل سنجش سال گذشته ۲۵۰ هزار نفر را غربال کرده بودیم و با روش جدید هم حدود ۱۵۰ هزار نفر دیگر سنجش شده‌اند گفت: حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نوآموز دیگر باقی مانده‌اند که مراکز سنجش در دو نوبت صبح و بعدازظهر فعال خواهند بود. با احتساب فعالیت دونوبته پایگاه‌ها، ۱۲۰۰ پایگاه ثابت داریم و در کنار آن مجوز ایجاد پایگاه‌های مدرسه‌ای درون شهرستان‌ها و مناطقی که مرکز جامع ثابت ندارند صادر شده و در سال آینده فعال خواهد شد، بنابراین می‌توانیم تا پایان خرداد پرونده سنجش را ببندیم.