پروتكل‌ها را خودتان بياوريد تا استرس نداشته باشيد!

كنكور با تمام مخالفت‌هاي وزارت بهداشت و با تمام اما و اگرهايي که در برگزاري آن وجود دارد، بدون تعارف و بدون هيچ ملاحظه‌اي بايد برگزار شود؛ چرا كه سرنوشت برخي از داوطلبان به اين برگزاري وابسته است؛ براي مثال، پسراني هستند- معلوم نيست چه تعداد از اين يك ميليون و اندي داوطلب!- كه اگر كنكور نداده و وارد دانشگاه نشوند، بايد به خدمت مقدس سربازي بروند.



كنكور با تمام مخالفت‌هاي وزارت بهداشت و با تمام اما و اگرهايي که در برگزاري آن وجود دارد، بدون تعارف و بدون هيچ ملاحظه‌اي بايد برگزار شود؛ چرا كه سرنوشت برخي از داوطلبان به اين برگزاري وابسته است؛ براي مثال، پسراني هستند- معلوم نيست چه تعداد از اين يك ميليون و اندي داوطلب!- كه اگر كنكور نداده و وارد دانشگاه نشوند، بايد به خدمت مقدس سربازي بروند. در حالي‌كه از آن سوي به گفته رئيس اداره سرمايه انساني سرباز ستاد كل نيروهاي مسلح با توجه به تعويق كنكور، مشكلي براي مشمولان به وجود نخواهد آمد! يعني كه هر مشمولي تا كنكور نداده است، مي‌تواند خدمت سربازي خود را مانند به تعويق افتادن كنكور، به تعويق بيندازد! حالا كه بسياري از مسئولان براي همكاري با سازمان سنجش و نيز براي حفظ سلامت داوطلبان اعلام آمادگي كرده‌اند، اما سازمان سنجش همچنان اصرار در برگزاري كنكور دارد آن‌هم فقط با تضمين اجراي فاصله‌گذاري اجتماعي و استفاده از مكان‌هايي كه نهادهاي ديگر دراختيار اين سازمان قرار خواهند داد. در واقع داوطلبان شركت در آزمون سراسری بدانند و آگاه باشند كه بايد پك‌هاي مرتبط با پروتكل‌هاي بهداشتي را با خود به همراه ببرند چرا كه رئیس مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام پزشکی کشوردر طي يادداشتي گفته است:« بسته پیشنهادی زیر به معنی حمایت از برگزاری کنکور نیست بلکه هدیه‌ای است از جانب پدری پزشک به دلبندانش که اگر آزمون برگزار شد با رعایت آن، خطر را به حداقل برسانیم.»
پيشنهادهاي اين پدر دلسوز دقيقا واقعيتي را كه در حين برگزاري آزمون اتفاق خواهد افتاد، پيش‌بيني كرده است؛ اين‌كه بهتر است خود داوطلبان هواي خودشان را داشته باشند. رئیس مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام پزشکی کشورچندین پيشنهاد براي دلبندان كنكوري ارائه كرده است. از جمله:‌
- با خودتان یک نایلون سالم کوچک همراه ببرید!
- برای آن روز سه ماسک سه لایه‌ای تهیه کنید! سر جلسه اگر رطوبت ماسک بالا رفت که احساس کردید خیس است آن‌را تعویض نموده در نایلون همراه قرار دهید!
دو تا سه جفت دستکش همراه ببرید! کسانی که حساسیت دارند دستکش پارچه‌ای را زیر دستکش یکبار مصرف استفاده کنند.
-  با لب و دهان و صورت‌تان بازی نکنید، اگر همراه‌تان اسپری الکل دارید، با هر چند ورق زدن یک اسپری کم کافی‌است.
- پس از کنکور، ۳ تا ۵ روز در خانه بمانید، با افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای تماس نزدیک و بدون ماسک نداشته باشید و اگر پس از این زمان علامت‌های شاخص کرونا را نداشتید(تب بالای ۳۸، سرفه، گرفتگی و آب‌ریزش بینی، بدن درد، سردرد شدید) می‌توانید با احتیاط از قرنطینه کنکوری خود خارج شوید.
- اما اگر علامت پیدا کردید، ضمن رعایت در ارتباط با افراد، ۱۴ روز قرنطینه شده ودایره محدودیت با افراد را به خانواده هم تعمیم می‌دهید.
اما حداقل انتظاري كه از سازمان سنجش مي‌رود، اين است كه با توجه به اين‌كه رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي و اجراي دستورات پدر دلسوزشان، نياز به زمان دارد و بهتر آن است كه زمان اجراي كنكور را كمي بيشتر در نظر بگيرند تا داوطلبان بدون استرس از دست دادن زمان، ماسك و دستكش‌هاي خود را تعويض و از اسپري استفاده كنند!