اثرات تغییر نرخ دلار در سایت بانک مرکزی

درحالی که وزارت کشور این روزها شلوغ است و کاندیداهای ریاست جمهوری برای ثبت نام برو و بیا دارند؛ وسط شلوغی‌های مربوط به انتخابات، بانک مرکزی بدون سر و صدا و بعد ۶ سال نرخ دلار را رسماً روی سایت خود از ۴۲۰۰ به ۳۷۰۰۰ تومان افزایش داد!.

درحالی که وزارت کشور این روزها شلوغ است و کاندیداهای ریاست جمهوری برای ثبت نام برو و بیا دارند؛ وسط شلوغی‌های مربوط به انتخابات، بانک مرکزی بدون سر و صدا و بعد ۶ سال نرخ دلار را رسماً روی سایت خود از ۴۲۰0 به ۳۷۰۰۰ تومان افزایش داد!.
اینکه تغییر این رقم چه تغییراتی در سیاست های ارزی خواهد داشت مشخص نیست و مسئله قابل تأمل نیز همین است که تغییری با این شدت و میزان نرخ براساس چه رویکردی اتخاذ شده است.
البته این رویه سیاست های ارزی مربوط به امروز و دیروز نیست بلکه همواره سیاست های ارزی کشور در سکوت خبری انجام شده و مردم همواره از آن شگفت زده شده اند.مشخص نیست سیاست های ارزی کشور بر اساس کدام الگو و مدل اقتصادی و کدام برنامه ریزی در حوزه چشم انداز توسعه دنبال می شود اما هرآنچه هست تا کنون جز فشار بر وضعیت معیشت مردم و کاهش ارزش پول ملی دستاورد دیگری نداشته است.
البته بانک مرکزی می‌گوید: این نرخ موزون است و صرفاً مبنای محاسباتی دارد.
حال نیز بد نیست سیاست گذاران ارزی کشور توضیحی درمورد این تغییرات بدهند که قرار است چه اتفاقی رخ بدهد و آیا بازهم قرار است فشار این تغییر بر مردم وارد شود و معیشتشان تحت تاثیر قرار گیرد؟!