نتایج اولیه آزمون دکتری تخصصی داروسازی اعلام شد

اعلام جزئیات انتخاب رشته؛

نتایج مرحله اول آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) رشته های داروسازی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ اعلام شد و با انتشار دفترچه راهنما، انتخاب رشته برای داوطلبان مجاز آغاز شده است.

نتایج اولیه آزمون دکتری تخصصی داروسازی اعلام شد

نتایج مرحله اول آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) رشته های داروسازی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ اعلام شد و با انتشار دفترچه راهنما، انتخاب رشته برای داوطلبان مجاز آغاز شده است.
به گزارش مهر، آزمون پذیرش دانشجو در مقطع دکتری تخصصی (Ph.D) رشته های داروسازی
 ۴ مرداد ۱۴۰۳ برگزار شد. نتایج اولیه این آزمون به صورت کارنامه در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شده است.
پذیرش دانشجو در مقطع دکتری تخصصی (Ph.D) رشته های داروسازی بر اساس نمرات آزمون کتبی و مصاحبه است.
بر اساس نمره کتبی و با توجه به سهمیه داوطلبان و نیز ظرفیت رشته، افراد مجاز، جهت آزمون مرحله دوم دعوت شده اند.لذا افرادی که به مصاحبه دعوت نشده اند، یا حد نصاب نمره کتبی را کسب نکرده اند یا با توجه به ظرفیت رشته ها، در جمع افراد مجاز قرار نگرفته اند.در مرحله اول آزمون (کتبی) کسب حدنصاب ۲۵ درصد از نمره تراز کتبی آزمون، جهت معرفی به مرحله مصاحبه الزامی است.
آزمون ورودی دکتری تخصصی (Ph.D) رشته های داروسازی شامل دو بخش کتبی و شفاهی است.
بر اساس ظرفیت اعلام شده و رتبه و نمره داوطلبان، از قبول شدگان آزمون کتبی، به مرحله دوم (آزمون شفاهی) راه یافته اند و شرکت کنندگان در آزمون، می توانند با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی، کارنامه مرحله اول (کتبی) خود را مشاهده کنند.
این آزمون برای پذیرش دانشجو در رشته های اقتصاد و مدیریت دارو، کنترل دارو، فارماسیوتیکس، شیمی دارویی، فارماکوگنوزی، زیست فناوری دارویی، سم شناسی، داروسازی بالینی، داروسازی سنتی، داروسازی هسته ای، نانوفناوری دارویی، زیست مواد دارویی و نوتراسیوتیکس برگزار شده است.
انتخاب رشته/محل و ارسال مدارک و سوابق آموزشی و پژوهشی، برای داوطلبان مجاز آغاز شده است و این فرصت تا فردا چهارشنبه ۲۴ مرداد ادامه دارد.انتخاب رشته از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی انجام خواهد شد.
داوطلبان مجاز به انتخاب رشته/محل پس از مطالعه دقیق دفترچه و آگاهی از ظرفیت دانشگاه ها باید در زمان مقرر از طریق سامانه اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی با وارد کردن کد ملی و شماره تلفن همراه (الزاماً شمارهای که در زمان ثبت نام اولیه ثبت شده است) نسبت به انتخاب رشته/محل ها و ارسال مدارک و سوابق آموزشی و پژوهشی خود اقدام کنند.
از آنجا که فرایند پذیرش نهایی
بر اساس نمره و سهمیه داوطلب و با توجه به ترتیب اولویت انتخاب های وی صورت می گیرد، لذا توصیه می شود اولویت های انتخابی هر داوطلب بر اساس علاقه فردی انجام پذیرد.
 تذکرات مهم:
۱- تا زمانی که تمام اولویت های مورد نظر وارد نشده، از فشردن گزینه ثبت نهایی خودداری شود.
۲- پس از پایان مراحل انتخاب رشته/محل و ثبت نهایی، از فرم مربوطه پرینت گرفته شده و نگهداری شود. در صورتیکه پیش از فشردن گزینه
ثبت نهایی پرینت گرفته شود فاقد اعتبار بوده و قابل پیگیری نیست.
۳- مسئولیت هر گونه اشتباه در تکمیل فرم انتخاب رشته/محل به عهده داوطلب است.لذا توصیه می‎شود داوطلب شخصاً اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته/محل کند. اشتباه هایی که به دلیل تکمیل اطلاعات توسط شخص دیگر یا کافی نت و ... ایجاد شود مورد پذیرش نیست.
۴- چنانچه داوطلب در موعد مقرر انتخاب رشته/محل نکرده باشد امکان انتخاب مجدد وجود نداشته و از فرایند پذیرش حذف خواهد شد.
۵- در صورتی که رشته انتخابی داوطلب با مدرک تحصیلی مقطع قبلی وی مطابقت نداشته باشد، عواقب بعدی آن بر عهده شخص داوطلب است. لذا انتخاب رشته باید بر اساس مدارک مورد پذیرش (طبق دفترچه راهنمای آزمون) انجام پذیرد.
ارسال فرم انتخاب رشته/محل از طریقی به غیر از سایت اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی (از جمله ارسال پستی یا حضوری) به هیچ عنوان پذیرفته نخواهد شد.
داوطلبان متقاضی دوره های شهریه پرداز لازم است قبل از انتخاب، از میزان شهریه دانشگاه مورد نظر خود اطلاع کسب کنند.
داوطلبان مجاز به انتخاب رشته/محل، ضروری است سوابق آموزشی، پژوهشی و اطلاعات مورد نیاز را از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی (www.sanjeshp.ir) بر اساس راهنمای اعلام شده وارد سامانه کنند.
لازم است داوطلبان اصل مدارک و مستندات (به ویژه پایان نامه) را جهت ارائه به گروه های مصاحبه کننده، به همراه داشته باشند.(تحویل مدارک و سوابق آموزشی، پژوهشی و .... پس از انجام مصاحبه به کارشناسان و اساتید ضروری نیست.)
اطلاعات لازم در خصوص زمان و محل برگزاری آزمون مصاحبه، متعاقباً از طریق همین سایت اعلام خواهـد شـد.زمـان و نشـانی دقیق محل برگزاری مصاحبه بر روی کارت ورود به جلسه نیز درج خواهد شد.
نظر به این که نتایج آزمون براساس مدارک ارائه شده توسط داوطلبان، استخراج شده و داوطلبان متعهد به صحت مطالب هستند، در صورت محرز شدن موارد مغایرت در هر مرحله از آزمون و/یا تحصیل، قبولی داوطلبان کان لم یکن تلقی شده و مسئولیت آن بر عهده داوطلب است و طبق مصوبات هیأت بدوی رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها با آنان برخورد خواهد شد.
نتایج نهایی آزمون از طریق همین سایت در شهریور ماه سال جاری اعلام خواهد شد.
کارنامه نهایی کلیه داوطلبان پس از اعلام نتایج نهایی در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی قرار خواهد گرفت و داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت، آن را دریافت کنند.