۷۵۰۰ صیاد بوشهری راهی دریا شدند

دریابست تمام شد؛

صیادان استان بوشهر با استفاده از قایق‌ها، لنج‌ها و کشتی‌های صیادی راهی دریا ‌شدند تا به صید میگو پرداخته و رزق و روزی خود را از دریا بگیرند.

۷۵۰۰ صیاد بوشهری راهی دریا شدند

صیادان استان بوشهر با استفاده از قایق‌ها، لنج‌ها و کشتی‌های صیادی راهی دریا ‌شدند تا به صید میگو پرداخته و رزق و روزی خود را از دریا بگیرند.
صید و صیادی یکی از مشاغل قدیمی و سنتی مردم استان بوشهر است که از گذشته‌های دور تاکنون مردم این استان در این عرصه مشغول به فعالیت بوده‌اند.
همجواری با خلیج فارس یکی از موهبت‌های الهی برای مردم استان بوشهر است که صید و صیادی یکی از مهمترین مزایای خلیج فارس برای مردم همجوار آن محسوب می‌شود.
استان بوشهر به عنوان قطب تولید و پرورش میگوی پرورشی کشور محسوب می‌شود و بیش از نیمی از میگوی تولیدی کشور را به خود اختصاص داده است و با توسعه سطح زیر کشت میگو، سهم تولید استان بوشهر از ۷۰ درصد هم فراتر خواهد رفت.
در کنار آبزی‌پروری صیادان استان بوشهر نیز دل به دریا می‌زنند تا رزق و روزی خود را از دل دریا بگیرند و اکنون بار دیگر صید میگو در استان بوشهر آغاز شده است.
صیادان استان بوشهر سوار بر قایق و لنج‌ها راهی دریا می‌شوند و روزی خود را از کف دریا بیرون می‌کشند و میگوهایی را صید می‌کنند که مشتری‌های بسیار زیادی در داخل و خارج از کشور دارد.
پس از زمان دریابست که صید میگو به منظور حفظ ذخایر دریایی ممنوع شده بود، صید میگو آزاد است و صیادان می‌توانند با حضور در دل دریا به صید بپردازند.
  آغاز فصل صید
مدیرکل شیلات استان بوشهر در گفت و گو با مهر اظهار داشت: با تأیید جامعه صیادی صید میگو در سال ۱۴۰۳، آغاز شد و لنج و قایق‌ها برای صید عازم دریا ‌شدند.
عقیل امینی افزود: در سال جاری ۷۹۹ قایق صیادی و ۴۹۱ لنج صیادی عازم دریا خواهند شد و هفت هزار و ۵۰۰ صیاد در این زمینه مشغول خواهند بود.
وی گفت: در سال گذشته هزار و ۳۰۰ تن برداشت میگو در فصل صید برداشت شد.
  صیادان از صید در مناطق ممنوعه بپرهیزند
امینی ادامه داد: زمان دریا روی برای قایق  ۲۴ ساعته و برای لنج‌ها ۵ روزه و برای شناورهایی که از شمال استان مانند بنادر گناوه و دیلم برای صید عازم می‌شوند به دلیل بعد مسافت ۶ روزه مشخص شده است.
مدیرکل شیلات استان بوشهر بیان کرد: از صیادان استان درخواست می‌شود در مناطقی که به عنوان مناطق ممنوعه از سوی اداره کل شیلات استان اعلام شده است از جمله مناطق عمق آب زیر ۵ متر و تا شعاع نیم مایلی از ایستگاه‌های مصنوعی که در آب‌های استان مستقر هستند از صید ترال بپرهیزند.
وی اضافه کرد: مدت فصل صید میگو ۴۵ روزه است و پایان آن در جلسه‌ای که کمیته صید استان برگزار می‌کند، مشخص خواهد شد.
  ممنوعیت‌های صید مشخص شد
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر نیز در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد:صید میگو در استان بوشهر آغاز شد و صیادان مجوز خروج از اسکله و صیادی را دریافت می‌کنند.
بیژن ساسانی‌پور از فعالیت ۷۹۹ قایق و ۴۹۱ لنج در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: در مجموع هزار و ۲۹۰ شناور در استان بوشهر دارای پروانه صید آبزیان هستند که می‌توانند در صید میگو فعالیت کنند.