خراسان‌شمالی ظرفیت جذب گردشگران سلامت را دارد

سرکنسول ترکیه در مشهد:

سرکنسول ترکیه در مشهد گفت: استان خراسان شمالی با توجه به ظرفیت های درمانی و بهداشتی، قابلیت جذب گردشگران سلامت را دارد.

خراسان‌شمالی ظرفیت جذب گردشگران سلامت را دارد

سرکنسول ترکیه در مشهد گفت: استان خراسان شمالی با توجه به ظرفیت های درمانی و بهداشتی، قابلیت جذب گردشگران سلامت را دارد.
به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، سینان جم باش در دیدار با استاندار خراسان شمالی اظهار کرد: این استان از لحاظ فرهنگی و صنایع دستی نیز ظرفیت های خوبی دارد که باید مورد توجه ۲ طرف قرار گیرد.
وی؛ آرمان های انسانی و فرهنگی مشترک را موجب تسهیل روابط صمیمانه ۲ طرف دانست.
جم باش ادامه داد: توانمندی های اقتصادی خراسان شمالی نیز برای ما مهم است زیرا که در سفر اخیر رییس جمهور این کشور به ترکیه هدف گذاری ها در حوزه اقتصادی تعیین شده است.
سرکنسول ترکیه در مشهد گفت: برای اجرای این هدف گذاری های اقتصادی هیات های تجاری و اقتصادی ترکیه برای سفر به بجنورد تشویق خواهند شد.
 صادرات تولیدات خراسان شمالی به ۳۸ کشور
استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه توسعه همکاری با کشورهای همسایه از سیاست های اصلی دولت است، گفت: خراسان شمالی نیز در مسیر عمل به سیاست های دولت سیزدهم اکنون به ۳۸ کشور صادرات دارد.
محمدرضا حسین نژاد افزود: این استان توانمندهای خوبی در بخش های کشاورزی، دام و صنایعی همچون پتروشیمی، فولاد و آلومینا دارد.
وی گفت:خراسان شمالی در بخش صنایع دستی نیز صادرات خوبی به کشورهای استرالیا و آلمان داشته است که باید در این زمینه تبادلات با ترکیه نیز باید بیشتر شود.
خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و این استان دارای صنایع مادر پتروشیمی، سیمان بجنورد، آلومینای جاجرم و قند شیروان است که علاوه بر این، صنایع دستی و محصولات باغی و کشاورزی نیز از دیگر مزایای دارای مزیت نسبی این استان شمال شرق کشور برای ارتباط اقتصادی با دیگر کشورها محسوب می شود.
کل مبادلات تجاری ایران و ترکیه از ابتدای سال جاری میلادی به بیش از پنج میلیارد دلار رسید.
جدیدترین آمار منتشر شده از سوی اداره آمار ترکیه نشان می‌دهد مبادلات تجاری این کشور با ایران در ۱۰ ماهه سال جاری میلادی ۲۱ درصد رشد داشته است.