تریبون

۰

 

فرماندار چالوس:
خسارت ۲۴۰ میلیارد ریالی ناشی از سیلاب در شهرستان چالوس

فرماندار چالوس میزان خسارت وارده ناشی از سیلاب اخیر به زیرساخت‌ها در شهرستان را ۲۴۰ میلیارد ریال اعلام کرد.
به گزارش مهر، محمد ناصر زندی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به بالاآمدن سطح آب رودخانه‌ها و جاری شدن سیلاب اظهار داشت: این حادثه غیرمترقبه ۲۴۰ میلیارد ریال خسارت روی دست شهرستان گذاشته است.
وی با اظهار اینکه بارندگی‌های چند روز گذشته سبب طغیان رودخانه در محور چالوس شده است، افزود: با این بارندگی و ذوب شدن برف‌ها، منجر به افزایش دبی آب و سیلابی شدن رودخانه به تأسیسات در راه‌های روستایی و جاده اصلی خسارت زد.
وی ادامه داد: همچنین تعدادی از پل‌ها، تأسیسات شهری، جاده‌ای، برق، اراضی زراعی، جاده بین مزارع در این حادثه دچار خسارت شد و
چند ساعتی جاده اصلی مسدود شده بود که با تلاش دستگاه‌های راهداری و امدادی بازگشایی شد.
فرماندار چالوس رقم خسارت وارده را بیش از ۲۴۰ میلیارد ریال اعلام کرد و خواستار اتخاذ تدابیر لازم از سوی دستگاه‌های اجرایی و
حاشیه نشینان رودخانه‌ها برای پیشگیری از بروز خسارت در حوادث احتمالی آتی شد.
شهرستان چالوس در غرب مازندران واقع شده است.

در سال جاری صورت می‌گیرد؛
اجرای 237 کیلومتر شبکه فاضلاب در اصفهان

اصفهان – راعی
معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آبفاي استان اصفهان با اشاره به توسعه شبکه فاضلاب در استان اعلام کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقررگردید در سال جاری بیش از 237 کیلومتر شبکه و خطوط انتقال فاضلاب در شهرها و روستاهای استان،با اعتباری بالغ برهزار و 184 میلیارد ریال اجرا شود.
دکتر امیر حسین حکمتیان با بیان اینکه در سال جاری در 32 شهر استان،بیش از 187 کیلومتر شبکه فاضلاب اجرا می‌شود اظهار داشت:
هم اکنون استان اصفهان بعد از تهران بیشترین اجرای طول شبکه فاضلاب را در کشور دارد اما به رغم تنگناهای مالی که با آن مواجه هستیم طرح‌های توسعه شبکه فاضلاب همچنان در دستور کار قرار دارد .
وی برخوداری روستائیان از خدمات شبکه فاضلاب را مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت:هنوز به طور کامل زیرساخت‌های اجرای شبکه فاضلاب در روستاهای اصفهان فراهم نشده، با این حال اجرای بیش از 20 کیلومتر شبکه فاضلاب در 4 روستا در شهرستان فلاورجان عملیاتی شده است، این در حالیست که برای اجرای شبکه فاضلاب 14 روستا در این شهرستان، به میزان یکصد کیلومتر برنامه ریزی شده است.
دکتر حکمتیان اصلاح و بازسازی شبکه فاضلاب در سطح استان را ضروری برشمرد و خاطرنشان ساخت:قدمت شبکه فاضلاب در استان به بیش از پنج دهه می‌رسد، براین اساس اصلاح و بازسازی شبکه فاضلاب، بسیار حائز اهمیت است چرا که فرسودگی شبکه فاضلاب احتمال وقوع حوادث در بخش فاضلاب را دوچندان می‌کند.
عضو هیأت مدیره شرکت آبفاي استان اصفهان افزود:در سال 99 علاوه بر توسعه شبکه2های فاضلاب ، با وجود محدودیت منابع مالی، اصلاح و بازسازی 20 کیلومتر از شبکه فاضلاب در 13 شهر  با اعتباری بالغ بر  222 میلیارد ریال اجرایی می‌شود.
وی در پایان عنوان کرد: با هدف ارائه خدمات بهتر و بیشتر در بخش فاضلاب،احداث 8 باب ایستگاه پمپاژ در 6 شهر نجف آباد، مبارکه، لنجان، فلاورجان، برخوار، منطقه یک و پنج اصفهان، با اعتباری بالغ بر 156 میلیارد ریال در حال اجراست.

دستگیری سارقان حرفه‌ای با ۴۰ فقره سرقت در کهگیلویه
یاسوج-ربیعی
فرمانده انتظامی استان کهگیلویه وبویراحمد از دستگیری سارقان حرفه ای سابقه دار با اعتراف به ۴۰ فقره سرقت در شهرستان کهگیلویه خبر داد .
به گزارش خبرنگارآفرینش از یاسوج، سردار"مهدی انصاری" اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت متوالی وسایل داخل خودرو، منزل، مغازه و اماکن خصوصی در سطح حوزه استحفاظی شهرستان کهگیلویه، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی کلانتری ۱۲ آن فرماندهی قرار گرفت.
وی افزود: مأموران ضمن هماهنگی با مرجع قضائی و با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی و گشت زنی‌های هدفمند، سه سارق آزاد شده از زندان را شناسایی و یکی از آنان را حین سرقت در یکی از روستاهای شهرستان کهگیلویه دستگیر کردند.
سردار انصاری خاطرنشان کرد: متهم در بازجویی اولیه به ۴۰ فقره سرقت لوازم داخل خودرو و مغازه و دکه های داخل شهر و اماکن خصوصی با همدستی دو نفر دیگر اعتراف کرد.
وی تصریح کرد: مأموران طی عملیاتی غافلگیرانه در همان روز هر دو متهم دیگر را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد در پایان با اشاره به این که متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند از شهروندان خواست:در صورت اطلاع از هرگونه جرایم موضوع را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.