یکی از سخت ترین مشاغل دنیا، پزشکی است

مصاحبه اختصاصی آفرینش با دکتر شهرام آریایی نژادبه مناسبت روز پزشک؛

به حمایت های دولت و مردم نیازمندیم پزشکی یعنی عشق همه ما روزی درگیر بیماری های مختلف شده ایم، به گونه ای که آرزو می کردیم ای کاش بیشتر مراقب سلامتی خود می بودیم. ولی زمانی که ناخواسته پایمان به درمانگاه و بیمارستان باز می شود تنها امیدمان بعد از خدا به سفیدپوشان جان بر کفی است که شبانه روز درصدد خدمت رسانی به همنوعان خود هستند. سفیدپوشان بی ادعایی که در چنین روزهایی که همه ما از این ویروس منحوس فراری هستیم، با وجود تحمل سختی های فراوان، شجاعانه در مقابل آن ایستادگی می کنند

یکی از سخت ترین مشاغل دنیا، پزشکی است

 به حمایت های دولت و مردم نیازمندیم
 پزشکی یعنی عشق
همه ما روزی درگیر بیماری های مختلف شده ایم، به گونه ای که آرزو می کردیم ای کاش بیشتر مراقب سلامتی خود می بودیم. ولی زمانی که ناخواسته پایمان به درمانگاه و بیمارستان باز می شود تنها امیدمان بعد از خدا به سفیدپوشان جان بر کفی است که شبانه روز درصدد خدمت رسانی به همنوعان خود هستند. سفیدپوشان بی ادعایی که در چنین روزهایی که همه ما از این ویروس منحوس فراری هستیم، با وجود تحمل سختی های فراوان، شجاعانه در مقابل آن ایستادگی  می کنند.
 با شنیدن نام پزشک، سه واژه به ذهنمان خطور می کند: از خودگذشتگی، شجاعت و ایستادگی.  ناگفته نماند که زحمات و تلاش های بی دریغ پزشکان بر ما پوشیده نیست اما  در چنین روزهایی که همگی ما با بیماری کرونا مواجه هستیم، تلاش های این قشر زحمتکش در خط مقدم درمان، بیش از پیش بر ما آشکار شد. بیهوده نیست که شادروان دکتر "محمد قریب" فرموده: اگر پزشک هستی دیگر متعلق به خودت نیستی، اگر متعلق به خودت هستی دیگر پزشک نیستی.
لذا بر همین اساس به مناسبت روز پزشک، گفتگویی را با دکتر
"شهرام آریایی نژاد" ترتیب داده که شما را به خواندن آن دعوت می نماییم.
 مصاحبه از صدیقه محرابی
دکتر آریایی نژاد وظیفه پزشک را اینگونه عنوان می کند:
اگر حرفه پزشکی را در جامعه به عنوان یک شغل در نظر بگیریم، پزشکان باید تمام زندگی خود را صرف ارائه خدمت به همنوعانشان کنند. این از خودگذشتگی در تاریخ به کرات نمود پیدا کرده است که جدیدترین آن را در اپیدمی بیماری مرگبار کرونا شاهد بوده و هستیم که چگونه گروه پزشکی جهت ارائه خدمت به مردم از جان گذشتگی کرده اند، نمونه آن شهیدان عزیزی هستند که جان خود را در راه سلامت هموطنانشان در طبق اخلاص گذاشته و می گذارند. جانفشانی ای که کاملاً بدون هیچگونه چشمداشت مالی و فقط براساس ارزش های اعتقادی است.
 وی از علت انتخاب رشته پزشکی چنین گفت:
در گذشته  انتخاب رشته پزشکی که توسط گروهی از فرهیختگان جامعه صورت می گرفت براساس علاقه بود که در کنار آن مزایای اقتصادی و ارزش اجتماعی نیز وجود داشت ولی در طی 20 سال اخیر تنها معیار برای انتخاب رشته فقط عشقِ خدمت به همنوعان بوده که این ویژگی هیچگونه مزایای اقتصادی به همراه نداشته است.
ما با عشق آمدیم و با عشق هم خواهیم رفت. ولی به حمایت و دعای مردم نیازمندیم.
 یکی از سخت ترین مشاغل دنیا، پزشکی است
 آریایی نژاد همچنین از سختی ها و شیرینی های حرفه خود چنین گفت:
از پزشکی باید به عنوان یکی از سخت ترین مشاغل دنیا نام ببرم. هر کدام از ما با درد بیمارمان، درد
می کشیم و با بهبودی وی احساس رضایت و آرامش می کنیم. پزشک در هر زمان از شبانه روز که به وی نیاز باشد بر بالین بیمارش حاضر می شود و از هیچ خدمتی فروگذار نیست.
 بی مهری نسبت به پزشکان
 این در حالی است که در جامعه ناملایمات و بی مهری های زیادی را نسبت به آنان می بینیم.
 آنچه که در مواجهه با بیماری کرونا دیدیم این بود که گروه پزشکی بدون هیچگونه محافظتی در مقابل آن ایستادگی کردند، جان دادند ولی مورد بی مهری قرار گرفتند، ولی ما پزشکان همچنان تمام قد تا پای جان
 ایستاده ایم.
 پزشکی یعنی عشق
وی در خصوص عواملی که باعث پیشرفت یک پزشک می شود نیز گفت:
اصل حرفه ما عشق است. توکل و استعانت از خداوند و حمایتِ مردمی که با دعای خیرشان به ما انرژی می دهند.
 به حمایت های دولت و مردم نیازمندیم
 آریایی نژاد ضمن تأکید بر حمایت بیشتر از پزشکان، تصریح کرد:
ما پزشکان با ایثار، ایمان و علاقه به مردم هم قسم شده ایم ولی برای ارائه بهتر خدمات، نیازمند حمایت های دولت و مردم هستیم.
 وی در پایان مصاحبه  به ذکر دو بیت شعر پرداخت:
 سیسصد گل سرخ و یک گل نصرانی
ما را ز سر بریده میترسانی
ما گر ز سر بریده می ترسیدیم
در محفل عاشقان نمیرقصیدیم