پرچمداری کاروان المپیک حق شهسواری بود

مهرداد علی‌قارداشی رئیس فدراسیون تنیس روی میز:

مهرداد علی‌قارداشی رئیس فدراسیون تنیس روی میز ، درباره انتخاب ندا شهسواری بانوی ملی‌پوش تنیس روی میز به عنوان یکی از دو پرچمدار کاروان اعزامی ایران به المپیک ۲۰۲۴ پاریس گفت : شهسواری از بازیکنان باتجربه و همچنین لژیونر ما است. ما از سال ۸۰ تا الان و به مدت ۲۳ سال در رده‌های مختلف سنی عضو تیم ملی بوده و توانسته تداوم خوبی در پینگ‌پنگ داشته باشد. شهسواری همچنین تعادل خوبی در مواجهه با رسانه‌ها، مدیران، ورزشکاران و سایر بخش‌ها داشته و همین مسئله در خصوص در اوج ماندنش بسیار موثر بوده است.

پرچمداری کاروان المپیک حق شهسواری بود

مهرداد علی‌قارداشی رئیس فدراسیون تنیس روی میز ، درباره انتخاب ندا شهسواری بانوی ملی‌پوش تنیس روی میز به عنوان یکی از دو پرچمدار کاروان اعزامی ایران به المپیک 2024 پاریس گفت : شهسواری از بازیکنان باتجربه و همچنین لژیونر ما است. ما از سال 80 تا الان و به مدت 23 سال در رده‌های مختلف سنی عضو تیم ملی بوده و توانسته تداوم خوبی در پینگ‌پنگ داشته باشد. شهسواری همچنین تعادل خوبی در مواجهه با رسانه‌ها، مدیران، ورزشکاران و سایر بخش‌ها داشته و همین مسئله در خصوص در اوج ماندنش بسیار موثر بوده است.
وی با اشاره به اینکه شهسواری سومین حضورش در المپیک را تجربه خواهد کرد، ادامه داد: کمیته بین‌المللی المپیک نگاهی به برابری جنسیتی دارد و بر همین اساس، همه کشورها دو پرچمدار زن و مرد انتخاب می‌کنند. خوشبختانه نگاه خوبی به بانوان ورزشکار در داخل کشور شکل گرفته است. در نهایت باید از نگاه کمیته ملی المپیک و هیئت اجرایی درخصوص انتخاب شهسواری تشکر کنم. قطعاً افتخار این انتخاب برای تنیس روی میز است.
علی‌قارداشی در پاسخ به این سوال که آیا او شهسواری را برای پرچمداری پیشنهاد داده بود یا نه؟ گفت: خیر، من پیشنهاد ندادم و فکر می‌کنم پیشنهاد دهنده اصلی نیز خانم مهین فرهادی‌زاد بود؛ ضمن اینکه وقتی شهسواری و نیما عالمیان موفق به کسب سهمیه المپیک شدند، بلافاصله با مناف هاشمی دبیرکل کمیته المپیک به صورت تصویری صحبت کردند و فکر می‌کنم جرقه انتخاب شهسواری در همان جا در ذهن هاشمی زده شد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: شهسواری زحمات زیادی در طول این سال‌ها کشیده و حقش بود که به عنوان پرچمدار کاروان المپیک انتخاب شود.