مردم آذربایجان‌شرقی تخلفات زیست محیطی را به دادگستری اطلاع دهند

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی:

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی گفت: مردم استان هرگونه تخلفات زیست محیطی را به این مجموعه اطلاع دهند.


تبریز-توفیقی
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی گفت: مردم استان هرگونه تخلفات زیست محیطی را به این مجموعه اطلاع دهند.
احمد موقری در جلسه کارگروه حفاظت از محیط زیست استان با اشاره به اینکه معضلات و مشکلات زیست محیطی خود به خود ایجاد نمی‌شود و بخشی از مشکلات ناشی از عملکرد سازمان‌های دولتی است، از شهروندان درخواست کرد تا گزارش‌های خود از تخلفات در این حوزه را از طریق سامانه سجام به آدرس http://sajam.adliran.ir/ ارسال کنند.
وی اظهار داشت:گزارش‌های ارسالی مردمی توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان به دقت و حساسیت پیگیری می‌شود.
موقری لزوم جلب مشارکت‌های مردمی در راستای پیشگیری از بروز مسایل زیست محیطی را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: طی سال‌های اخیر به تناسب افزایش تخریب محیط زیست، حساسیت و مطالبات مردمی نسبت به مسایل زیست محیطی نیز تشدید شده است.
وی استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و جلب مشارکت‌های مردمی را از برنامه‌های اساسی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع
قوه قضائیه در سال جاری اعلام و اضافه کرد: در خصوص مسایل زیست محیطی در قبال نسل‌های آینده مسئول هستیم.
موقری گفت: پیش بینی و پیشگیری از تخریب محیط زیست، پیشگیری از تضییع حقوق حیوانات، اخذ گزارش‌های مردمی از طریق سامانه سجام توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و بررسی و رفع موارد در جلسات کارگروه و در نهایت ارجاع به مراجع قضایی، هماهنگی بین دستگاه های عضو کارگروه در راستای پیش بینی و پیشگیری از بروز مشکلات زیست محیطی و بررسی خلاءهای قانونی و ترمیم آن‌ها برای محافظت از محیط زیست جزو اهداف کارگروه حفاظت از محیط زیست استان است.