خبـــرنامه

۰

 

بشار فصل بعد می خواهد در اروپا بازی کند
ستاره تیم ملی عراق  و باشگاه پرسپولیس ایران ، بشار رسن ، تمایل دارد فوتبالش را فصل آینده در اروپا ادامه بدهد.
به گزارش السومریه، بشار رسن که مهمان برنامه شبکه السومریه به میزبانی طاها ابوراغف بود  همگامی که در مورد حضورش در باشگاه استقلال "اولین رقیب پرسپولیس" در ایران از او سوال شد تاکید کرد که " عشق هواداران مهمتر از پول در دنیای فوتبال است، انتقال به یک باشگاه ایرانی دیگر ممکن است رخ بدهد اما بازی کردن برای استقلال از نظر هواداران پرسپولیس که همیشه کنار من بودند و تشویقم کردند اتفاق خوبی نیست."
او همچنین گفت:" آینده معمولا ناشناخته است چرا که همه چیز دست بازیکن نیست بلکه باشگاه و مربی نیز نقش دارند و به نوعی این
باشگاه ها هستند که باید دنبال بازیکن باشند." هافبک عراقی پرسپولیس درباره پیشنهادهای دریافت شده و جاه طلبی هایش در تابستان فاش کرد:" من پیشنهادات زیادی برای نقل و انتقالات تابستانی آینده دارم اما اولین آرزوی من بازی در اروپا است."

خرید جنجالی استقلال در آستانه جدایی؟
محمد بلبلی که در تیم سپیدرود رشت برای خود نامی دست و پا کرده بود برخلاف اراده این باشگاه با فولاد قرارداد بست و سپس استقلالی شد تا پرونده این بازیکن به یکی از جنجالی‌ترین پرونده‌های حاضر در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال و کمیته تعیین وضعیت سازمان لیگ تبدیل شود.
بلبلی برای مدتی طولانی از حضور در میادین محروم شد و در احکامی دیگر هم خودش و هم سایر باشگاه‌های درگیر در ماجرا با جرایم مالی سنگین مواجه شدند از جمله فولاد خوزستان که بدون هماهنگی با سپیدرود با این بازیکن قرارداد داخلی بسته بود. پس از طی دو سوم محرومیت سرانجام مجوز بازی برای بلبلی صادر شد، اما فرهاد مجیدی فرصت چندانی در اختیار این بازیکن قرار نداد تا نیمکت‌نشینی، او را کاملاً از صحنه اول فوتبال دور کند. شنیده می‌شود محمد بلبلی تصمیم گرفته حتی به صورت قرضی هم شده یک فصل از استقلال جدا شود تا با حضور در تیمی دیگر فرصت خودنمایی دوباره پیدا کند که گویا جواد نکونام و فولادی‌ها همچنان مشتری پر و پا قرص این بازیکن در تابستان پیش‌رو هستند. حال باید منتظر ماند و دید در تابستان داغ پیش‌رو باشگاه استقلال چه تصمیمی برای محمد بلبلی خواهد گرفت.

پول قرارداد استوکس از کجا تامین شد؟
امضای قرارداد با آنتونی استوکس، یکی از پُر سر و صداترین قرارداد‌های باشگاه پرسپولیس بود. این بازیکن بی‌انضباط ایرلندی، بعد از بازی آسیایی پرسپولیس با الشارجه امارات دیگر به تمرینات تیمش برنگشت و حالا هم اعلام کرده باشگاه باید ۲۰ هزار دلار دیگر بابت دستمزدش به او بدهد. همان زمان که باشگاه با این بازیکن قرارداد امضا کرد انتقاد‌های فراوانی به این موضوع و نوع امضای قرارداد شد.
دو نفر از معاونان باشگاه پرسپولیس در آن زمان به دبی رفتند و چند روزی در امارات بودند تا با استوکس قرارداد امضا شد. نکته جالب اینجا بود که گفته شد باشگاه پرسپولیس همان زمان حدود ۱۵۰ هزار دلار به استوکس پول نقد داده و قرارداد امضا شده، مسئله‌ای که با توجه به بی‌انضباطی استوکس و نیامدنش به تمرینات پرسپولیس با انتقاد‌های فراوانی روبرو شد. هرچند مدیران قبلی پرسپولیس مدعی هستند قرارداد سفت و سختی با استوکس امضا کرده‌اند و حتی باشگاه می‌تواند غرامت سنگینی از این ایرلندی پُرحاشیه بگیرد.
حالا، اما مشخص شده این ۱۵۰ هزار دلاری که باشگاه پرسپولیس بابت امضای قرارداد به استوکس داده از کجا تامین شده است. در آن زمان یکی از اسپانسر‌ها به انصاری‌فرد می‌گوید معادل ۱۵۰ هزار دلار به ریال پرداخت می‌کند، اما خود انصاری‌فرد باید این پول را به دلار تبدیل کند. این مسئله مورد موافقت انصاری‌فرد قرار می‌گیرد و او با یک صراف که شماره‌اش را در گوشی داشته، تماس می‌گیرد و جریان را می‌گوید. این صراف هم قبول می‌کند این پول را در دبی به صورت دلار به نماینده باشگاه پرسپولیس بدهد.
بعد از یکی، دو روز اسپانسر اعلام می‌کند نمی‌تواند این پول را به انصاری‌فرد بدهد. پس از آن بود که در تماس بعدی انصاری‌فرد با آن صراف موضوع مطرح می‌شود. این صراف به انصاری‌فرد می‌گوید در ازای گرفتن چک باشگاه این پول را می‌دهد که انصاری‌فرد هم موافقت می‌کند. پس از این نماینده باشگاه پرسپولیس که در دبی حضور داشته مبلغ ۱۵۰ هزار دلار را تحویل می‌گیرد، رسید می‌دهد و این پول به استوکس داده می‌شود تا قرارداد امضا شود.
حالا در این وضعیت بد اقتصادی، مدیران باشگاه باید بدهی خود را به صرافی بدهند که پول امضای قرارداد با استوکس را در دبی به پرسپولیسی‌ها رسانده است.