میز خبر

۰

 

فرماندار تالش:
اوضاع بهتر است، اما عادی نیست

فرماندار تالش گفت: وضعیت کرونایی این شهرستان نسبت به قبل بهتر شده، اما اوضاع عادی نیست و مردم رعایت کنند.
عیسی مهدوی در گفت و گو با ایسنا در خصوص وضعیت کرونا ویروس در این شهرستان گفت: در حال حاضر اوضاع نسبت به قبل بهتر شده است اما هنوز عادی نیست و همچنان به مردم توصیه می‌کنیم تا موازین بهداشتی را رعایت کنند و فاصله اجتماعی را جدی بگیرند.
وی افزود: خوشبختانه مردم تالش همکاری خوبی دارند و به خصوص بازاریان علیرغم فشارهای اقتصادی مصوبات ستاد کرونا را اجرا می‌کنند.
مهدوی ادامه داد: از هم اکنون باید تدابیری برای مواجهه با مشکلات پس از کرونا داشته باشیم زیرا این بیماری به برخی از بخش‌ها از جمله بخش های اجتماعی و اقتصادی آسیب وارد کرده است.
وی تصریح کرد: خیرین این شهرستان در بهبود وضعیت کرونایی تالش تاثیر بسزایی داشتند و از همان آغازین روزهای شیوع کرونا، کمک هایی که برای تهیه ماسک و مواد بهداشتی داشتند، موجب شد که از انتشار هر بیشتر این ویروس جلوگیری شود.
فرماندار تالش با بیان اینکه در فصل کشاورزی به سر می‌بریم، خاطرنشان کرد: کشاورزان در شالیزارهای این شهرستان مشغول کار و فعالیت هستند و به آنها توصیه کرده‌ایم، حتما فاصله اجتماعی را رعایت کنند.
وی افزود:امسال استفاده از کارگرهای غیربومی در شالیزارها  ممنوع است و به صورت کمک‌های  خانوادگی تولید  برنج انجام خواهد شد.  

مدیرمخابرات منطقه گلستان:
تلاش ما در سال جدید افزودن کیفیت و توسعه ارتباطات مخابرات می‌باشد
 گرگان-قهرمان
درجلسه ای که با حضور غلامعلی شهمرادی مدیر مخابرات منطقه گلستان ، حمید ذبیحی معاون شبکه ، امیرخانلو مدیریت تجاری و...تشکیل شد در خصوص واگذاری سرویس ftth بحث و تبادل نظر گردید. مدیرمخابرات منطقه گلستان با اشاره به جدید بودن سرویس ftth و اهمیت آن گفت:چون این نوع سرویس اینترنت از سرعت و کیفیت بالایی برخورداراست و باید رویکردهای مناسبی برای ارتقاء و توسعه آن داشته باشیم.
وی از لزوم بازنگری در فرآیند بازاریابی ، فروش و ثبت نام سرویس ftth نیز سخن گفت و افزود: اگر از لحاظ زمانی در تحویل این سرویس مشکلی وجود دارد باید آسیب شناسی شود و عوامل موثر در این زمینه شناسایی شده و مشکل رفع گردد.
غلامعلی شهمرادی راه اندازی مرکز معرفی و فروش محصولات و سرویس‌های نوین مخابراتی و همچنین ایجاد مسیر و سامانه ثبت خرابی سرویس ftth راخواستار شد و گفت:اراده مخابرات ، ارائه سرویس با کیفیت به مشتریان است و تلاش ما در سال جدید افزودن کیفیت و توسعه ارتباطات مخابرات در استان می‌باشد.

صادرات شش میلیون دلاری کالا از اصفهان به خارج از کشور
مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت: سال گذشته ۱۶۰ هزار کیلوگرم کالا به ارزش شش میلیون و ۱۰۰ هزار دلار به خارج از کشور صادر شده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مدیرکل گمرکات استان اصفهان مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت:سال گذشته ۱۶۰ هزار کیلوگرم کالا به ارزش شش میلیون و ۱۰۰ هزار دلار از طریق کارگو ترمینال فرودگاه  بین المللی شهید بهشتی اصفهان به خارج از کشور صادر شده است.
رسول کوهستانی پزوه افزود: کالا‌های صادراتی شامل مصنوعات طلا، ماهی، میوه‌های خوراکی و سبزیجات و نباتات بوده است.
او گفت: از ابتدای امسال تاکنون هم ۴۵۸ هزار دلار کالا از طریق کارگو ترمینال فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان به خارج از کشور صادر شده است.
مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت: از ابتدای فروردین تاکنون
 ۷۶ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۴۵۸ هزار دلار از کارگو ترمینال فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان به خارج از کشور صادر شده است.
رسول کوهستانی پزوه افزود:این کالا‌های صادراتی در قالب سه پرواز باری از ابتدای امسال تاکنون در قالب ۱۰ فقره اظهارنامه قبل از بارگیری، بار به صورت کامل و بارعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ضدعفونی و بسته بندی شده و به خارج ازکشور صادر شده است.
او کالا‌های صادراتی را میگو، انواع ماهی و بامیه برشمرد و گفت:کارکنان گمرک تجاری فرودگاه شهید بهشتی اصفهان با استقرار در کارگو ترمینال در زمینه صادرات محصولات به شبانه روزی خدمات رسانی می‌کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:
آذربایجان غربی؛ قطب گیاهان دارویی در کشور
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی به لحاظ تولید انواع محصولات باغی و تنوع تولید انواع گیاهان دارویی و کوهی از قطب های کشاورزی کشور است.
به گزارش مهر، اکبر کرامتی در جریان بازدید از کارخانه دانش بنیان تولید دستگاه‌های خشک کن انواع محصولات کشاورزی و گیاهان دارویی در ارومیه اظهار کرد: توجه به دانش بومی و اتکا به کارشناسان و تولیدکنندگان داخلی جهت تولید انواع دستگاه‌های فرآوری در صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی برای تأمین امنیت غذایی در سال جهش ضروری است.
وی با تاکید بر اینکه توسعه صنایع فرآوری، تبدیلی و تکمیلی باید در اولویت قرار گیرد افزود: توجه به مسائل بعد از تولید و ارتقای ارزش افزوده محصولات کشاورزی استان از برنامه‌های مهم سازمان جهاد کشاورزی استان است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: با توجه به فصلی بودن تولیدات کشاورزی استان، در بازه زمانی فرآوری و ارتقای ماندگاری برای بازار رسانی محصولات کشاورزی استان از طریق صنایع تبدیلی و تکمیلی ضروری است.
وی اظهار کرد: جهت استفاده از تسهیلات خط ویژه مکانیزاسیون برای دریافت تسهیلات اعتباری، متقاضیان خرید دستگاه‌های خشک کن انواع میوه و گیاهان دارویی استان پیگیری‌های لازم در حال انجام است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: تولید گیاهان دارویی از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان است که در این راستا توسعه صنایع فرآوری و سورتینگ و بسته بندی در دستور کار قرار دارد.کرامتی اظهار کرد: توجه به دانش بومی و اتکا به کارشناسان و تولیدکنندگان داخلی جهت تولید انواع دستگاه‌های فرآ وری در صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی برای تأمین امنیت غذایی در سال جهش ضروری است.