احتمال برگزاری رقابت‌های جهانی کشتی قوت گرفت

با وجود مخالفت‌های قبلی؛

در حالی که پیش‌بینی می‌شد رقابت‌های جهانی کشتی در سال ۲۰۲۰ به دلیل شیوع کرونا لغو شود، اتحادیه جهانی کشتی در چرخش ۱۸۰ درجه ای در تصمیماتش، سودای برگزاری این رقابت‌ها را دارد.

در حالی که پیش‌بینی می‌شد رقابت‌های جهانی کشتی در سال ۲۰۲۰ به دلیل شیوع کرونا لغو شود، اتحادیه جهانی کشتی در چرخش ۱۸۰ درجه ای در تصمیماتش، سودای برگزاری این رقابت‌ها را دارد.
به گزارش مهر، با شیوع ویروس کرونا در اقصی نقاط دنیا، بسیاری از رویدادهای ورزشی از جمله کشتی دستخوش لغو و تعطیلی شد. اتحادیه جهانی کشتی نیز به تبع همین موضوع بسیاری از رویدادهای رسمی خود را لغو کرد و برگزاری آن‌را منوط به کاهش موج شیوع کرونا در دنیا خواند.
رقابت‌های جهانی کشتی ۲۰۲۰ به میزبانی بلگراد صربستان نیز یکی از همین میادین رسمی بود که برگزاری آن به دلیل کرونا در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت و اتحادیه جهانی بارها تاریخ آن‌را جابجا کرد. تا جایی که هیات رئیسه اتحادیه جهانی کشتی اعلام کرد تصمیم نهایی در خصوص برگزاری این مسابقات را روز ۱۴ مهرماه اتخاذ می‌کند که آیا این مسابقات در اواخر سال جاری میلادی برگزار می‌شود یا خیر.
البته تا چند روز پیش هم بسیاری از کشورهای صاحب نام کشتی به جز روسیه، امیدی به برگزاری مسابقات جهانی نداشتند و آن‌را لغو شده تلقی می‌کردند، اما انگار طی روزهای اخیر اتفاقات تازه‌ای رخ داده و اتحادیه کشتی جهانی با چرخشی ۱۸۰ درجه‌ای نظر مساعدی نسبت به برپایی رقابت‌های جهانی پیدا کرده است.
در همین راستا اخباری مبنی بر برگزاری رقابت‌های جهانی ۲۰۲۰ جوانان و بزرگسالان طبق برنامه قبلی در آذرماه به گوش می‌رسد که گویا نیمی از کشورهای عضو اتحادیه جهانی هم برای حضور در مسابقات اعلام آمادگی کرده‌اند! گفته می‌شود در صورت رسیدن این کشورها به ۷۰ درصد، مسابقات جهانی طبق اعلام قبلی برگزار خواهد شد که این موضوع همان چیزی است که روس‌ها مدتهاست به دنبالش بودند.
بنا بر این گزارش میزبان مسابقات متعهد به رعایت تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی مربوط به کرونا است. هتل‌های در نظر گرفته شده فقط مختص تیم‌ها خواهد بود و امکان حضور سایر مسافران نمی‌باشد. محل تمرین تیم‌ها در هتل و بر اساس زمانبندی است و تشک‌های کشتی نیز بعد از هر مسابقه ضد عفونی می‌شوند. شرکت کنندگان باید فاصله اجتماعی را رعایت و از ماسک استفاده کنند و تب آنها روزی دو بار کنترل می‌شود. ضمن اینکه تمامی شرکت کنندگان پیش از سفر به صربستان باید تست PCR بدهند و در پایان مسابقات، قبل از خروج تیم‌ها از محل مسابقات نیز مجدد این تست توسط میزبان از نفرات گرفته خواهد شد تا نیازی به قرنطینه در زمان ورود به کشورها
نباشد.
به هر حال برای قطعیت این مسائل باید تا روز ۱۴ مهرماه منتظر ماند تا نشست هیات رئیسه اتحادیه جهانی کشتی برگزار و تصمیم نهایی در خصوص رقابت‌های جهانی اتخاذ شود.