۳۰همت اعتبار برای تکمیل راه آهن کرمانشاه به خسروی تخصیص داده شد

استاندار کرمانشاه:

استاندار کرمانشاه گفت: در پی تخصیص اعتبار به پروژه‌های ریلی کشور طی موافقت و تصویب نهایی مبلغ ۳۰هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل راه آهن کرمانشاه به خسروی تخصیص داده شد.

۳۰همت اعتبار برای تکمیل راه آهن کرمانشاه به خسروی تخصیص داده شد

استاندار کرمانشاه گفت: در پی تخصیص اعتبار به پروژه‌های ریلی کشور طی موافقت و تصویب نهایی مبلغ ۳۰هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل راه آهن کرمانشاه به خسروی تخصیص داده شد.
به گزارش مهر، محمد طیب صحرایی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن شهید سلیمانی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: پروژه ریلی کرمانشاه به خسروی یکی از مهمترین طرح‌های این استان بوده که با وجود اینکه تأکیدات و مصوبه مقام معظم رهبری در سفر خود به این استان بوده اما همچنان پس از سال‌ها بی نتیجه و بلاتکلیف مانده است.
وی با اشاره به اینکه بی توجهی دولت‌های گذشته به پروژه راه آهن کرمانشاه به خسروی سبب عدم تکمیل آن بوده، افزود: آنچه که امروز به اهمیت و لزوم تکمیل این پروژه تاکید دارد ظرفیت‌های فوق العاده استان کرمانشاه است که با برای استفاده از آنها خط ریلی و حمل و نقلی قوی را می‌طلبد.
استاندار کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به اینکه استان کرمانشاه در سال جاری در زمینه حمل و نقل ترانزیتی از طریق مرز پرویزخان رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده که بر این اساس داشتن یک خط ریلی مناسب به بهبود و حفظ این جایگاه و ظرفیت بسیار کمک کننده خواهد بود.
صحرایی ادامه داد: همچنین استان کرمانشاه به دلیل ظرفیت‌های بالایی که در حوزه کشاورزی، صنعت و معدن دارد سالانه با تولید ۱۲۰ میلیون تن تولیدات صنعتی، ۲۰ میلیون تن تولیدات معدنی و پنج میلیون تن تولیدات کشاورزی به خطوط ریلی تکمیل شده برای حمل و نقل در جهت تقویت ظرفیت‌های خود نیاز دارد.
وی با تاکید بر تردد و ارتباطات داخلی و خارجی استان کرمانشاه با استان‌ها و کشور همسایه خود، گفت: استان کرمانشاه به دلیل موقعیت مرزی که دارد محل ترددهای زیارتی، سیاحتی و درمانی بسیاری است و با داشتن خطوط ریلی علاوه بر سهولت در تردد مسافران عراقی به دلیل نزدیکی به عتبات عالیات داشتن خطوط ریلی می‌تواند زمینه را برای جا به جایی مسافران و زوار از شرق و مرکز کشور به سوی عتبات را تسهیلگری کند.
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه تکمیل پروژه ریلی راه آهن کرمانشاه به خسروی با بی مهری دولت‌های پیشین دچار بلاتکلیفی شد و به صورت نیمه تمام رها شده، عنوان کرد: این پروژه با یازده تونلی که برای آن طراحی شده بود به صورت نیمه کاره رها شدند و هم اکنون شاهد خساراتی برای زیر ساخت‌های آن هستیم با این وجود این پروژه از زمان دریافت مسئولیت خود تاکنون به عنوان اولویت‌های استان مورد پیگیری‌های متعدد قرار گرفت.
صحرایی یادآور شد: با پیگیری‌های انجام شده در دولت سیزدهم و مکاتبه با شهید رئیسی، معاون اول رئیس جمهور، وزیر راه و شهرسازی و سایر وزرای مربوطه طی ۱۳ نامه به دنبال راه اندازی مجدد ابن پروژ بودیم که در نهایت با تلاش و همکاری نمایندگان استانی شامگاه گذشته توافق لازم برای شروع عملیات تکمیل این پروژه انجام شد.
  اتمام راه آهن کرمانشاه به خسروی با همت مسئولان استانی ظرف ۳ سال
وی تحقق اجرای طرح تکیل راه آهن کرمانشاه به خسروی خبر خوبی برای مردم کرمانشاه و زوار اربعینی دانست و مطرح کرد: بر اساس موافقت، عنایت و اجازه از مقام معظم رهبری چند پروژه ریلی اولویت دار در کشور وجود داشته قرار بود که از صندوق توسعه ملی تأمین اعتبار شوند که در اثر پیگیری‌های حدود یک سال و نیمه خود توانستیم پروژه ریلی کرمانشاه به خسروی را نیز در این موافقتنامه بگنجانیم و جز اولویت‌های ریلی کشور حساب شود.
استاندار کرمانشاه با تاکید بر قطعی و نقد بودن اعتبار تخصیص یافته به پروژه ریلی استان کرمانشاه، اذعان داشت: بر همین اساس ۳۰ هزار میلیارد معادل ۳۰ همت اعتبار برای این پروژه مصوب شده که ظرف سه سال به این پروژه تعلق خواهد گرفت تا به طور کامل پروژه به سرانجام برسد.
وی اضافه کرد: اعتبار تخصیص یافته به راه آهن کرمانشاه به خسروی تقریباً ۶ برابر اعتبار سالانه استان در حوزه عمرانی است اما تکمیل و اتمام این پروژه با توجه به اعتباری که برای آن لحاظ شده به همت دولت بعدی وابسته بوده و در صورت توجه به آن مردم کرمانشاه می‌توانند پایان سه سال به طور کامل و بدون نواقص از این مسیر ریلی استفاده کنند در غیر این صورت اعتبار آن برای استان از دست خواهد رفت.
استاندار کرمانشاه راه اندازی خط ریلی راه آهن کرمانشاه به خسروی را پروژه‌ای اشتغال آفرین در راستای رفع معظل بیکاری استان خواند و افزود: بر همین اساس این پروژه برای استان کرمانشاه بسیار مهم و راهبردی بوده و هم اکنون با نیاز به ۳۳۰ کیلومتر ریل گذاری که طول مسیر راه آهن کرمانشاه به خسروی را ۲۶۳ کیلومتر است
 ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که ۲ تونل از یازده تونل آن ساخته نشده و نیاز به همت و سرعت در عملکرد مسئولان دارد.